Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 25. 6. 1996, čj. 22 359/96-23 s platností od 1. září 1996 počínaje 1.
ročníkem.
studijního oboru
32-43-L/502 (32-45-4) Kožešnická konfekce
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
1. |
2. |
|
A.
Všeobecně vzdělávací předměty |
15-18 |
15-18 |
|
|
|
Povinné předměty |
9 |
9 |
Český
jazyk |
2 |
2 |
Cizí
jazyk |
2 |
2 |
Základy
společenských věd |
1 |
1 |
Matematika |
2 |
2 |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
|
|
|
Výběrové
předměty |
6-9 |
6-9 |
|
|
|
Fyzika |
2 |
2 |
Chemie |
2 |
1 |
Konverzace
v CJ |
2 |
1 |
Psychologie |
1 |
2 |
Estetická
výchova |
1 |
2 |
Základy
práva |
3 |
3 |
Obsluha
osob. počítačů |
3 |
3 |
|
|
|
B. Odborné předměty |
16-18 |
16-18 |
|
|
|
Povinné předměty |
|
|
Ekonomika |
2 |
2 |
Provoz
kožešnické výroby |
2 |
- |
Konstrukce
střihů |
2 |
2 |
Materiály |
- |
2 |
Technologie |
3 |
3 |
Praxe
+) |
3-4 |
3-4 |
|
|
|
Výběrové předměty |
4-6 |
4-6 |
|
|
|
Celkem |
max. 33 |
max. 33 |
Poznámky:
1. Učivo je v 1. ročníku rozvrženo do 33 týdnů a ve 2. ročníku do 30 týdnů, časovou rezervu lez využít pro konání praxe.
2. Volba všeobecně vzdělávacích výběrových předmětů vychází z charakteru studijního oboru a je plně v kompetenci ředitele. Rozsah hodinové dotace u jednotlivých předmětů povinných a výběrových nesmí klesnout pod 15 hodin týdně v každém ročníku.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyk ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
4. Počet hodin tělesné výchovy lze podle místních podmínek zvýšit o 1 hodinu týdně. Tato hodina se nepovažuje (z hlediska duševní hygieny žáků) za další rozšiřování počtu hodin v učebním plánu.
5. Počet hodin českého jazyka lze ve zvláštních případech zvýšit o 1 hodinu týdně.
6. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
7. Počet týdenních vyučovacích hodin může ředitel školy upravit do výše 10% celkového počtu týdenních vyučovacích hodin tak, aby byl dodržen celkový počet hodin stanovený učebním plánem a nebyl vypuštěn žádný vyučovací předmět.
8.
Zařazování nepovinných vyučovacích předmětů je plně v kompetenci
ředitele školy. Při výběru se přihlíží k potřebám a zájmům žáků
a specifickým potřebám regionu.
Ředitel schvaluje i jejich učební osnovy, vypracované předmětovou komisí.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžné se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.
Večerní
studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v
ročníku |
||
|
1. |
2. |
3. |
A.
Všeobecné vzdělávací předměty |
7 |
8 |
8 |
|
|
|
|
Český
jazyk |
2 |
2 |
2 |
Cizí
jazyk |
2 |
2 |
2 |
Základy
společenských věd |
1 |
1 |
- |
Matematika |
1 |
2 |
2 |
Chemie |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
|
B. Odborné předměty |
8 |
7 |
7 |
|
|
|
|
Povinné předměty |
|
|
|
|
|
|
|
Ekonomika
|
2 |
2 |
- |
Provoz kožešnické výroby |
2 |
- |
- |
Konstrukce
střihů |
2 |
2 |
1 |
Materiály |
- |
- |
2 |
Technologie |
2 |
1 |
2 |
|
|
|
|
Výběrové |
- |
2 |
2 |
|
|
|
|
Celkem |
15 |
15 |
15 |
Poznámky:
1. Učivo je rozvrženo v 1. a 2. ročníku do 33 týdnů a ve 3. ročníku do 30 týdnů.
2. Pro večerní studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučující v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
4. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžné se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.
Dálkové
studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v
ročníku |
||
|
1. |
2. |
3. |
A.
Všeobecné vzdělávací předměty |
90-100 |
90-100 |
90-110 |
|
|
|
|
Český
jazyk |
20-30 |
20-30 |
30-40 |
Cizí
jazyk |
30 |
30-40 |
30-40 |
Základy
společenských věd |
10 |
10 |
- |
Matematika |
20-30 |
20-30 |
20-30 |
Chemie |
10 |
10 |
10 |
|
|
|
|
B. Odborné předměty |
100-110 |
100-110 |
90-100 |
|
|
|
|
Povinné předměty |
|
|
|
|
|
|
|
Ekonomika
|
20 |
40 |
- |
Provoz kožešnické výroby |
20 |
- |
- |
Konstrukce
střihů |
10-20 |
10-20 |
10-20 |
Materiály |
- |
10 |
10-20 |
Technologie |
20-30 |
10-20 |
20-30 |
|
|
|
|
Výběrové |
20-30 |
20-30 |
30-50 |
|
|
|
|
Celkem |
200 |
200 |
200 |
Poznámky:
1. Pro dálkové studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučující v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy.
2. Počty konzultačních hodin v ročníku stanovené učebním plánem dálkového studia jsou závazné a musí se rovnoměrně rozložit do dvou pololetí školního roku. Ředitel školy rozhodne, zda se stanovené počty konzultačních hodin zařadí do pravidelného týdenního nebo čtrnáctidenního rozvrhu nebo podle jinak uspořádaného harmonogramu konzultací.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
4. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
5.
V závěru každého pololetí se vykonají zkoušky ze všech předmětů,
kterým se podle učebního plánu v příslušném pololetí vyučovalo. V jednom
dnu se doporučuje konat zkoušky
maximálně ze tří předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžné se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.