MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne
6. 10. 1999, č. j. 29 161 / 99-23
s platností od 1. září 1999 počínaje prvním ročníkem
UČEBNÍ
PLÁN
Kmenový
obor: |
2647M
Výpočetní technika |
Studijní
obor: |
26-47-M/002
(26-69-6) |
|
Elektronické
počítačové systémy
|
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů
|
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
|
1. Všeobecně vzdělávací |
19 |
16 |
11 |
12 |
58 |
Český jazyk a literatura |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Dějepis
|
2 |
1 |
- |
- |
3 |
Občanská nauka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Matematika
|
5 |
4 |
3 |
3 |
15 |
Fyzika |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie a ekologie |
2 |
1 |
- |
- |
3 |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
2. Odborné |
|
|
|
|
|
Základní |
13 |
17 |
12 |
10 |
52 |
Technické kreslení |
3 |
- |
- |
- |
3 |
Strojnictví |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Základy elektrotechniky |
4 |
3 |
- |
- |
7 |
Elektrotechnologie |
- |
1 |
- |
- |
1 |
Výpočetní technika |
3 |
2 |
- |
- |
5 |
Číslicová technika |
- |
3 |
- |
- |
3 |
Elektronika |
- |
3 |
3 |
3 |
9 |
Elektrotechnická měření |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
Silnoproudá zařízení |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Ekonomika |
- |
- |
- |
3 |
3 |
Praxe |
3 |
3 |
3 |
- |
9 |
Výběrové |
- |
- |
10 |
10 |
20 |
|
|
|
|
|
|
Celkem hodin týdně |
32 |
33 |
33 |
32 |
130 |
UČEBNÍ
PLÁN
Kmenový
obor: |
2647M
Výpočetní technika |
Studijní
obor: |
26-47-M/002
(26-69-6) |
|
Elektronické
počítačové systémy
|
Dálkové studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů
|
Počet
týdenních vyučovacích |
Celkem |
|||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
|
|
1. Všeobecně vzdělávací |
|
|
|
|
|
|
|
Základní |
150 |
70 |
50 |
50 |
50 |
370 |
|
Český jazyk a literatura |
30 |
10 |
10 |
20 |
20 |
90 |
|
Cizí jazyk |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
100 |
|
Občanská nauka |
10 |
10 |
- |
- |
- |
20 |
|
Dějepis |
10 |
- |
- |
- |
- |
10 |
|
Matematika
|
30 |
30 |
20 |
10 |
10 |
100 |
|
Fyzika |
40 |
- |
- |
- |
- |
40 |
|
Chemie |
10 |
- |
- |
- |
- |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Odborné |
|
|
|
|
|
|
|
Základní |
60 |
140 |
80 |
60 |
60 |
400 |
|
Technické
kreslení
|
10 |
- |
- |
- |
- |
10 |
|
Strojnictví |
- |
35 |
- |
- |
- |
35 |
|
Základy elektrotechniky |
50 |
- |
- |
- |
- |
50 |
|
Elektrotechnologie |
- |
25 |
- |
- |
- |
25 |
|
Výpočetní technika |
- |
40 |
- |
- |
- |
40 |
|
Číslicová technika |
- |
- |
20 |
- |
- |
20 |
|
Elektronika |
- |
40 |
30 |
20 |
- |
90 |
|
Elektrotechnická měření |
- |
- |
30 |
20 |
30 |
80 |
|
Silnoproudá zařízení |
- |
- |
- |
20 |
- |
20 |
|
Ekonomika |
- |
- |
- |
- |
30 |
30 |
|
Výběrové |
- |
- |
80 |
100 |
90 |
270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Celkem hodin týdně |
210 |
210 |
210 |
210 |
200 |
1040 |
|
Výběrové předměty:
Ročník
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem
|
Bez
zaměření |
|
|
10 |
10 |
20 |
Automatizace |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Elektronické počítače |
- |
- |
4 |
6 |
10 |
Programové vybavení |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Výběrové |
|
|
2 |
2 |
4 |
Zaměření - přístrojová
zdravotnická zařízení |
|
|
10 |
10 |
20 |
Vyšetřovací přístroje |
- |
- |
2 |
5 |
7 |
Lékařské přístroje |
- |
- |
- |
3 |
3 |
Neelektrické lékařské přístroje |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Mikroprocesorová technika |
- |
- |
4 |
- |
4 |
Výběrové |
|
|
2 |
2 |
4 |
1.
