Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 24. 5. 1990, čj. 17 088/90-21 s účinností od 1. září
1990 počínaje prvním ročníkem.
studijního oboru
21-42-M/001 (21-44-6) Těžba a zpracování kamene
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
|
Počet
týdenních vyuč.hodin v ročníku |
|
|||
Zkr. |
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
|
|
A. Povinné vyučovací předměty |
|
32 |
32 |
32 |
32 |
128 |
|
|
|
|
|
|
|
1. Společenskovědní |
|
8 |
7 |
6 |
7 |
28 |
Český
jazyk a literatura |
Cjl |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
Cij |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
obn |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
Dej |
2 |
1 |
- |
- |
3 |
2. Matematicko- přírodovědné |
|
10 |
5 |
2 |
2 |
19 |
Matematika |
Mat |
4(1) |
3(1) |
2 |
2 |
11(2) |
Fyzika |
Fyz |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
Che |
3(1) |
- |
- |
- |
3(1) |
Základy
ekologie |
ZEK |
1 |
- |
- |
- |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
3. Tělesná výchova |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Tělesná
výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
4. Odborné předměty |
|
12 |
18 |
22 |
21 |
73 |
Technické
kreslení |
Tek |
3(1) |
- |
- |
- |
3(1) |
Strojnictví |
STR |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Elektrotechnika |
ELE |
- |
3(1) |
- |
- |
3(1) |
Výpočetní
technika |
VYT |
- |
2(1) |
- |
- |
2(1) |
Automatizace |
AUT |
- |
- |
3(1) |
- |
3(1) |
Geologie |
GEO |
4 |
2 |
- |
- |
6 |
Technologie |
TEC |
- |
4 |
4 |
- |
8 |
Základy
stavitelství |
ZAS |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
2(2) |
- |
- |
2(2) |
Geodézie |
GED |
- |
- |
3(1) |
- |
3(1) |
Stroje
a zařízení |
STZ |
- |
- |
5 |
3 |
8 |
Bezpečnost práce |
BEP |
- |
- |
- |
3 |
3 |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
1(0,5) |
3(1,5) |
Řízení
výroby |
RIV |
- |
- |
- |
2(1) |
2(1) |
Praxe |
PRA |
3(3) |
3(3) |
3(3) |
3(3) |
12(12) |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
- |
9(3) |
9(3) |
|
|
|
|
|
|
|
B. Volitelné vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
|
Technologie
těžby |
TET |
- |
- |
- |
4(1,5) |
4(1,5) |
Technologie
úpravnictví |
TEU |
- |
- |
- |
5(1,5) |
5(1,5) |
Technologie
zpracování kamene |
TZK |
- |
- |
- |
5(1,5) |
5(1,5) |
Kamenořez |
KAM |
- |
- |
- |
4(1,5) |
4(1,5) |
|
|
|
|
|
|
|
C. Nepovinné vyuč. předměty |
|
|
|
|
|
|
Cizí
jazyk |
CIJ |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Jazyková
konverzace |
JAK |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Estetická
výchova |
ESV |
2nebo |
2nebo |
2nebo |
2 |
2 |
Společenskovědní
seminář |
SPS |
- |
- |
2nebo |
2 |
2 |
Fyzikální
seminář |
FYS |
- |
- |
2nebo |
2 |
2 |
Cvičení
z matematiky |
CVM |
- |
- |
2 |
2 |
2 až 4 |
Psychologie
práce |
PSP |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Cvičení
z výpočetní techniky |
|
- |
2nebo |
2 |
- |
2 |
Rozbory
provozních situací |
RPS |
- |
- |
- |
2(2) |
2(2) |
Životní
prostředí |
ZIP |
- |
2nebo |
2 |
- |
2 |
Psaní
na stroji |
PSS |
2nebo |
2 |
2 |
- |
2 |
Sportovní
hry |
SPH |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Řízení
motorových vozidel |
RMV |
- |
- |
- /2 |
2/- |
2 |
Vybrané
statě z oboru |
VSO |
- |
- |
2 |
2 |
2 až 4 |
|
|
|
|
|
|
|
Poznámky:
1. Ředitel školy má možnost provést úpravy hodinové dotace jednotlivých předmětů až do 10% celkového počtu týdenních hodin určeného učebním plánem s tím, že z učebního plánu nebude vypuštěn žádný povinný vyučovací předmět a stanovený celkový počet hodin nebude překročen.
2. Obsah učiva se může upravit až do 30% jeho rozsahu k zařazení nových poznatků vyplývajících z rozvoje vědy a techniky, z aktuálních otázek přechodu k tržní ekonomice a k lepšímu přizpůsobení učiva specifickým potřebám.
3. Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení z celkového počtu týdenních hodin vyučovacího předmětu. Při vyučování formou cvičení se třída obvykle dělí do skupin.
