Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky
Vydalo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 17. 11. 1997, č.j. 34 191/97-23 s účinností od 1. září 1998 počínaje
prvním ročníkem.
studijního oboru
33-42-M/003 (33-44-6) Nábytkářská a dřevařská výroba
Denní studium, zaměření: Dřevařství
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
1. Společenskovědní
|
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
2. Matematicko-přírodovědné
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
4
(1) |
3
(1) |
3 |
- |
10
(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
CHE |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
4. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Technické
kreslení |
TEK |
3
(3) |
- |
- |
- |
3
(3) |
Výpočetní
technika |
VYT |
2
(2) |
2(2) |
- |
- |
4
(4) |
Strojnictví |
STR |
3
(1) |
- |
- |
- |
3
(1) |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
3
(1) |
5
(2) |
Nauka
o materiálech |
NAM |
4
(2) |
3
(1) |
- |
- |
7
(3) |
Výrobní
zařízení |
VYZ |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
3
(3) |
- |
- |
3
(3) |
Konstrukce |
KON |
- |
2
(2) |
3
(3) |
2
(2) |
7
(7) |
Technologie |
TEC |
- |
2 |
5
(1) |
5
(2) |
12
(3) |
Technická
cvičení |
TCC |
- |
- |
2
(2) |
2
(2) |
4
(4) |
Praxe |
PRA |
3
(3) |
4
(4) |
4
(4) |
8
(8) |
19
(19) |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
Denní studium, zaměření: Dřevěné konstrukce
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
1. Společenskovědní
|
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
2. Matematicko-přírodovědné
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
4
(1) |
3
(1) |
3 |
- |
10
(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
CHE |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
4. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Technické
kreslení |
TEK |
3
(3) |
- |
- |
- |
3
(3) |
Výpočetní
technika |
VYT |
2
(2) |
2(2) |
- |
- |
4
(4) |
Strojnictví |
STR |
3
(1) |
- |
- |
- |
3
(1) |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
3
(1) |
5
(2) |
Nauka
o materiálech |
NAM |
4
(2) |
3
(1) |
- |
- |
7
(3) |
Výrobní
zařízení |
VYZ |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
3
(3) |
- |
- |
3
(3) |
Konstrukce |
KON |
- |
2
(2) |
5
(4) |
4
(4) |
11
(10) |
Technologie |
TEC |
- |
2 |
3
(1) |
3
(1) |
8
(2) |
Technická
cvičení |
TCC |
- |
- |
2
(2) |
2
(2) |
4
(4) |
Praxe |
PRA |
3
(3) |
4
(4) |
4
(4) |
8
(8) |
19
(19) |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
Denní studium, zaměření: Stavební truhlářství
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
1. Společenskovědní
|
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
2. Matematicko-přírodovědné
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
4
(1) |
3
(1) |
3 |
- |
10
(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
CHE |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
4. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Technické
kreslení |
TEK |
3
(3) |
- |
- |
- |
3
(3) |
Výpočetní
technika |
VYT |
2
(2) |
2(2) |
- |
- |
4
(4) |
Strojnictví |
STR |
3
(1) |
- |
- |
- |
3
(1) |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
3
(1) |
5
(2) |
Nauka
o materiálech |
NAM |
4
(2) |
3
(1) |
- |
- |
7
(3) |
Výrobní
zařízení |
VYZ |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
3
(3) |
- |
- |
3
(3) |
Konstrukce |
KON |
- |
2
(2) |
4
(4) |
3
(3) |
9
(9) |
Technologie |
TEC |
- |
2 |
4
(1) |
4
(2) |
10
(3) |
Technická
cvičení |
TCC |
- |
- |
2
(2) |
2
(2) |
4
(4) |
Praxe |
PRA |
3
(3) |
4
(4) |
4
(4) |
8
(8) |
19
(19) |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
Denní studium, zaměření: Nábytkářství
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
1. Společenskovědní
|
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
2. Matematicko-přírodovědné
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
4
(1) |
3
(1) |
3 |
- |
10
(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
CHE |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
4. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Technické
kreslení |
TEK |
3
(3) |
- |
- |
- |
3
(3) |
Výpočetní
technika |
VYT |
2
(2) |
2
(2) |
2 (2) |
- |
6
(6) |
Strojnictví |
STR |
3
(1) |
- |
- |
- |
3
(1) |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
3
(1) |
5
(2) |
Nauka
o materiálech |
NAM |
4
(2) |
3
(
1) |
- |
- |
7
(3) |
Výrobní
zařízení |
VYZ |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
3
(3) |
- |
- |
3
(3) |
Konstrukce |
KON |
- |
2
(2) |
4
(4) |
3
(3) |
9
(9) |
Technologie |
TEC |
- |
2 |
3
(1) |
4
(1) |
9
(2) |
Technická
cvičení |
TCC |
- |
- |
2
(2) |
2
(2) |
4
(4) |
Praxe |
PRA |
3
(3) |
4
(4) |
4
(4) |
7
(7) |
18
(18) |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
Denní studium, zaměření: Čalounictví
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
1. Společenskovědní
|
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
2. Matematicko-přírodovědné
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
4
(1) |
3
(1) |
3 |
- |
10
(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
