Dosažený stupeň vzdělání: úplné střední odborné
Způsob ukončení a certifikace: maturitní zkouška - vysvědčení o maturitní zkoušce
Výsledky vzdělávání:
a) obecná úvodní část  
Absolvent má po úspěšném ukončení studia v uvedeném studijním oboru znalosti a schopnosti potřebné ke kvalifikovanému vykonávání funkcí  středních technicko - hospodářských pracovníků, k vedení živnosti a podnikatelské činnosti v oblasti technologické přípravy a řízení potravinářských výrob.
b) obecné vědomosti, dovednosti a postoje
Všeobecná  vzdělávací  složka  profilu  absolventa  je charakterizována  těmito   vědomostmi, dovednostmi a postoji:
Absolvent:
- dovede se orientovat v současném politickém dění, zná základní principy demokratické společnosti, svá práva a dovede uplatňovat své zájmy v rámci zákonných norem občanské společnosti
-  má přehled o fungování tržní ekonomiky, uvědomuje si význam funkčního sociálního systému a smyslu pro občanskou solidaritu
-  dovede rozlišit  základní kategorie životních hodnot, je schopen odpovědného a humánního přístupu k ostatním  lidem, orientovat se v mezilidských vztazích a pochopit význam rodiny ve společnosti
-  váží si svého zdraví a upevňuje si svou tělesnou  i duševní kondici 
- je poučen o negativních dopadech  neodpovědného a nezdravého způsobu života a o škodlivém vlivu návykových látek  na lidský organismus            
- je  schopen  kultivovaného  projevu  ústní  i  písemnou  formou a chápe jeho  význam pro společenské a pracovní uplatnění 
- má  všeobecný kulturní rozhled, dovede se orientovat v jednotlivých uměleckých žánrech, má přehled o české i světové literatuře a má vypěstován návyk číst krásnou literaturu, populárně naučná díla a časopisy podle svého zájmu
-  umí získávat potřebné informace včetně informací ze  sdělovacích prostředků a je schopen je interpretovat jak v obecné, tak i v odborné oblasti
- má  přehled  o  historickém  vývoji   českých  i  světových  dějin, který vedl k vytvoření současné podoby světa  a který odráží  i  současné politické dění  
- je   schopen   nejen  přiměřeně   komunikovat   v   jednom   světovém  jazyce a  domluvit  se o věcech denního života, ale ovládá a využívá  odbornou  terminologii potřebnou k vlastnímu odbornému vzdělávání  a k výkonu povolání
- má  matematické  znalosti a poznatky na úrovni střední školy v míře  potřebné k úspěšnému řešení konkrétních problémů ve své profesi i v běžných životních situacích 
- rozumí a je schopen používat přesné matematické formulace, matematické symboly a další prostředky např. grafy, diagramy, tabulky
- umí logicky myslet a odhadnout předpokládané výsledky, ověřit reálnost získaných výsledků a zdůvodnit zvolený způsob řešení
- rozumí   přírodním   jevům a zákonům, je schopen uplatnit přírodovědné poznatky ve své profesi i v běžném životě, pochopit důsledky aplikací fyziky a chemie na lidskou společnost v závislosti na rozvoji vědy a techniky a jednat v zájmu ochrany životního prostředí
- umí provádět základní metody práce v přírodovědných oborech (pozorování , experiment) a využívat k tomu patřičné přístroje a materiály
- ovládá práci s osobním počítačem, využívá  poznatky a dovednosti  osvojené z výpočetní techniky  v  běžné i profesní  praxi a jako zdroj informací
- během   studia   získal  návyk   průběžně   se   odborně   vzdělávat   ve    svém    oboru   a   schopnost  uplatňovat nově získané poznatky  při  výkonu  svého povolání
c) odborné vědomosti, dovednosti a postoje:
Absolvent: 
- má základní teoretické znalosti o technologických postupech všech základních potravinářských  výrob a je schopen pracovat  podle daného výrobního postupu
- má schopnost kvalifikovaně vykonávat  všechny  praktické  činnosti související s potravinářskou  výrobou  zejména  daného zaměření  tohoto  studijního oboru
- aktivně ovládá odbornou potravinářskou terminologii
- má  ucelené  znalosti  o základních potravinářských  surovinách a pomocných látkách,  zejména  těch, které  se využívají  k technologickému zpracování v  daném oboru
- je průběžně  informován o zavádění nových potravinářských  surovin na trh, o jejich vlastnostech  a  významu  z hlediska výživy  a jejich využití
- zná zásady racionální výživy a  její  působení  na  zdraví člověka  a  je  schopen  je  využívat při  technologickém  zpracování  surovin  a pro tvorbu  nových  receptur  zdravé  výživy  