4. Při vyučování předmětům český jazyk a literatura a cizí jazyk lze třídu, má- li nejméně 24 žáků, dělit na 2 skupiny.
5. Počet hodin tělesné výchovy lze podle podmínek školy zvýšit o jednu hodinu.
6. Výuka předmětu výpočetní technika /VYT/ bude probíhat podle osnovy 08611804 v tom případě, že škola disponuje učebnou vybavenou minimálně 6 kusy počítačů typu PC.
7. Strukturu volitelných i nepovinných předmětů včetně obsahu schvaluje ředitel školy na základě návrhu předmětových komisí.
8. Součástí předmětu praxe je i odborná praxe zařazená do 2., 3. a 4. ročníku.
9. V dobíhajících ročnících, kde probíhá výuka podle stávajících učebních dokumentů /čj. 18 608/88- 211/, lze podle podmínek školy provést úpravy na základě nového učebního plánu.
Dálkové studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
|
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
|
|
A. Povinné |
|
|
|
|
|
|
a)
základní |
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
10 |
10 |
20 |
20 |
20 |
80 |
Cizí
jazyk |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
100 |
Občanská
nauka |
10 |
10 |
- |
- |
- |
20 |
Dějepis |
10 |
10 |
- |
- |
- |
20 |
Matematika |
30 |
20 |
20 |
10 |
10 |
90 |
Fyzika |
40 |
- |
- |
- |
- |
40 |
Chemie
a ekologie |
20 |
10 |
- |
- |
- |
30 |
Technické
kreslení |
20 |
20 |
- |
- |
- |
40 |
Strojnictví |
20 |
10 |
- |
- |
- |
30 |
Výpočetní
technika |
-
|
20 |
20 |
- |
- |
40 |
Elektrotechnika |
-
|
20 |
- |
- |
- |
20 |
Automatizace |
-
|
- |
- |
30 |
- |
30 |
Geologie |
20 |
20 |
- |
- |
- |
40 |
Technologie |
-
|
30 |
40 |
- |
- |
70 |
Základy
stavitelství |
-
|
- |
20 |
- |
- |
20 |
Odborné
kreslení |
-
|
- |
10 |
10 |
- |
20 |
Geodézie |
-
|
- |
10 |
20 |
- |
30 |
Stroje
a zařízení |
-
|
- |
20 |
20 |
30 |
70 |
Bezpečnost práce |
-
|
- |
- |
- |
30 |
30 |
Ekonomika |
-
|
- |
10 |
10 |
10 |
30 |
Řízení
výroby |
-
|
- |
10 |
10 |
10 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
b)
výběrové |
|
|
|
|
|
|
Technologie
těžby |
-
|
- |
- |
20 |
20 |
40 |
Technologie
úpravnictví |
-
|
- |
- |
30 |
30 |
60 |
Technologie
|
-
|
- |
- |
30 |
30 |
60 |
Kamenořez |
-
|
- |
- |
20 |
20 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
Celkem hodin týdně |
200 |
200 |
200 |
200 |
180 |
980 |
|
|
|
|
|
|
|
Poznámky k učebnímu plánu pro dálkové
studium:
Počty konzultací, uvedené v učebním plánu, může škola se zřetelem k obtížnosti dojíždění studujících nebo z jiných závažných důvodů snížit až o 10% s tím, že pokud ke snížení počtu konzultací dojde, musí se týkat rovnoměrně všech předmětů. Stanovené roční počty konzultací musí být rozloženy do obou pololetí školního roku rovnoměrně.
Na závěr každého pololetí se skládají zkoušky ze všech předmětů, jimž se v tomto pololetí vyučuje. V jednom dnu smí být vykonány nanejvýše tří zkoušky.
Při cvičeních (např. výpočetní technika) se třída obvykle dělí na skupiny v souladu s platnými předpisy o BOZP. Nestanoví- li přípustnou velikost skupin předpisy o BOZP, hygienické předpisy apod., dělí se třída na skupiny podle podmínek a možností školy. Třídu lze při výuce dělit na skupiny i tehdy, nejde- li o cvičení, pokud to dovolují finanční, personální i prostorové podmínky školy.
Ředitel rozhodne, zda stanovené počty konzultací budou probíhat podle pravidelného týdenního nebo čtrnáctidenního rozvrhu.
Každý studující si do konce třetího ročníku zvolí nebo je mu určena dvojice výběrových předmětů.
Kromě hodin, uvedených v učebním plánu, realizuje škola podle svých podmínek pro studující 4. a 5. ročníku na základě dvojice výběrových předmětů dva dny soustředění po sedmi hodinách denně k předmětu Technologie těžby a jeden den soustředění k předmětu Stroje a zařízení, nebo dva dny soustředění po sedmi hodinách denně k předmětu Kamenořez a jeden den soustředění k předmětu Bezpečnost práce.
Využití týdnů pro jednotlivé ročníky bude obdobné jako u denního studia (kromě lyžařského kurzu).