Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 29. listopadu 1996 č.j 31 433/96-71
s platností od 1. září 1997 počínaje 1. ročníkem
studijního oboru
16-01-M/002 Ochrana přírody a prostředí
Denní studium absolventů základní školy:
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
||||
A. POVINNÉ PŘEDMĚ TY |
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
Společensko-vědní |
8 |
7 |
6 |
7 |
28 |
Český jazyk a literatura |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí jazyk - I, II |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská nauka |
1 |
1 |
1 |
3 |
|
Dějepis |
2 |
1 |
3 |
|
|
Matematicko-přírodovědné |
8(1) |
4(0,5) |
2 |
3(1) |
17(2,5) |
Matematika |
2 |
2 |
2 |
3(1) |
9(1) |
Fyzika |
3 |
- |
- |
- |
3 |
Chemie |
3(1) |
2(0,5) |
- |
- |
5(1,5) |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Odborné |
12(3,5) |
17-18(3,5) |
21(4,5) |
15(4) |
65-66(15,5) |
Biologie |
4(1) |
- |
- |
- |
4(1) |
Botanika |
3(1) |
2(0,5) |
- |
- |
5(1,5) |
Zoologie |
3(1) |
2(0,5) |
- |
- |
5(1,5) |
Ekologie |
- |
3(1) |
2(0,5) |
2(0,5) |
7(2) |
Ochrana prostředí |
- |
2(0,5) |
3(1) |
3(1) |
8(2,5) |
Lesnictví |
- |
- |
3(1) |
3(1) |
6(2) |
Geologie |
2(0,5) |
- |
- |
- |
2(0,5) |
Geografie |
- |
2-3 |
- |
- |
2-3 |
Hydrologie |
- |
2(O,5) |
- |
- |
2(0,5) |
Meteorologie a monitoring |
- |
- |
2(0,5) |
2(0,5) |
|
Odpady |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Průmyslov á výroba |
- |
- |
3 |
- |
3 |
Právní příprava |
- |
1 |
2 |
2 |
6 |
Ekonomika |
- |
- |
2(0,5) |
3(1) |
5(1,5) |
Aplikovaná psychologie |
- |
2 |
- |
2 |
|
Výpočetní technika |
- |
2(1) |
2(1) |
- |
4(2) |
a informatika |
|
|
|
|
|
Povinné celkem |
30(4,5) |
30-31(4) |
31(4,5) |
27(5) |
118-119(18) |
B. DOPORUČENÉ VÝBĚROVÉ PŘEDMĚTY |
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
Zemědělství |
|
|
|
|
1-2 |
Myslivost |
|
|
|
|
3 |
Geodezie |
|
|
|
|
1-2 |
Cvičení z biologie |
|
|
|
|
1 |
Cvičení z matematiky |
|
|
|
|
1 |
Cvičení z fyziky |
|
|
|
|
1 |
Cvičení z chemie |
|
|
|
|
1 |
Technika administrativy |
|
|
|
|
1 |
Cizojazyčná konverzace I, II |
|
|
|
|
2-4 |
Celkem výběrové předměty |
1-2 |
2-3 |
1-2 |
5-6 |
10-14 |
Povinné a výběrové předměty celkem |
32-33 |
32-33 |
32-33 |
32-33 |
128-132 |
C. DOPORUČENÉ NEPOVINNÉ PŘEDMĚTY |
Jednonožná motorová pila a křovinořezy |
Řízení motorových vozidel |
Ekoturistika |
Management, marketing |
POZNÁMKY:
l. Počet týdenních vyučovacích hodin jednotlivých povinných předmětů v ročnících může ředitel školy na základě doporučení předmětové komise změnit až do 10 % celkového počtu vyučovacích hodin uvedených v učebním plánu pro jednotlivé ročníky
s tím, že celkový počet vyučovacích hodin týdně nebude překročen a že z učebního plánu nebude vypuštěn žádný povinný vyučovací předmět.2. Při vyučování jednotlivým předmětům lze využít možnosti úprav obsahu učiva až do rozsahu 30 % v souvislosti s aktualizací učiva a jeho přizpůsobení specifickým potřebám. Učební osnovu upravenou vyučujícím schvaluje ředitel školy.
3. Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení z celkového počtu týdenních hodin vyučovacího předmětu. Při vyučování formou cvičení se třída obvykle dělí do skupin. Dělení tříd na skupiny musí odpovídat platným předpisům.
4. Struktura výběrových předmětů vychází z charakteru studijního oboru a potřeb regionu. Je v kompetenci ředitele školy, který schválí na základě doporučení předmětové komise učební osnovy předmětů. Vyučovací hodiny výběrových předmětů lze využít též k posílení povinných vyučovacích předmětů nebo zařazení dalšího výbě
rového předmětu.5. Nepovinné vyučovací předměty zavádí škola podle zájmu žáků a svých možností. Jejich skladba je v kompetenci ředitele školy, který schvaluje učební osnovy navržené předmětovými komisemi. Nepovinné předměty umožní žákům doplnit si vědomo
sti nebo rozvíjet osobnost podle vlastního zájmu.6. Výuka praxe je organizována podle potřeb žáků, podmínek školy a struktury učebního plánu jako praxe učební a odborná (individuální, prázdninová). Rozdělení týdnů praxe do jednotlivých ročníků je orientační a může být upraveno podle podmínek školy v závislosti na specifických podmínkách školy a regionu. Část praxe mohou žáci vykonat v období hlavních školních prázdnin. Praxi je možné realizovat i v zahraničí. Rozsah jednotlivých forem praxe stanoví učeb
ní osnova předmětu praxe.7. Turistický nebo lyžařský kurz může být zařazen do 1., 2., 3. ročníku, podle zájmů žáků a možností školy.