CHE |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
4. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Technické
kreslení |
TEK |
3
(3) |
- |
- |
- |
3
(3) |
Výpočetní
technika |
VYT |
2
(2) |
2
(2) |
1 (1) |
- |
5
(5) |
Strojnictví |
STR |
3
(1) |
- |
- |
- |
3
(1) |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
3
(1) |
5
(2) |
Nauka
o materiálech |
NAM |
4
(2) |
3
(
1) |
- |
- |
7
(3) |
Výrobní
zařízení |
VYZ |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
3
(3) |
- |
- |
3
(3) |
Konstrukce |
KON |
- |
2
(2) |
4
(4) |
3
(3) |
9
(9) |
Technologie |
TEC |
- |
2 |
4
(1) |
4
(1) |
10
(2) |
Technická
cvičení |
TCC |
- |
- |
2
(2) |
2
(2) |
4
(4) |
Praxe |
PRA |
3
(3) |
4
(4) |
4
(4) |
7
(7) |
18
(18) |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
2 |
4 |
6 |
Denní studium, zaměření: Obchod a ekonomika
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
33 |
33 |
33 |
33 |
132 |
|
1. Společenskovědní
|
|
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská
nauka |
OBN |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
DEJ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
2. Matematicko-přírodovědné
|
|
|
|
|
|
|
Matematika |
MAT |
4
(1) |
3
(1) |
3 |
- |
10
(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Chemie |
CHE |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
4. Odborné |
|
|
|
|
|
|
Technické
kreslení |
TEK |
3
(3) |
- |
- |
- |
3
(3) |
Výpočetní
technika |
VYT |
2
(2) |
2
(2) |
2 (2) |
2
(2) |
8
(8) |
Strojnictví |
STR |
3
(1) |
- |
- |
- |
3
(1) |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2(1) |
3
(1) |
5
(2) |
Nauka
o materiálech |
NAM |
4
(2) |
3
(
1) |
- |
- |
7
(3) |
Výrobní
zařízení |
VYZ |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Odborné
kreslení |
ODK |
- |
3
(3) |
- |
- |
3
(3) |
Konstrukce |
KON |
- |
2
(2) |
2
(2) |
2
(2) |
6
(6) |
Technologie |
TEC |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Praxe |
PRA |
3
(3) |
4
(4) |
- |
4
(4) |
11
(11) |
Obchodní ekonomika |
OBE |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Účetnictví a daně |
UCD |
- |
- |
3 |
3 |
6 |
Podnik. koresp. a admin. |
PKA |
- |
- |
2 |
1 |
3 |
Volitelné
předměty |
VOP |
- |
- |
6 |
6 |
|
Poznámky:
1.
Počet týdenních vyučovacích hodin jednotlivých povinných předmětů v ročnících
může ředitel školy na základě doporučení předmětové komise změnit až
o 10% celkového počtu vyučovacích hodin uvedených v učebním plánu pro
jednotlivé ročníky s tím, že celkový počet vyučovacích hodin týdně
nebude překročen a že z učebního plánu nebude vypuštěn žádný
povinný vyučovací předmět.
2.
Při vyučování jednotlivým předmětům lze využít možnosti úprav obsahu
učiva až do rozsahu 30% v souvislosti s aktualizací učiva a jeho přizpůsobením
specifickým potřebám. Učební osnovu upravenou vyučujícím schvaluje ředitel
školy.
3.
Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení z celkového počtu týdenních
hodin vyučovacího předmětu. Ředitel školy může při organizaci teoretického
vyučování v souladu s učebním plánem dělit třídy na skupiny. Při vyučování
formou cvičení se třída obvykle dělí do skupin. Počet skupin a počet žáků
ve skupině určí ředitel podle podmínek školy a charakteru vyučovacího předmětu
a v souladu s požadavky na bezpečnost práce a ochranu zdraví žáků. Při
vyučování cizím jazykům se třída dělí na skupiny.
4.
Struktura volitelných předmětů vychází z charakteru studijního oboru, zájmu
žáků a jejich předpokládaného uplatnění. Je v kompetenci ředitele školy,
který schválí na základě doporučení předmětové komise učební osnovy
předmětů. Vyučovací hodiny volitelných předmětů lze využít též k
posílení povinných vyučovacích předmětů nebo zařazení jiného než
doporučeného volitelného předmětu.
5.
Nepovinné vyučovací předměty zavádí škola podle zájmu žáků a svých
možností. Jejich skladba je v kompetenci ředitele školy, který schvaluje učební
osnovy navržené předmětovými komisemi. Nepovinné předměty umožní žákům
doplnit si vědomosti nebo rozvíjet osobnost podle jejich zájmů.
6.
Vzhledem k tomu, že matematika není ve 4. ročníku zařazena mezi povinnými
předměty, bude zařazena jako volitelný předmět ve 4. ročníku, zejména
pro žáky připravující se ke studiu na vysoké škole.
7.
Obsah učiva základů ekologie se vyučuje jako součást předmětu chemie.
8.
Ředitel školy určí čtyři týdny z časové rezervy v průběhu studia na
souvislou odbornou praxi. Náplň této odborné praxe by měla být v souladu s
charakterem studia a profilem absolventa. Hodnocení odborné praxe je součástí
hodnocení předmětu praxe.
9.
U forem studia při zaměstnání se doba trvání přípravy prodlužuje o
jeden rok. Vyučuje se podle učební osnovy denních forem studia. Transformaci
obsahu vyučovacích předmětů provede škola. U večerního studia je maximální
počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku 16, u dálkového studia je
maximální počet konzultačních hodin v ročníku 220.
10.
Maturitní zkouška se připravuje a organizuje podle platných předpisů.
Odborné předměty, jejichž učivo je obsahem teoretické zkoušky z odborných
předmětů, jsou technologie a další odborný předmět dle volby ředitele
školy.