studijního oboru pro absolventy tříletých učebních oborů
28-45-L/503 (27-33-4,6/02) Sklářský průmysl - zušlechťování skla
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin |
Značka učební osnovy |
|
1. |
2. |
||
A. Všeobecně vzdělávací předměty |
15 - 17 |
15 - 17 |
|
Povinné předměty |
11-13 |
1-13 |
|
1. Společenskovědní |
|
|
|
Český jazyk |
2 |
2 |
CJL 511 |
Cizí jazyk |
2-3 |
2-3 |
CIJ 511 |
Základy společenských věd |
1 |
1 |
ZPS 511 |
2. Matematicko - přírodovědné |
|
|
|
Matematika |
2-3 |
2-3 |
MAT 511 |
Chemie |
2 |
2 |
viz pozn. 4 |
3. Tělesná výchova |
2 |
2 |
TEV |
Výběrové předměty |
2-4 |
2-4 |
|
Fyzika |
2-4 |
2-4 |
FYZ 511 |
Konverzace v cizím jazyce |
1-2 |
1-2 |
KCJ 511 |
Dějepis |
1-2 |
1-2 |
|
Psychologie |
1-2 |
1-2 |
PSY 511 |
Estetická výchova |
1-2 |
1-2 |
ESV 511 |
Základy práva |
2-4 |
2-4 |
ZAP 511 |
Zeměpis |
1-2 |
1-2 |
ZEM 511 |
B. Odborné předměty |
16 - 18 |
16 - 18 |
|
Povinné předměty |
|
|
|
Ekonomika |
2 |
2 |
|
Obsluha osobních počítačů |
2-4 |
2-4 |
OOP 511 |
Dějiny umění |
2-3 |
2-3 |
|
Praxe |
4-7 |
4-7 |
|
Zaměření zušlechťování skla |
|
|
|
Sklářský průmysl |
4 |
- |
|
Zušlechťování skla |
- |
3 |
|
Výtvarná výchova |
- |
2 |
|
Výběrové předměty |
2-6 |
2-6 |
|
C. Nepovinné předměty |
|
|
|
Celkem |
max. 33 |
max. 33 |
|
Poznámky:
1. Volba všeobecně vzdělávacích výběrových předmětů vychází z charakteru studijního oboru a je plně v kompetenci ředitele. Celkový počet hodin všeobecně vzdělávacích předmětů (povinných a výběrových nesmí klesnout pod 15 hodin týdně v každém ročníku.
2. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
3. Počet hodin tělesné výchovy lze podle místních podmínek zvýšit o 1 hodinu týdně. Tato hodina se nepovažuje (z hlediska duševní hygieny žáků) za další rozšiřování počtu hodin v učebním plánu.
4. Vyučovací předmět chemie se vyučuje podle učební osnovy, která je schválena pro studijní obor 27-31-4,6 Keramický průmysl, č.j. 18 495/94-23 ze dne 13.června 1994.
5. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
6. Zařazování nepovinných vyučovacích předmětů je plně v kompetenci ředitele školy. Při výběru se přihlíží k profesionálním a osobním potřebám a zájmům žáků a specifickým potřebám regionu. Ředitel schvaluje i jejich učební osnovy, vypracované předmětovou komisí.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.
Večerní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Značka učební osnovy |
||
1. |
2. |
3. |
||
A. Všeobecně vzdělávací předměty |
9 |
8 |
6 |
|
1. Společenskovědní |
|
|
|
|
Český jazyk |
2 |
2 |
2 |
CJL 511 |
Cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
CIJ 511 |
Základy společenských věd |
1 |
1 |
- |
ZSP 511 |
2. Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
|
Matematika |
2 |
1 |
1 |
MAT 511 |
Chemie |
2 |
2 |
1 |
viz pozn. 4 |
B. Odborné předměty |
6 |
7 |
9 |
|
Povinné |
|
|
|
|
Ekonomika |
- |
2 |
2 |
|
Obsluha osobních počítačů |
2 |
- |
- |
OOP 511 |
Zaměření zušlechťování skla |
|
|
|
|
Sklářský průmysl |
4 |
- |
- |
|
Zušlechťování skla |
- |
2 |
2 |
|
Výtvarná výchova |
- |
1 |
2 |
|
Výběrové |
- |
2 |
3 |
|
Celkem |
15 |
15 |
15 |
Poznámky:
1. Učivo je rozvrženo v 1. a 2. ročníku do 33 týdnů a ve 3. ročníku do 30 týdnů.
2. Pro večerní studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučující v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy. 3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může
konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.4. Vyučovací předmět chemie se vyučuje podle učební osnovy, která je schválena pro studijní obor 27-31-4,6 Keramický průmysl, č.j. 18 495/94-23 ze dne 13.června 1994.
5. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít
i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.
Dálkové studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Značka učební osnovy |
||
1. |
2. |
3. |
||
A. Všeobecně vzdělávací předměty |
90 |
90 |
70 |
|
1. Společenskovědní |
|
|
|
|
Český jazyk |
20 |
20 |
20 |
CJL 511 |
Cizí jazyk |
20 |
20 |
20 |
CIJ 511 |
Základy společenských věd |
10 |
10 |
- |
ZSP 511 |
2. Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
|
Matematika |
20 |
20 |
20 |
MAT 511 |
Chemie |
20 |
20 |
10 |
viz pozn. 4 |
B. Odborné předměty |
110 |
110 |
130 |
|
Povinné |
|
|
|
|
Ekonomika |
- |
20 |
40 |
|
Obsluha osobních počítačů |
30 |
- |
- |
OOP 511 |
Zaměření zušlechťování skla |
|
|
|
|
Sklářský průmysl |
60 |
- |
- |
|
Zušlechťování skla |
- |
30 |
40 |
|
Výtvarná výchova |
- |
20 |
20 |
|
Výběrové |
20 |
40 |
30 |
|
Celkem |
200 |
200 |
200 |
|
Poznámky:
1. Pro dálkové studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučující v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy. 2. Počty konzultačních hodin v ročníku stanovené učebním plánem dálkového studia jsou závazné a musí se rovnoměrně a musí se rovnoměrně rozložit do dvou pololetí školního roku. Ředitel školy rozhodne, zda se stanovené počty konzultačních hodin zařadí do pravidelného týdenního nebo čtrnáctidenního rozvrhu nebo podle jinak uspořádaného harmonogramu konzultací.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky c
izího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.4. Vyučovací předmět chemie se vyučuje podle učební osnovy, která je součástí tohoto souboru.
5. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky
trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.6. V závěru každého pololetí se vykonají zkoušky ze všech předmětů, kterým se podle učebního plánu v příslušném pololetí vyučovalo. V jednom dnu se doporučuje konat zkoušky maximálně ze tří předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.