| Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Minimální počet týdenních vyučovacích hodin za studium | |
| A. | Povinné předměty | 128 | 
| 1. | Všeobecně vzdělávací předměty | 54(3) | 
| Český jazyk a literatura | 10 | |
| Cizí jazyk | 12 | |
| Občanská nauka | 3 | |
| Dějepis | 3 | |
| Matematika | 11(1) | |
| Fyzika | 6(2) | |
| Základy ekologie | 1 | |
| Tělesná výchova | 8 | |
| 2. | Základní odborné předměty | 48(22) | 
| Chemie | 14(3) | |
| Chemická laboratorní cvičení | 5(5) | |
| Analytická chemie (ANC, ANL) | 10(6) | |
| Chemická technologie | 6(2) | |
| Strojnictví (TK, STR) | 3(1) | |
| Elektrotechnika (ELE, AUT) | 3(1) | |
| Výpočetní technika | 4(4) | |
| Ekonomika | 3 | |
| 3. | Profilující odborné předměty | |
| Zaměření 02 Chemická technologie | ||
| Chemická technologie | 3 | |
| Chemická technika | 6(2) | |
| 4. | Výběrové a volitelné předměty | |
| 5. | Nepovinné předměty | |
Poznámky :
1. Celková minimální týdenní hodinová dotace povinných   předmětů je 128 vyučovacích hodin za studium (maximálně 33 vyučovacích hodin týdně).
2. Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení, při kterých je možné třídu dělit na skupiny podle platných vyhlášek.
3. Hodinová dotace povinných  předmětů všeobecně vzdělávacích, základních a profilujících odborných předmětů jsou  závazné v  minimálním počtu týdenních vyučovacích hodin, které jsou uvedeny v učebním plánu. 
4. Rozpracování učebního plánu do ročníků je v kompetenci ředitele školy. Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být zastoupeny v každém ročníku. Rozpracovaný učební plán je povinnou součástí dokumentace školy.
5. Povinné všeobecně vzdělávací  předměty se vyučují podle učebních osnov platných pro střední odborné školy a jsou  vydány samostatně. Výjimku činí vyučovací předměty matematika a fyzika, které je možné  vyučovat podle učebních osnov schválených pro chemické školy.
6. Profilující odborné vyučovací předměty analytická chemie a chemická technologie v zaměřeních 01 Analytická chemie  a 02 Chemická technologie se vyučují podle rozšířených a  prohloubených učebních osnov, které jsou v těchto dokumentech zařazeny jako základní odborné vyučovací předměty.
7. Volba a struktura výběrových,  volitelných a nepovinných  předmětů je v kompetenci ředitele školy. Výběrové předměty jsou voleny tak, aby prohlubovaly odborné vzdělávání žáka, volitelné předměty rozšiřují jeho všeobecný profil a jsou dotovány hodinami, které nebyly vyčerpány povinnými všeobecně vzdělávacími, základními a profilujícími odbornými předměty. Učební osnovy výběrových, volitelných a nepovinných  předmětů schvaluje ředitel školy. Nepovinné  předměty jsou zařazovány nad rámec povinných vyučovacích  hodin. Pro výuku nepovinných vyučovacích předmětů je možno vytvářet skupiny žáků z různých tříd a ročníků.  
8. Pokud jsou v učebním plánu u názvu   předmětu v závorce uvedeny zkratky předmětů, znamená to, že jde o integrovaný  předmět, jehož předmětové složky je možné vyučovat i jednotlivě. Stejně tak  některé části předmětu elektrotechnika je možné probírat v předmětu fyzika. V tomto případě je možné posílit hodinovou dotaci fyziky na úkor elektrotechniky. Použité zkratky: ANC - analytická chemie, ANL - analytická laboratorní cvičení,  TK - technické kreslení, STR - strojnictví, ELE - elektrotechnika, AUT- automatizace, CAP - člověk a prostředí, MON - monitorování životního prostředí, ODH - odpadové hospodářství.
9. Odborná praxe v rozsahu dvou týdnů ve 3. ročníku může být součástí předmětu chemická technologie, chemická  laboratorní cvičení nebo ostatních odborných předmětů podle příslušného zaměření.
10. Obsah učiva  tematických celků v jednotlivých  vyučovacích předmětech může vyučující upravit až do 30% jejich rozsahu  zařazením nových poznatků vyplývajících z rozvoje vědy a techniky a  pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
Příklady výběrových vyučovacích předmětů: chemická technologie polymerů, textilu, kůže,  biotechnologie, hospodářský zeměpis, právní nauka, chemická informatika, laboratorní technika, ekonomická cvičení, elektronická zařízení, výběr z  profilujících předmětů určených pro jiná zaměření a  dalších  podle potřeb vzdělávání.
Příklady volitelných vyučovacích předmětů: další cizí jazyk, matematicko-přírodovědný seminář a jiné podle potřeb vzdělávání. 
Příklady nepovinných vyučovacích předmětů: odborná konverzace v cizím jazyce, technika     administrativy, sportovní hry a jiné podle potřeb a zájmů žáků.