Schválilo ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 18. 7. 2000, čj.23 660/2000-23 s platností od 1. září 2000 počínaje 1. ročníkem.
28-57-H/007 Keramik
Denní
studium
Kategorie a názvy
vyučovacích předmětů |
Celkový počet
týdenních vyučovacích hod. |
Povinné
vyučovací předměty |
|
a)
základní předměty |
|
Český jazyk a literatura |
6 |
Cizí jazyk |
6 |
Občanská nauka |
3 |
Matematika |
4-5 |
Chemie |
2-3 |
Základy ekologie |
1 |
Tělesná výchova |
6 |
Práce s počítačem |
2-3 |
Ekonomika |
2-3 |
Základy strojnictví a fyziky |
2-3 |
Technické kreslení |
1-2 |
Keramické materiály a výroba |
2-4 |
Odborný výcvik |
50 |
b)
výběrové předměty |
3-15 |
Celkem |
99 |
POZNÁMKY:
1.
Učební plán je zpracován obecně bez rozvržení učiva do jednotlivých
ročníků. Škola si dopracuje tento učební plán za dodržení dále stanovených
zásad (UP rozpracovaný do jednotlivých ročníků, schválený ředitelem
školy a opatřený razítkem školy je povinnou součástí dokumentace školy)
nebo může převzít dále uvedený
doporučený učební plán zpracovaný jako součást těchto učebních
dokumentů. Škola si dále s ohledem na konkrétní UP rozpracuje učební
osnovy vyučovacích předmětů, které jsou v učebních dokumentech
zpracovány rámcově.
2. Při
zpracování konkrétního učebního plánu je třeba dbát na proporcionální rozdělení všeobecně vzdělávacích předmětů
do ročníků tak, aby byla zachována jeho kontinuita zejména s ohledem
na další vzdělávání absolventů. Také se musí dbát na splnění 30%
hodinové dotace určené na všeobecně vzdělávací předměty v rámci
studia, které jsou předepsány Standardem středoškolského odborného vzdělávání.
3. Při
dopracování obecného učebního plánu celkový počet hodin v každém
ročníku nesmí být menší než 28 vyučovacích
hodin a větší než 33 vyučovacích hodin.
4.
Výběrové vyučovací předměty představují kategorii předmětů,
jejichž koncipování do učebního plánu je plně v kompetenci ředitele
školy. Vhodné zařazení výběrových předmětů dle rozhodnutí školy umožňuje
vytváření zaměření oboru, které je možné slovně uvádět na vysvědčení.
Při konstrukci těchto předmětů je nutné dodržení mezipředmětových
vazeb, zejména pak jejich vazby na odborný výcvik. Součástí učebních
dokumentů jsou vypracované učební osnovy výběrových předmětů
technologie, stroje a zařízení a odborné kreslení, které však nejsou
povinné, ale jsou uvedeny jako doporučená ukázka učební osnovy. Škola si
může zvolit učební osnovy, které jsou v učebních dokumentech uvedeny
nebo zpracovat učební osnovy výběrových předmětů podle své potřeby
obsahem i počtem tak, aby mohla připravit absolventa, který bude uplatnitelný
na pracovním trhu v daném regionu. Vypracované učební osnovy výběrových
předmětů schválené ředitelem školy a opatřené razítkem školy jsou
povinnou součástí dokumentace školy.
5. Při
dopracování obecného učebního plánu a při rozpracování učebních osnov
výběrových předmětů je třeba dbát
na koordinaci učiva mezi jednotlivými předměty a je potřeba dbát na úzkou
mezipředmětovou vazbu horizontální i vertikální mezi základními a výběrovými
předměty.
6. Pokud
je vyučování organizováno tak, že se střídá týden teoretického vyučování
a týden odborného výcviku, a pokud není možné zajistit výuku tělesné výchovy
i v týdnech odborného výcviku, lze snížit počet hodin tělesné výchovy
v týdnu teoretické výuky na 2 hodiny celkem. Doporučuje se však zařadit
podle možností další hodiny tělesné výchovy, které se nezapočítávají
do týdenního počtu vyučovacích
hodin.
7. Všeobecně
vzdělávací předměty se realizují podle platných učebních osnov schválených
MŠMT ČR pro tříleté učební obory SOU. Učební osnovy všeobecně vzdělávacích
předmětů jsou zařazeny v samostatném souboru. Jedná se o tyto učební
osnovy:
Český jazyk a literatura
- č.j. 25625/99-22 z
19. 7. 1999
Cizí
jazyk
- č.j. 27 668/99-22 z
3. 9. 1999
Občanská nauka
-
č.j. 23 212/98-23/230 z 21. 7. 1998
Matematika
- č.j. 23 093/99-22 z
14. 6. 1999
Chemie
- č.j. 17 033/88-221
z 14. 6. 1988
Základy ekologie
- č.j. 23
212/98-23/230 z 21. 7. 1998
Tělesná výchova
- č.j. 19891/96-50 z
23. 5. 1996
V případě inovace těchto učebních osnov
budou stávající osnovy nahrazeny inovovanými.
8. Vyučovací
předmět práce s počítačem se
vyučuje podle učební osnovy č.j. 25 876/98-23
ze 7. 9. 1998, vyučovací předmět ekonomika
se vyučuje podle učební osnovy č.j. 22 065/99-23 z 1. 6. 1999, - obě
učební osnovy jsou zařazeny do tohoto souboru. V případě inovace těchto
učebních osnov budou stávající osnovy nahrazeny inovovanými.
9. Úprava
dělení hodin ve vyučovacích předmětech je v kompetenci ředitele
školy a musí být v souladu s předpisy stanovenými MŠMT ČR.
10. Ve
schválených učebních dokumentech může škola provádět úpravy až do výše 10 % celkového týdenního počtu vyučovacích
hodin v ročníku. Při této úpravě se nesmí překročit
počet hodin v ročníku stanovený učebním plánem a nesmí být
vypuštěn žádný vyučovací předmět. V učebních osnovách může být
provedena úprava vzdělávacího obsahu
v rozsahu do 30 % celkové hodinové dotace směřující zejména k inovacím
vzdělávacího obsahu a k promítnutí regionálních aspektů.
11.
Závěrečná zkouška se připravuje a organizuje podle platných předpisů.
Certifikátem je výuční list.
DOPORUČENÝ UČEBNÍ
PLÁN
Denní
studium
Kategorie a názvy
předmětů |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
celkem |
A. Povinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
a)
základní předměty |
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
2 |
2 |
2 |
6 |
Cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
6 |
Občanská nauka |
1 |
1 |
1 |
3 |
Matematika |
2 |
1 |
1 |
4 |
Chemie |
1 |
1 |
- |
2 |
Základy ekologie |
1 |
- |
- |
1 |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
6 |
Práce s počítačem |
1 |
1 |
- |
2 |
Ekonomika |
- |
- |
2 |
2 |
Základy strojnictví a fyziky |
2 |
- |
- |
2 |
Technické kreslení |
1 |
1 |
- |
2 |
Keramické materiály a výroba |
2 |
1 |
|
3 |
Odborný výcvik |
15 |
17,5 |
17,5 |
50 |
b)
výběrové předměty |
1 |
3,5 |
5,5 |
10 |
Celkem |
33 |
33 |
33 |
99 |