MINISTERSTVO
ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a
tělovýchovy České republiky
dne 8. 9.1999, č. j. 28 026 / 99-23 s platností od 1. září 1999 počínaje
prvním ročníkem
UČEBNÍ PLÁN
Kmenový
obor: 2643M
Elektronika
Studijní obor:
26-43M/004
(6-65-6)
Slaboproudá elektrotechnika
Denní
a dálkové studium absolventů základní školy
|
|
denní studium |
dálkové studium |
Kategorie a název |
|
Celkový počet |
Celkový počet |
vyučovacích předmětů |
|
hodin |
hodin |
|
|
130 – 132 |
1040 |
1.
Všeobecně vzdělávací |
|
58 – 59 |
350 |
Základní |
|
52 |
350 |
Český jazyk a literatura |
CJL |
10 |
90 |
Cizí jazyk |
CIJ |
12 |
100 |
Matematika |
MAT |
12 |
100 |
Občanská nauka |
OBN |
3 |
20 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
0 |
Fyzika |
FYZ |
3 |
40 |
Chemie |
CHE |
2 |
0 |
Tělesná výchova |
TEV |
8 |
0 |
Výběrové |
|
6 – 7 |
0 |
|
|
|
|
2.
Odborné |
|
72 – 73 |
690 |
Základní |
|
46 |
405 |
Technické kreslení |
TEK |
3 |
20 |
Základy elektrotechniky |
ZAE |
7 |
50 |
Elektronika |
ELT |
4 |
60 |
Elektrotechnologie |
ELE |
2 |
25 |
Výpočetní technika |
VYT |
5 |
40 |
Elektrotechnická měření |
ELM |
9 |
100 |
Ekonomika |
EKO |
3 |
30 |
Číslicová technika |
CIT |
2 |
20 |
Mikroprocesorová technika |
MIT |
2 |
60 |
Praxe |
PRA |
9 |
0 |
Výběrové |
|
26 – 27 |
285 |
1.
Výše uvedený učební plán je zpracován rámcově, bez rozvržení
učiva do jednotlivých ročníků. Škola musí tento učební plán
rozpracovat podle konkrétních podmínek a zde uvedených zásad
do čtyř ročníků. Takto konkretizovaný učební plán pak platí pro
žáky po celou dobu studia. Cílem je umožnit pružnější profilaci
absolventa podle podmínek školy, potřeb regionu, vývoje oboru, zájmu a
schopností žáků. Škola rovněž může převzít dále uvedený doporučený
učební plán, zpracovaný v rámci těchto učebních dokumentů.
2.
Předměty označené jako základní a jejich hodinové dotace představují
minimální, povinný základ
studijního oboru slaboproudá elektrotechnika,
který je pro všechny školy závazný.
3.
Hodinové dotace základních předmětů jsou chápány jako minimální
dotace. Hodinové dotace výběrových předmětů ředitel využije v souladu
s koncepcí profilu absolventa školy k zařazení výběrových předmětů
a ke zvýšení dotace předmětů základních. Dopracovaný učební plán je
součástí povinné dokumentace školy. Při dopracování rámcového učebního
plánu je třeba dbát na časovou a obsahovou koordinaci učiva mezi jednotlivými
předměty. Celkový týdenní počet hodin nesmí být překročen.
4.
Učební osnovy předmětů učebního plánu může ředitel školy
upravit až do 30% obsahu s ohledem na nové technologie, modernizaci
oboru, podmínky regionu a požadavky sociálních partnerů.
5.
Pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů se využívají
platné učební osnovy pro SOŠ.
6.
Ve výuce cizího jazyka pokračuje žák zpravidla ve studiu toho
cizího jazyka, kterému se učil v základní škole.
7.
Nepovinné vyučovací předměty i jejich obsah zpracují předmětové
komise a schválí ředitel školy. Žák se může v jednom školním roce
přihlásit nejvýše do dvou nepovinných vyučovacích předmětů, popř. do
tří, jsou-li jedním z nich sportovní
hry nebo řízení motorových vozidel.
8.
