Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 25. 1.
1999 čj. 10 544/99-23, s platností od 1. září 1999 počínaje prvním ročníkem.
studijního oboru
26-42-L/001 (26-70-4) Mechanik silnoproudých zařízení
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v
ročníku 1. 2. 3. 4. |
Celkem |
||||
A. |
Povinné
|
33 |
33 |
30 |
24 |
120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
základní |
|
|
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
|
Cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
|
Občanská nauka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
|
Dějepis |
2 |
- |
- |
- |
3 |
|
Matematika |
3 |
3 |
2 |
3 |
11 |
|
Fyzika |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
|
Chemie a ekologie |
2 |
- |
- |
- |
2 |
|
Práce s počítačem |
1 |
1 |
1 |
- |
3 |
|
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
Strojnictví |
2 |
1 |
- |
- |
3 |
|
Základy elektrotechniky |
5 |
- |
- |
- |
5 |
|
Technologie s materiály |
2 |
- |
- |
- |
2 |
|
Elektronika |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
|
Elektrotechnická měření |
- |
1,5 |
2 |
- |
3,5 |
|
Elektrotechnologie |
- |
2 |
1,5 |
- |
3,5 |
|
Elektrické stroje a přístroje |
- |
2 |
1 |
- |
3 |
|
Užití elektrické energie |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
|
Ekonomika |
- |
- |
- |
3 |
3 |
|
Odborný výcvik |
6 |
10,5 |
10,5 |
7 |
34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
b)
výběrové |
|
|
3 |
9 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Celkem
hodin týdně |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
|
|
|
|
|
|
B. |
Nepovinné |
|
|
|
|
|
Příklady výběrových
předmětů:
Odborné: Elektrické pohony, Rozvodná zařízení, Automatizační zařízení, Elektroenergetika
Všeobecně vzdělávací: Seminář z matematiky, Základy automatizace, Počítačová podpora konstruování
Poznámky:
1. Ve schválených programech může škola provést úpravy až do výše 10% celkového týdenního počtu vyučovacích hodin v příslušném ročníku. Při této úpravě se nesmí překročit celkový počet týdenních hodin stanovených učebním plánem, či jiným rozpisem. Dále může být provedena v učebních osnovách úprava vzdělávacího obsahu do 30% celkové hodinové dotace, směřující zejména k inovacím vzdělávacího obsahu a k promítnutí regionálních aspektů. Uvedené úpravy nesmí směřovat proti požadavkům standardů středoškolského vzdělání.
2. Vývěrové vyučovací předměty a jejich obsah se zařadí s ohledem na záměr přípravy žáků podle regionální potřeby a předpokládaného uplatnění absolventů, dále s ohledem na zájmy žáků a jejich rodičů i budoucích zaměstnavatelů, či zástupců sféry trhu práce. Výběrovými předměty mohou být jak vyučovací předměty všeobecně vzdělávací, v tomto případě si škola zvolí alespoň jeden se dvouhodinovou vyučovací dotací, tak i odborné. Učební osnovy výběrových vyučovacích předmětů vypracují příslušné předmětové komise a schvaluje je ředitel školy. Hodinové dotace věnované výběrovým předmětům lze rovněž využít k posílení hodinové dotace jiných povinných předmětů. Výběrové vyučovací předměty mohou být koncipovány jako skupina tvořící určité zaměření studijního oboru. Toto zaměření lze uvádět na vysvědčení.
3. Ve výuce cizího jazyka pokračuje žák zpravidla ve studiu cizího jazyka, kterému se učil na základní škole.
4. Pro výuku jednotlivých všeobecně vzdělávacích předmětů se využívají dosud platné učební osnovy pro SOŠ až do schválení osnov nových.
5. Nepovinné vyučovací předměty a jejich obsah navrhnou předmětové komise, návrh těchto osnov schválí ředitel školy. Při návrhu nepovinných vyučovacích předmětů se vychází ze zájmu žáků, rodičů, apod.
6. Žák se může přihlásit nejvýše do dvou nepovinných vyučovacích předmětů v jednom školním roce, popřípadě do tří, jsou-li jedním z nich sportovní hry.
7. Při cvičeních se třída dělí na skupiny v souladu s platnými předpisy o BOZP. Nestanoví-li přípustnou velikost skupin předpisy o BOZP, hygienické předpisy, apod. dělí se třída na skupiny podle podmínek a možností školy.
8. V předmětu Odborný výcvik se provádějí i provozní měření. Z nich je potřeba zhotovovat protokoly.