MINISTERSTVO
ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Schválilo Ministerstvo školství,
mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 4. 10. 1999, č.j. 29 162 /
99-23 s platností od 1. září
1999 počínaje prvním ročníkem
UČEBNÍ
PLÁN
Kmenový
obor: 2644M Automatizace
Studijní
obor: 26-44-M/001
Automatizační technika
Denní
studium absolventů základní školy
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů
|
Počet
týdenních vyučovacích hodin
v ročníku |
Celkem
|
||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
|
|
1. Všeobecně vzdělávací |
|
|
|
|
|
|
Základní |
19 |
16 |
11 |
12 |
58 |
|
Český
jazyk a literatura |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
|
Cizí
jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
|
Občanská
nauka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
|
Dějepis
|
2 |
1 |
- |
- |
3 |
|
Matematika |
5 |
4 |
3 |
3 |
15 |
|
Fyzika |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
|
Chemie
|
2 |
1 |
- |
- |
3 |
|
Tělesná
výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
Odborné |
|
|
|
|
|
|
Základní |
13 |
17 |
12 |
10 |
52 |
|
Technická
dokumentace |
3 |
- |
- |
- |
3 |
|
Strojnictví |
- |
2 |
- |
- |
2 |
|
Základy
elektrotechniky |
4 |
3 |
- |
- |
7 |
|
Elektrotechnologie |
- |
1 |
- |
- |
1 |
|
Výpočetní
technika |
3 |
2 |
- |
- |
5 |
|
Číslicová
technika |
- |
3 |
- |
- |
3 |
|
Elektronika |
- |
3 |
3 |
3 |
9 |
|
Elektrotechnická
měření |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
|
Silnoproudá
zařízení |
- |
- |
2 |
- |
2 |
|
Ekonomika |
- |
- |
- |
3
|
3 |
|
Praxe |
3 |
3 |
3 |
- |
9 |
|
Výběrové
|
0 |
0 |
10 |
10 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Celkem hodin týdně
|
32 |
33 |
33 |
32 |
130 |
|
Příklady
výběrových předmětů
Automatizační
technika |
- |
- |
2 |
4 |
6 |
Automatizační
cvičení |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Mikroprocesorová
technika |
- |
- |
4/2 |
- |
4 |
Počítačové
aplikace |
- |
- |
- |
2/2 |
2 |
Seminář
z fyziky |
- |
- |
0
– 2 |
0
– 2 |
0
– 4 |
Seminář
z matematiky |
- |
- |
0
– 2 |
0
– 2 |
0
– 4 |
Seminář
z ekonomiky |
- |
- |
0
– 2 |
0
– 2 |
0
– 4 |
Stroje
a zařízení |
- |
- |
0
– 2 |
0
– 2 |
0
– 4 |
UČEBNÍ
PLÁN
Kmenový obor:2644M
Automatizace
Studijní obor:
26-44-M/001 Automatizační technika
Dálkové
pětileté studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích
|
Celkem |
||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
|
1.
Všeobecně vzdělávací |
|
|
|
|
|
|
Základní
|
150 |
70 |
50 |
50 |
50 |
370 |
Český
jazyk a literatura |
30 |
10 |
10 |
20 |
20 |
90 |
Cizí
jazyk |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
100 |
Občanská
nauka |
10 |
10 |
- |
- |
- |
20 |
Dějepis |
10 |
- |
- |
- |
- |
10 |
Matematika |
30 |
30 |
20 |
10 |
10 |
100 |
Fyzika |
40 |
- |
- |
- |
- |
40 |
Chemie |
10 |
- |
- |
- |
- |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Základní
|
60 |
140 |
120 |
80 |
60 |
460 |
Technická
dokumentace |
10 |
- |
- |
- |
- |
10 |
Strojnictví |
- |
35 |
- |
- |
- |
35 |
Základy
elektrotechniky |
50 |
- |
- |
- |
- |
50 |
Elektrotechnologie |
- |
25 |
- |
- |
- |
25 |
Výpočetní technika |
- |
40 |
- |
- |
- |
40 |
Číslicová
technika |
- |
- |
20 |
- |
- |
20 |
Elektronika |
- |
40 |
30 |
20 |
- |
90 |
Elektrotechnická
měření |
- |
- |
30 |
20 |
30 |
80 |
Silnoproudá
zařízení |
- |
- |
- |
20 |
- |
20 |
Ekonomika |
- |
- |
- |
- |
30 |
30 |
Mikroprocesorová
technika |
- |
- |
40 |
20 |
- |
60 |
Výběrové
|
0 |
0 |
40 |
80 |
90 |
210 |
Celkem
hodin týdně
|
210 |
210 |
210 |
210 |
200 |
1040 |
|
|
|
|
|
|
|
Příklady výběrových
předmětů |
|
|
|
|
|
|
Automatizační
technika |
- |
- |
40 |
40 |
40 |
120 |
Automatizační
cvičení |
- |
- |
- |
40 |
30 |
70 |
Počítačové
aplikace |
- |
- |
- |
- |
20 |
20 |
1.
