MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 25. června 1996 č.j. 22 347/96-23
s platností od 1. září 1996 počínaje 1. ročníkem
UČEBNÍ PLÁN
studijního oboru pro absolventy tříletých učebních oborů
28-46-L/501
(27-31-4,6) Keramický
průmysl
Večerní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Značka učební osnovy |
|
|
1. |
2. |
3. |
|
A. |
Všeobecně vzdělávací předměty |
9 |
7 |
6 |
|
1. |
Společenskovědní |
|
|
|
|
|
Český jazyk |
2 |
2 |
2 |
CJL 511 |
|
Cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
CIJ 511 |
|
Základy společenských věd |
1 |
1 |
- |
ZSP 511 |
2. |
Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
|
|
Matematika |
2 |
1 |
3 |
MAT 511 |
|
Chemie |
2 |
1 |
3 |
viz pozn.4 |
B. |
Odborné předměty |
6 |
8 |
9 |
|
|
Ekonomika |
- |
2 |
2-4 |
|
|
Obsluha osobních počítačů |
1-3 |
1-2 |
- |
OOP 511 |
|
Odborné kreslení +) |
1-3 |
1-3 |
1-3 |
|
|
Technologie |
2 |
2 |
2 |
|
|
Dějiny umění |
- |
- |
2 |
|
|
Celkem |
15 |
15 |
15 |
|
Poznámky :
1. Učivo je rozvrženo v 1. a 2. ročníku do 33 týdnů a ve 3. ročníku do 30 týdnů.
2. Pro večerní studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučující v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
4. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.