Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 20. 11. 1995, čj. 25 319/95-23 s účinností od 1. září 1995 počínaje
prvním ročníkem.
studijního oboru
23-45-M/006 (37-44-6/04) Silniční doprava - diagnostika motorových vozidel
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyuč. hodin v ročníku |
|
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
|
A. Povinné vyučovací předměty |
32 |
32 |
33 |
32 |
129 |
|
|
|
|
|
|
1. Společensko-vědní |
8 |
7 |
6 |
7 |
28 |
Český
jazyk a literatura |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
2 |
1 |
- |
- |
3 |
|
|
|
|
|
|
2. Matematicko-přírodovědné |
9 |
3 |
2 |
2 |
16 |
Matematika |
3(1) |
3(1) |
2 |
2 |
10(2) |
Fyzika |
3(1) |
- |
- |
- |
3(1) |
Chemie |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Základy
ekologie |
1 |
- |
- |
- |
1 |
|
|
|
|
|
|
3. Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Tělesná
výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
4. Odborné předměty |
13 |
20 |
23 |
21 |
77 |
Technické
kreslení |
3(2) |
- |
- |
- |
3(2) |
Mechanika |
2 |
2 |
2 |
- |
6 |
Strojírenská
technologie |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Doprava |
3 |
- |
- |
- |
3 |
Výpočetní
technika |
- |
2(1) |
2(2) |
2(2) |
6(5) |
Manipulace
s materiálem |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Technika
jízdy |
- |
- |
3(1) |
- |
3(1) |
Strojní
součásti |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Elektrotechnika |
- |
2(1) |
2(1) |
2(1) |
6(3) |
Silniční
vozidla |
- |
3 |
2 |
3 |
8 |
Technologie |
- |
3 |
3 |
2 |
8 |
Diagnostika
silničních vozidel |
- |
3(1) |
3(1) |
4(2) |
10(4) |
Ekonomika
a řízení |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Praxe |
3(3) |
3(3) |
4(4) |
4(4) |
14(14) |
Poznámky k učebnímu plánu:
1.
Ve výuce cizího jazyka
pokračuje žák zpravidla ve studiu cizího jazyka, kterému se učil
v základní škole, studium dalšího cizího jazyka, který lze zařadit
jako volitelný předmět, začíná od základu. Při celkové hodinové dotaci
12 hodin a více se vychází z platných učebních osnov všeobecně vzdělávacích
předmětů pro SOŠ. Druhý cizí jazyk se doporučuje zařadit v minimálním
rozsahu 6 hodin celkem, s vyšší hodinovou dotací v ročníku, ve
kterém studium začíná.
2.
Pro výuku jednotlivých všeobecně vzdělávacích předmětů (povinných,
nepovinných) se využívají dosavadní platné učební osnovy pro SOŠ až do
schválení osnov nových.
3.
Nepovinné vyučovací předměty
a jejich obsah navrhnou předmětové komise, návrh schválí ředitel školy.
Při návrhu nepovinných předmětů se vychází ze zájmu žáků.
4.
Žák se může přihlásit nejvýše do dvou nepovinných vyučovacích
předmětů v jednom školním roce, popř. do tří, jsou-li některými z nich
sportovní hry nebo řízení motorových vozidel.
5.
Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení z celkového
počtu vyučovacích hodin předmětu. Při cvičeních se třída děli na
skupiny v souladu s platnými předpisy o BOZP. Nestanoví-li přípustnou
velikost skupiny předpisy o BOZP, Hygienické předpisy apod., dělí se třída
na skupiny podle podmínek a možností školy. Třídu lze při výuce dělit
na skupiny i tehdy, nejde-li o cvičení, pokud to dovolují finanční i
prostorové podmínky školy.
6.
Ředitel školy může změnit
hodinové dotace jednotlivých předmětů v rozsahu maximálně 10% z celkového
počtu týdenních vyučovacích hodin. Nesmí však připustit vypouštění
kteréhokoliv povinného vyučovacího předmětu a překročení týdenního
limitu hodin stanoveného učebním plánem.
7.
V každém vyučovacím předmětu lze upravit obsah učiva do 30%
celkové hodinové dotace.
8.
Do předmětu praxe jsou ve 3. ročníku zařazeny dva týdny odborné
praxe, zajištěné ředitelem školy řádnou smlouvou se všemi náležitostmi,
na reálných dohodnutých pracovištích. Předmět praxe lze organizovat i ve
formě souvislých denních, týdenních i delších celků. Denní délka praxe
pak může činit u žáka prvního ročníku nejvýše 6 vyučovacích hodin, u
žáků 2. až 3. ročníku nejvýše 7 vyučovacích hodin.
9.
Při výuce, a to zejména předmětu praxe, musí ředitel školy
zajistit, aby žáci nevykonávali práce zakázané dětem mladším 16 let, případně
práce zakázané mladistvým.