Výběrové předměty mohou být sestaveny do bloků, které tvoří zaměření
studijního oboru. Tato zaměření lze uvádět v pedagogické dokumentaci školy
a na vysvědčení. Učební osnovy výběrových předmětů, pokud nejsou součástí
těchto učebních dokumentů, vypracované
příslušnými předmětovými komisemi a
schválené ředitelem školy, jsou povinnou dokumentací školy.
9.
Počet vyučovacích hodin cvičení není v učebním plánu uveden.
Rozsah cvičení ve vyučovacích předmětech se řídí charakterem vyučovacího
předmětu. Při cvičeních se třída dělí na skupiny v souladu s platnými
předpisy o BOZP. Nestanoví-li přípustnou velikost skupin předpisy o BOZP,
hygienické předpisy apod., určí ji ředitel školy podle platných předpisů
MŠMT ČR a finančních možností školy.
10.
Součástí předmětu praxe
jsou čtyři týdny souvislé praxe, rozdělené do dvou ročníků, zpravidla
do druhého a třetího. Tuto souvislou praxi vykonají žáci v podnicích,
na smluvně zajištěných pracovištích.
11.
V rámci časové rezervy může škola organizovat v prvním až třetím
ročníku týdenní lyžařský výcvikový kurz a sportovně turistický kurz.
Celková doba trvání kurzů nesmí přesáhnout dva týdny za výše uvedené
období.
12.
V dálkovém studiu se vyučuje podle učebního plánu dálkového
studia a osnov denního studia. Tematické plány schvaluje ředitel školy. Počty
konzultačních hodin mohou být upraveny maximálně do 10 %. Na konci každého
pololetí se vždy z každého předmětu koná
zkouška. V jednom dni mohou být nejvýše tři zkoušky.
13.
V průběhu dálkového studia škola zajistí pro žáky jednotýdenní
soustředění k získání praktických dovedností, zejména v elektrotechnických
měřeních.
14.
Žáci dálkového studia, kteří nemají pracovní zkušenosti ve
studovaném nebo příbuzném oboru jsou povinni, po projednání se školou,
absolvovat v průběhu studia 4 týdny praxe, umožňující jim získat
základní znalosti a dovednosti odpovídacího odborného charakteru.
Dále je uveden doporučený rozpracovaný učební plán,
včetně příkladu možných konkretizací zaměření přípravy. Tento učební
plán není závazný, škola ho využije, pokud si nezpracovává svůj
konkretizovaný učební plán.
DOPORUČENÝ UČEBNÍ
PLÁN
Kmenový obor: |
2643M
Elektronika |
Studijní obor: |
26-43-M/004 (26-65-6)
|
|
Slaboproudá
elektrotechnika
|
Denní
studium absolventů základní školy
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
|
1.
Všeobecně vzdělávací |
|
|
|
|
|
Základní |
19 |
16 |
11 |
12 |
58 |
Český jazyk a literatura
|
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská nauka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis
|
2 |
1 |
- |
- |
3 |
Matematika
|
5 |
4 |
3 |
3 |
15 |
Fyzika |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
2 |
1 |
- |
- |
3 |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
2.
Odborné |
|
|
|
|
|
Základní |
13 |
17 |
10 |
8 |
48 |
Technické kreslení |
3 |
- |
- |
- |
3 |
Základy elektrotechniky |
4 |
3 |
- |
- |
7 |
Elektronika |
- |
4 |
- |
- |
4 |
Výpočetní technika |
3 |
2 |
- |
- |
5 |
Elektrotechnologie |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Elektrotechnická měření |
- |
- |
4 |
5 |
9 |
Ekonomika |
- |
- |
- |
3 |
3 |
Číslicová technika |
- |
3 |
- |
- |
3 |
Mikroprocesorová technika |
|
|
3 |
|
3 |
Praxe |
3 |
3 |
3 |
- |
9 |
Výběrové |
- |
- |
12 |
12 |
24 |
Celkem
hodin týdně |
32 |
33 |
33 |
32 |
130 |
Příklad
výběrových předmětů:
Názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Elektronika |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Elektronické
počítače |
- |
- |
4 |
5 |
9 |
Automatizace |
- |
- |
2 |
3 |
5 |
Silnoproudá
zařízení |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Automatizační
cvičení |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Celkem
hodin týdně |
- |
- |
12 |
12 |
24 |