Učební plán může
ředitel školy na základě doporučení předmětových komisí upravit až do
10% hodinové dotace v daném ročníku, přitom žádný předmět nesmí
být zrušen a nesmí být překročen celkový počet týdenních hodin. Osnovy
jednotlivých vyučovacích předmětů může ředitel školy upravit do 30%
obsahu s ohledem na nové technologie, modernizaci oboru, podmínky regionu
a požadavky sociálních partnerů.
2.
Pro výuku všeobecně
vzdělávacích předmětů se využívají platné učební osnovy pro SOŠ.
3.
Ve výuce cizího
jazyka pokračuje žák zpravidla ve studiu toho cizího jazyka, kterému se učil
v základní škole.
4.
Výběrové předměty
mohou být sestaveny do bloků, které tvoří zaměření studijního oboru.
Tato zaměření lze uvádět v pedagogické dokumentaci školy a na vysvědčení.
Učební osnovy výběrových předmětů vypracované příslušnými předmětovými
komisemi a schválené ředitelem
školy, jsou povinnou dokumentací školy. Hodinové dotace pro výběrové předměty
lze využít i pro posílení
povinných vyučovacích předmětů.
5.
Nepovinné vyučovací
předměty i jejich obsah zpracují předmětové komise a schválí ředitel školy.
Žák se může v jednom školním roce přihlásit
nejvýše do dvou nepovinných vyučovacích předmětů, popř. do tří,
jsou-li jedním z nich sportovní hry nebo řízení motorových
vozidel.
6.
Počet vyučovacích hodin cvičení není v učebním plánu uveden.
Rozsah cvičení ve vyučovacích předmětech se řídí charakterem vyučovacího
předmětu. Při cvičeních se třída dělí na skupiny v souladu s platnými
předpisy o BOZP. Nestanoví-li přípustnou velikost skupin předpisy o BOZP,
hygienické předpisy apod., určí ji ředitel školy podle platných předpisů
MŠMT ČR a finančních možností školy.
7.
Součástí předmětu praxe jsou čtyři týdny souvislé praxe,
rozdělené do dvou ročníků, zpravidla do druhého a třetího. Tuto
souvislou praxi vykonají žáci v podnicích, na smluvně zajištěných
pracovištích.
8.
V rámci časové rezervy může škola organizovat v prvním až třetím
ročníku týdenní lyžařský výcvikový kurz a sportovně turistický kurz.
Celková doba trvání kurzů nesmí přesáhnout dva týdny za výše uvedené
období.
9.
V dálkovém studiu se vyučuje podle učebního plánu dálkového
studia a osnov denního studia. Tematické plány schvaluje ředitel školy. Počty
konzultačních hodin mohou být upraveny maximálně do 10 %. Na konci každého
pololetí se vždy z každého předmětu koná
zkouška. V jednom dni mohou být nejvýše tři zkoušky.
10.
V průběhu dálkového studia škola zajistí pro žáky jednotýdenní
soustředění k získání praktických dovedností, zejména v elektrotechnických
měřeních.
11.
Žáci dálkového studia, kteří nemají pracovní zkušenosti ve
studovaném nebo příbuzném oboru jsou povinni, po projednání se školou,
absolvovat v průběhu studia 4 týdny praxe, umožňující jim získat
základní znalosti a dovednosti odpovídacího odborného charakteru.