MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 27. června 2002, čj. 21 857/2002-23 s platností od 1. září 2002 počínaje 1. ročníkem
33-54-H/003
(33-68-2/03)
|
Kategorie a vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin |
|
|
||
V ročníku |
Celkem |
|
||||
|
|
1. |
2. |
3. |
|
|
A. |
Povinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
a) |
Základní předměty |
|
|
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
2 |
2 |
2 |
6 |
|
|
Cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
6 |
|
|
Občanská nauka |
1 |
1 |
1 |
3 |
|
|
Matematika |
2 |
1 |
1 |
4 |
|
|
Fyzika |
1 |
1 |
- |
2 |
|
|
Základy ekologie |
1 |
- |
- |
1 |
|
|
Tělesná výchova |
1 |
1 |
2 |
4 |
|
|
Práce s počítačem |
2 |
- |
- |
2 |
|
|
Ekonomika |
- |
- |
2 |
2 |
|
|
Odborné kreslení |
1 |
2 |
2 |
5 |
|
|
Materiály |
2 |
1 |
0 |
3 |
|
|
Hudební nástroje |
1 |
1,5 |
1,5 |
4 |
|
|
Výrobní zařízení
|
1 |
1 |
- |
2 |
|
|
Technologie |
1 |
2 |
2 |
5 |
|
|
Odborný výcvik |
15 |
17,5 |
17,5 |
50 |
|
b) |
Výběrový
předmět |
- |
- |
- |
- |
|
|
Celkem
hodin týdně |
33 |
33 |
33 |
99 |
|
B. |
Nepovinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
Poznámky:
1. Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle platných učebních osnov schválených MŠMT pro střední odborná učiliště.
2.
Doporučuje se zařadit 2 hodiny tělesné výchovy i do týdnů, ve kterých
žáci absolvují odborný výcvik. Tyto hodiny se nezapočítávají do celkového
počtu týdenních vyučovacích hodin v ročníku (lze překročit
maximum, uvedené v učebním plánu).
3.
Učební
plány může škola v povinných
vyučovacích předmětech upravit až do výše 10 % celkového týdenního počtu
vyučovacích hodin v příslušném ročníku. Při této úpravě není
možné zrušit žádný povinný základní vyučovací předmět ani překročit
celkový týdenní počet hodin stanovený učebním plánem.
4.
V učebních
osnovách může škola provést obměnu učiva až 30 % k zařazení nových
poznatků vyplývajících z rozvoje vědy a techniky, aktuálních
otázek přechodu k tržní ekonomice a k lepšímu přizpůsobení učiva
specifickým podmínkám podniků.
5.
Výběrový
předmět stanovuje ředitel školy, popř. rozhodne o tom, že časová
dotace vyhrazená pro kategorii výběrových předmětů (popř. její část)
bude využita ke zvýšení počtu hodin základních předmětů. Obsah výběrových
předmětů musí být v souladu s profilem absolventa, případně
se směrováním jeho přípravy. Učební osnovu výběrového předmětu
zpracuje škola (může přitom využít učební osnovy z učebních
dokumentů jiného oboru přípravy) a schválí ji ředitel školy. Po schválení
se stává součástí povinné dokumentace školy.
6.
Učivo všech
vyučovacích předmětů je v učebních osnovách rozvrženo do 33 týdnů.
Zbývající týdny se využijí podle dále uvedené tabulky. Časová dotace
tematických celků předmětu není stanovena. Hodinové dotace, přiřazené
vyučujícím jednotlivým tematickým celkům, schválí ředitel školy.
7.
Zařazení
a struktura nepovinných předmětů je v kompetenci ředitele školy. Učební
osnovy nepovinných vyučovacích předmětů
vypracuje škola (popř. převezme
vhodné učební osnovy z jiných vzdělávacích programů), schválí je
ředitel školy. Kromě uvedených lze nabídnout, podle charakteru oboru přípravy
i jiné vhodné předměty. Žák se může přihlásit nejvíce do tří
nepovinných vyučovacích předmětů, jsou-li jedním z nich
sportovní hry.
8.
Škola organizuje v prvním až druhém ročníku týdenní lyžařský
výcvikový kurz
a sportovně turistický kurz. Organizace kurzů se řídí metodickými pokyny
MŠMT k organizaci lyžařského výcviku žáků a sportovně turistických
kurzů.
9.
Závěrečné zkoušky se připravují
a organizují podle platných právních předpisů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu je každý vyučující povinen:
1. Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci a hygieny práce.
2. Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k ochraně životního prostředí.
3. Podle obsahu vyučovacího předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky vědy a techniky.
Poznámka:
33-54-H/003
Mechanik hudebních nástrojů -
strunné nástroje
zaměření pro výrobu a opravu: - houslí,
- kytar
- smyčců
Škola
bude uvádět na ročníkových vysvědčeních, vysvědčení o závěrečné
zkoušce a výučním listu konkrétního žáka výše uvedené (přípustné)
zaměření podle obsahu příslušného vzdělávání, na jehož závěru žák
úspěšně vykoná závěrečnou zkoušku, obdržel vysvědčení o závěrečné
zkoušce a výuční list a získal tak střední odborné vzdělání.