- má  osvojeny  základní  hygienické  a   bezpečnostní  návyky   při   manipulaci   a  práci   se  surovinami  a  potravinami,  při jejich technologickém  zpracování  i  laboratorní  kontrole
- má  základní  teoretické  znalosti  z nauky o zdraví  a  je  schopen  v případě potřeby poskytnout  první  pomoc  v rámci možností 
- je schopen  využívat   poznatky  a  dovednosti  získané  studiem  odborných  předmětů k řešení  praktických  problémů  na pracovišti při výrobní, kontrolní i obchodní činnosti a je schopen řídit  menší  pracovní kolektiv
- umí provádět základní technologické, biologické a mikrobiologické rozbory, jejich vyhodnocení a vyvodit z nich příslušná provozní opatření
- umí provádět základní analytické rozbory včetně výpočtů, vyhodnocení a vyvození patřičných  opatření a závěrů
- zná základní ekonomické pojmy  a dovede se orientovat v tržní ekonomice
- umí se orientovat v základní problematice organizace  a řízení  výrobní i obchodní sféry
- je  schopen  samostatně  vést  provozní dokumentaci  a výrobní  evidenci  a vyhodnocovat ji
- zná funkční principy strojů a zařízení používaných v  potravinářské výrobě, má  osvojeny  základní znalosti a dovednosti o jejich obsluze, údržbě a bezpečnosti a  dovede  je  uplatňovat   v  provozní  činnosti  
- umí sestavovat stroje a zařízení do potravinářských výrobních linek
- má základní znalosti z elektrotechniky a automatizace potřebné pro svou profesní činnost a dovede je aplikovat v praxi
- v rámci technického kreslení umí číst  výkresy jednodušších strojních součástí, určit jejich tvar a rozměry
- je schopen posoudit potravinářskou výrobu z hlediska možného negativního dopadu na životní prostředí,  eliminovat  nežádoucí vlivy,  hledat možnosti  a řídit  dílčí  část výrobního procesu  tak, aby chránil životní prostředí. 
- je seznámen se Zákonem o potravinách a tabákových výrobcích zejména v potravinářské oblasti daného zaměření
U zaměření 01
- výroba cukru a cukrovinek
- má důkladné a podrobné znalosti o chemickém složení, skladování, trvanlivosti a použití surovin v cukrovarnickém a cukrovinkářském průmyslu
- zná technologický postup výroby cukru z cukrové řepy
- má přehled o technologických postupech výroby cukrovinkářských výrobků a je schopen prokázat v této oblasti i manuální dovednosti získané v dílenských cvičeních a na praxi
- je seznámen s trvanlivostí jednotlivých výrobků v cukrovarnickém a cukrovinkářském průmyslu a umí provádět kontrolu  jakosti těchto výrobků
- je seznámen s prodejem cukrovinkářských výrobků z hlediska distribuce, odbytu a financí
Možnosti uplatnění absolventů :
Absolvent studijního oboru Technologie potravin má  uplatnění v širokém spektru potravinářského průmyslu, zejména ve výrobních provozech, provozních i výzkumných laboratořích souvisejících s potravinářskou problematikou, která nejvíce souvisí s jeho zaměřením. Možnost prostupnosti mezi jednotlivými zaměřeními je zachována. 
Další uplatnění nachází v ekonomických útvarech, technických útvarech, může se podílet i na práci v oblasti řízení i v institucích, které se zabývají chemickými, mikrobiologickými a biologickými rozbory, např. v laboratořích inspekce jakosti potravin, ve zdravotnických zařízeních a hygienických stanicích, při výrobě léčiv, v ekologických institucích. Nachází také uplatnění v institucích zabývajících se vývojem strojních zařízení používaných v potravinářském průmyslu ve spolupráci s jednotlivými specialisty z oblasti strojnictví a elektrotechniky.  Má možnost nalézt uplatnění i v podnikatelské činnosti, či přímo ve vedení potravinářské živnosti  nebo pracovat ve stravovacích službách. Je schopen pracovat i jako dealer zejména v oblasti prodeje hotových potravinářských výrobků, polotovarů, nákupu surovin, přídavných látek a sanitačních prostředků pro potravinářské provozy .
Absolvent tohoto studijního oboru je po zapracování schopen vykonávat funkce mistrů, vedoucích směn, vedoucích výroby, technologa, samostatného laboranta, samostatného pracovníka pro obsluhu složitých strojních celků v mechanizované výrobě, pracovníka odbytu, nákupčího surovin, ekonoma  podle požadavků a velikosti závodu 
Absolvent  je  připraven  i  ke  studiu  na  vysoké  škole,  zejména  na   Vysoké   škole
chemicko-technologické,  na zemědělské škole universitního typu,  na přírodovědecké fakultě.