Absolvent
si v souladu s demokratizací všech sfér života společnosti osvojuje základní
formy mezilidských vztahů a jednání. Učí se potřebné toleranci k názorům
druhých. Zároveň aplikuje vědomosti z oblasti společenskovědní, přírodovědné
i odborné v rozhodování, v každodenních pracovních kontaktech.
Všeobecně vzdělávací složku
profilu absolventa charakterizují tyto vědomosti a dovednosti:
-
pohotový, kultivovaný projev v mateřském jazyce
-
osvojení základní komunikace v cizím jazyce
-
schopnost aplikovat poznatky z matematiky, fyziky v praktických
činnostech
-
schopnost pohotového rozhodování, osvojené zásady jednání
s lidmi
-
všestranný rozvoj pohybových schopností a upevňování zdraví
-
základní orientace z oblasti práva.
Odbornou složku
profilu absolventa charakterizuje:
-
přesné technické vyjadřování,
dovednosti práce s odbornou literaturou,
-
orientace v technické
dokumentaci, dovednost zhotovování běžných stavebních náčrtů a jejich
vytýčení v terénu,
-
schopnost posoudit vlastnosti
stavebních materiálů a pomocných materiálů z hlediska technických,
ekonomických, užitných, estetických a ekologických,
-
posouzení kvality vstupních
materiálů a jejich hospodárného využívání ve výrobě včetně
vyhodnocení množství a kvality práce,
-
znalost zásad vhodného
skladování jednotlivých stavebních materiálů a výrobků,
-
základní znalosti geologie a
vodních režimů liniových staveb,
-
využívání znalostí a
dovedností konstrukčních řešení staveb,
-
ovládání, obsluha a seřízení
běžných strojů a zařízení staveniště,
-
znalost plánování, nasazování
a evidenci strojů a zařízení v jednotlivých fázích stavby podle
technologie,
-
schopnost řídit činnost
pracovního kolektivu dle technické dokumentace při uplatnění optimalizačních
postupů ve vztahu k technologii,
-
znalost a využívání základních
laboratorních měření a zpracování jejich výsledků,
-
znalost povinností mistra
provozu,
-
uplatnění principů
ekonomiky tržního hospodářství a poznatků z psychologie práce a vedení
kolektivů.
Profil
absolventa je dále dotvářen v rámci volnosti učebního plánu studijního
oboru při alternativním zpracování odborného obsahu a výběrem volitelných
vyučovacích předmětů.