Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 25. 6. 1996, čj. 22 360/96-23 s platností od 1. září 1996 počínaje 1.
ročníkem.
studijního oboru
32-44-L/501 (32-46-4/02) Kožedělná výroba - výroba obuvi
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
1. |
2. |
|
A.
Všeobecné vzdělávací předměty |
15-17 |
15-17 |
|
|
|
1. Společenskovědní |
|
|
Český
jazyk a literatura |
2 |
2 |
Cizí
jazyk |
2-3 |
2-3 |
Základy
společenských věd |
1 |
1 |
|
|
|
2. Matematicko-přírodovědné |
|
|
Matematika |
2-3 |
2-3 |
Chemie |
2 |
1 |
|
|
|
3.
Tělesná výchova |
2 |
2 |
|
|
|
4.
Výběrové předměty |
2-4 |
2-4 |
|
|
|
B. Odborné předměty |
12-20 |
12-20 |
|
|
|
Povinné předměty |
|
|
Automatizace |
2 |
- |
Obsluha
osobních počítačů |
2 |
2 |
Ekonomika
|
2 |
2 |
Provoz
kožedělné výroby |
2 |
- |
Stroje
a zařízení |
- |
2 |
Výroba
obuvi |
3 |
4 |
|
|
|
Výběrové předměty |
2-8 |
2-8 |
|
|
|
C. Nepovinné předměty |
|
|
|
|
|
Celkem |
max. 33 |
max. 33 |
Poznámky:
1. Učivo je rozvrženo v 1. ročníku do 33 týdnů a ve 2. ročníku do 30 týdnů.
2. Volba všeobecně vzdělávacích výběrových předmětů vychází z charakteru studijního oboru a je plně v kompetenci ředitele. Rozsah hodinové dotace u jednotlivých předmětů je uveden orientačně pro oba ročníky. Celkový počet hodin všeobecně vzdělávacích předmětů (povinných a výběrových nesmí klesnout pod 15 hodin týdně v každém ročníku.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyk ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu.
4. Počet hodin tělesné výchovy lze podle místních podmínek zvýšit o 1 hodinu týdně. Tato hodina se nepovažuje (z hlediska duševní hygieny žáků) za další rozšiřování počtu hodin v učebním plánu.
5. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání.
6.
Zařazování nepovinných vyučovacích předmětů je plně v kompetenci
ředitel ředitele školy, který rovněž schvaluje učební osnovy.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžné se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.
Večerní
studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v
ročníku |
||
|
1. |
2. |
3. |
A.
Všeobecné vzdělávací předměty |
9 |
7 |
6 |
|
|
|
|
1. Společenskovědní |
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
2 |
2 |
2 |
Cizí
jazyk |
2 |
2 |
2 |
Základy
společenských věd |
1 |
1 |
- |
|
|
|
|
2.Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
Matematika |
2 |
1 |
1 |
Chemie |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
|
B. Odborné předměty |
6 |
8 |
9 |
|
|
|
|
Povinné předměty |
|
|
|
|
|
|
|
Obsluha
osobních počítačů |
- |
2 |
2 |
Ekonomika
|
- |
2 |
2 |
Provoz
kožedělné výroby |
2 |
1 |
1 |
Stroje
a zařízení |
- |
1 |
2 |
Výroba
obuvi |
4 |
2 |
2 |
|
|
|
|
Celkem |
15 |
15 |
15 |
Poznámky:
1. Učivo je rozvrženo v 1. a 2. ročníku do 33 týdnů a ve 3. ročníku do 30 týdnů.
2. Pro večerní studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučujíc v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
4.
Struktura a obsah odborných výběrových
vyučovacích předmětů je v plné
kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové
komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí
vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující
zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze
využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžné se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.
Dálkové
studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v
ročníku |
||
|
1. |
2. |
3. |
A.
Všeobecné vzdělávací předměty |
90 |
90 |
70 |
|
|
|
|
1. Společenskovědní |
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
20 |
20 |
20 |
Cizí
jazyk |
20 |
20 |
20 |
Základy
společenských věd |
10 |
10 |
- |
|
|
|
|
2.Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
Matematika |
20 |
20 |
20 |
Chemie |
20 |
20 |
10 |
|
|
|
|
B. Odborné předměty |
110 |
110 |
130 |
|
|
|
|
Povinné předměty |
|
|
|
|
|
|
|
Obsluha
osobních počítačů |
20 |
20 |
- |
Ekonomika
|
- |
20 |
40 |
Provoz
kožedělné výroby |
20 |
10 |
- |
Stroje
a zařízení |
- |
10 |
20 |
Výroba
obuvi |
40 |
40 |
40 |
|
|
|
|
Výběrové předměty |
30 |
10 |
30 |
|
|
|
|
Celkem |
200 |
200 |
200 |
Poznámky:
1. Pro dálkové studium platí stejné učební osnovy vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích i odborných) jako pro denní studium. Obsah i rozsah učiva si přizpůsobí vyučujíc v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu večerního studia oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel školy.
2. Počty konzultačních hodin v ročníku stanovené učebním plánem dálkového studia jsou závazné a musí se rovnoměrně rozložit do dvou pololetí školního roku. Ředitel školy rozhodne, zda se stanovené počty konzultačních hodin zařadí do pravidelného týdenního nebo čtrnáctidenního rozvrhu nebo podle jinak uspořádaného harmonogramu konzultací.
3. Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě, že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl na studium tohoto jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém učebním a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se o stejný cizí jazyk.
4. Struktura a obsah odborných výběrových vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele, který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty navazující na předchozí vzdělání a respektující zájem žáků a regionální podmínky trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace povinných odborných vyučovacích předmětů.
5.
V závěru každého pololetí se vykonají zkoušky ze všech předmětů,
kterým se podle učebního plánu v příslušném pololetí vyučovalo. V jednom
dnu se doporučuje konat zkoušky
maximálně ze tří předmětů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu se vyučujícímu doporučuje:
1. Průběžné se zabývat otázkami bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Zabývat se otázkami protipožární ochrany z hlediska prevence a represe.
3. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
4. Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky z oboru.