Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Vydalo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 10. dubna 1990, čj. 14
855/90-21, s platností od 1. září 1990 počínaje 1. ročníkem
studijního oboru
28-41-M/007 (28-53-6) Výroba celulózy a papíru
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka
|
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročnících |
Celkem
|
||||
1. |
2. |
2. |
4. |
|
|||
A. |
Povinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
|
|
-
maximálně |
|
31 |
30 |
33 |
32 |
126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
Společenskovědní |
|
8 |
8 |
6 |
7 |
29 |
|
Český jazyk a literatura
|
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
|
Cizí jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
|
Občanská nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
|
Dějepis |
DEJ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
5(1) |
3 |
2 |
2 |
18 |
|
Fyzika |
FYZ |
3(0,5-1) |
2 |
- |
- |
5(0,5-1) |
|
Základy ekologie |
ZEK |
1 |
- |
- |
- |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
Tělesná výchova* |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
Odborné předměty |
|
12 |
15 |
22-23 |
20-21 |
69-71 |
|
Chemie |
CHE |
5(1) |
5(1) |
4(1) |
- |
14(3) |
|
Technické kreslení |
TEK |
2(1) |
- |
- |
- |
2(1) |
|
Strojnictví |
STR |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
|
Elektrotechnika |
ELE |
- |
2(1) |
- |
- |
2(1) |
|
Automatizace |
AUT |
- |
- |
2(1) |
- |
2(1) |
|
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
|
Výpočetní technika |
VYT |
- |
2(1) |
- |
- |
2(1) |
|
Chemické laboratorní cvičení |
CLC |
3(3) |
3(3) |
- |
2(2) |
8(8) |
|
Analytická chemie |
ANC |
- |
- |
4(2) |
5(3) |
9(5) |
|
Technologie vláknin |
TVL |
- |
- |
5(3) |
5(2) |
10(5) |
|
Technologie papíru |
TEP |
- |
- |
4(1) |
5(2) |
9(3) |
|
Chemické výpočty |
CVY |
- |
1(1) |
- |
- |
1(1) |
|
Volitelný předmět |
VOP |
- |
- |
1-2 |
1-2 |
2-4 |
|
*
Lze podle podmínek školy lze zvýšit o jednu hodinu v jednotlivých
ročnících |
||||||
B. |
Volitelné vyučovací předměty
|
|
|
|
|
|
|
|
Struktura
volitelných vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele
školy, který schválí na základě doporučení předmětové komise
učební osnovy. Hodiny volitelného předmětu lze využít pro zařazení
jiného předmětu podle regionálních podmínek nebo k posílení
povinných vyučovacích předmětů. |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Příklady
volitelných předmětů: |
|
- |
- |
1-2 |
1-2 |
2-4 |
|
Fyzikální
seminář |
FYS |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Psychologie
práce |
PSP |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Psaní
na stroji |
PSS |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Chemie
6 – Vývoj hmoty |
CVH |
- |
- |
1
nebo |
1 |
1 |
|
Chemická
informatika |
CHI |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Životní
prostředí |
ZIP |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Výroba
čistých a speciálních chemikálií |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. |
Nepovinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
|
|
Struktura
nepovinných předmětů je v plné kompetenci ředitele školy,
který schválí na základě doporučení předmětové komise učební
osnovu předmětu. |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Příklady
nepovinných předmětů: |
|
|
|
|
|
|
|
Fyzikální
seminář |
FYS |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Další
cizí jazyk |
CIJ |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
Cvičení
z matematiky |
CVM |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
|
Psychologie
práce |
PSP |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Cvičení
z výpočetní techniky |
CVT |
- |
2(2)nebo |
2(2) |
- |
2(2) |
|
Psaní
na stroji |
PSS |
2
nebo |
2
nebo |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Sportovní
hry |
SPH |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
Řízení
motorových vozidel |
RMV |
- |
- |
-/2 |
2/- |
2 |
|
Chemická
informatika |
CHI |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Jazyková
konverzace |
JAK |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
Estetická
výchova |
ESV |
2
nebo |
2
nebo |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Společenskovědní
seminář |
SVS |
- |
- |
2
nebo |
2 |
2 |
|
Životní
prostředí |
ZIP |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Poznámky:
1.
Ředitel školy může rozhodnout o tom, že učební plán bude platit
ne jeho škole od 1. září 1990 i ve 2., 3. nebo 4. ročníku. V těchto
případech zajistí provedení úprav obsahu a rozsahu učiva,a by byla zachována
potřebná návaznost učiva.
2.
Počet povinných týdenních vyučovacích hodin jednotlivých předmětů
může ředitel školy po projednání s předmětovými komisemi v každém
ročníku zvýšit nebo snížit
o jednu hodinu s tím, že celkový
počet týdenních vyučovacích hodin nepřekročí stanovený maximální počet
a že z učebního plánu nebude vynechán žádný povinný vyučovací
předmět.
3.
Ředitel skoly může využít spolupráci s předmětovými
komisemi možnost úprava obsahu učiva
v jednotlivých předmětech v rozsahu až do 30%.
4.
Při vyučování předmětům český jazyk a literatura a cizí jazyk
lze třídu, má-li nejméně 24 žáků, dělit na dvě skupin.
5.
Počet hodin v závorce udává
počet hodin cvičení z celkového počtu týdenních hodin vyučovacího
předmětu. Při vyučování formou cvičení se třída obvykle dělí do
skupin.
6.
Odborná praxe v rozsahu dvou týdnů ve 3. ročníku je součástí
předmětu technologie papíru.