Učební
plán může ředitel školy na základě doporučení předmětových komisí
upravit až do 10% hodinové dotace v daném ročníku, přitom žádný předmět
nesmí být zrušen a nesmí být překročen celkový počet týdenních hodin.
Osnovy jednotlivých vyučovacích předmětů může ředitel školy upravit do
30% obsahu s ohledem na nové technologie, modernizaci oboru, podmínky
regionu a požadavky sociálních partnerů.
2.
Pro
výuku všeobecně vzdělávacích předmětů se využívají platné učební
osnovy pro SOŠ.
3.
Ve
výuce cizího jazyka pokračuje žák zpravidla ve studiu toho cizího jazyka,
kterému se učil v základní škole.
4.
Učební
osnovy výběrových předmětů, pokud nejsou součástí těchto učebních
dokumentů, vypracované příslušnými předmětovými komisemi a schválené
ředitelem školy, jsou povinnou dokumentací školy. Hodinové dotace pro výběrové
předměty lze využít i pro posílení základních vyučovacích předmětů.
5.
Nepovinné
vyučovací předměty i jejich obsah zpracují předmětové komise a schválí
ředitel školy. Žák
se může v jednom školním roce přihlásit nejvýše do dvou nepovinných
vyučovacích předmětů, popř. do tří, jsou-li jedním z nich sportovní
hry nebo řízení motorových vozidel.
6.
Počet
vyučovacích hodin cvičení není v učebním plánu uveden. Rozsah cvičení
ve vyučovacích předmětech se řídí charakterem vyučovacího předmětu. Při
cvičeních se třída dělí na skupiny v souladu s platnými předpisy o BOZP.
Nestanoví-li přípustnou velikost skupin předpisy o BOZP, hygienické předpisy
apod., určí ji ředitel školy podle platných předpisů MŠMT ČR a finančních
možností školy.
7.
Součástí
předmětu praxe jsou čtyři týdny souvislé praxe, rozdělené do dvou
ročníků, zpravidla do druhého a třetího. Tuto souvislou praxi vykonají
žáci v podnicích, na smluvně zajištěných pracovištích.
8.
V
rámci časové rezervy může škola organizovat v prvním až třetím ročníku
týdenní lyžařský výcvikový kurz a sportovně turistický kurz. Celková
doba trvání kurzů nesmí přesáhnout dva týdny za výše uvedené období.
9.
V
dálkovém studiu se vyučuje podle učebního plánu dálkového studia a osnov
denního studia. Tematické plány schvaluje ředitel školy. Počty konzultačních
hodin mohou být upraveny maximálně do 10 %. Na konci každého pololetí se vždy
z každého předmětu koná zkouška.
V jednom dni mohou být nejvýše tři zkoušky.
10.
V průběhu dálkového
studia škola zajistí pro žáky jednotýdenní soustředění k získání
praktických dovedností, zejména v elektrotechnických měřeních.
11.
Žáci dálkového studia,
kteří nemají pracovní zkušenosti ve studovaném nebo příbuzném oboru
jsou povinni, po projednání se školou, absolvovat
v průběhu studia 4 týdny praxe, umožňující jim získat základní
znalosti a dovednosti odpovídacího odborného charakteru.