MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 18. 5. 1995, čj. 11 468/95-23 s účinností od 1. září 1995 počínaje 1. ročníkem
studijního oboru
36-42-L/502
(36-97-4/10)
Silniční stavitelství
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet týdenních
vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
|
|
|
1. |
2. |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
|
32-34 |
32-34 |
64-68 |
1. Všeobecně vzdělávací - povinné |
|
13-14 |
12-13 |
25-27 |
Český jazyk a literatura (2) |
CJL |
3 |
3 |
6 |
Cizí jazyk |
CIJ |
2-3 |
2-3 |
4-6 |
Občanská nauka |
OBN |
1 |
1 |
2 |
Matematika |
MAT |
3(1) |
2(1) |
5(2) |
Fyzika |
FYZ |
2 |
2 |
4 |
Tělesná výchova (5) |
TEV |
2 |
2 |
4 |
2.
Všeobecně vzdělávací - volitelné |
|
1-2 |
2-3 |
3-5 |
Chemie |
CHE |
1-2 |
1-2 |
|
Konverzace v cizím jazyku |
KCJ |
1-2 |
1-2 |
|
Psychologie |
PSY |
1-2 |
1-2 |
|
Estetická výchova |
ESV |
1-2 |
1-2 |
|
Základy práva |
ZAP |
1-2 |
1-2 |
|
Obsluha osobních počítačů |
OOP |
2-3 |
2-3 |
|
3. Odborné předměty |
|
18 |
18 |
36 |
Ekonomika a řízení |
EKR |
2 |
2 |
4 |
Technická mechanika |
TEM |
2 |
1 |
3 |
Mechanika zemin |
MEZ |
- |
2 |
2 |
Technologie |
TEC |
3 |
3 |
6 |
Materiály |
MTR |
1 |
1 |
2 |
Stroje a zařízení |
STZ |
2 |
3 |
5 |
Provoz a údržba komunikací |
PUK |
1 |
1 |
2 |
Laboratorní a měřické práce |
LMP |
(1) |
(1) |
(2) |
Motorová vozidla |
MOV |
2 |
1 |
3 |
Základy projektování silnic |
ZPS |
2(1) |
(1) |
2(2) |
Volitelné předměty (6) |
|
2 |
2 |
2 |
B. Nepovinné předměty (7) |
|
|
|
|
Večerní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Zkratka |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
||
|
|
1. |
2. |
3. |
|
A. Povinné vyučovací předměty |
|
17-18 |
17-18 |
17-18 |
51-54 |
1. Všeobecně vzdělávací - povinné |
|
9 |
7 |
4 |
20 |
Český jazyk a literatura (1) |
CJL
|
3 |
2 |
2 |
7 |
Cizí jazyk |
CIJ
|
2 |
1 |
1 |
4 |
Občanská nauka |
OBN
|
1 |
1 |
- |
2 |
Matematika |
MAT
|
2 |
2 |
1 |
5 |
Fyzika |
FYZ
|
1 |
1 |
- |
2 |
2. Všeobecně vzdělávací - volitelné |
|
1-2 1-2 |
2-4 |
||
Základy práva |
ZAP
|
1-2 |
1-2 |
||
Obsluha osobních počítačů |
OPP
|
1-2 |
1-2 |
||
Psychologie |
PSY
|
1-2 |
1-2 |
||
3.
Odborné předměty |
|
7 |
9 |
12 |
28 |
Ekonomika a řízení |
EKR |
1 |
1 |
1 |
3 |
Technická mechanika |
TEM
|
1 |
1 |
1 |
3 |
Mechanika zemin |
MEZ
|
- |
1 |
1 |
2 |
Technologie |
TEC
|
1 |
2 |
2 |
5 |
Materiály |
MTL |
1 |
1 |
- |
2 |
Stroje a zařízení |
STZ
|
1 |
1 |
2 |
4 |
Provoz a údržba komunikací |
PUK
|
1 |
1 |
- |
2 |
Motorová vozidla |
MOV
|
1 |
1 |
1 |
3 |
Základy projektování silnic |
ZPS
|
- |
- |
2(1) |
2(1) |
Volitelné předměty (6) |
|
- |
- |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
B. Nepovinné předměty (7) |
|
|
|
|
|
Poznámky:
1.
Volba všeobecně vzdělávacích výběrových vyučovacích předmětů vychází
z charakteru nástavbového studia a je plně v kompetenci ředitele (SOU, SOŠ,
ISŠ). Rozsah hodinové dotace u jednotlivých předmětů je v případě denního
studia orientačně uveden pro oba ročníky a je možno jej využít buď v
jednom nebo obou ročnících.
Celkový
počet hodin všeobecně vzdělávacích předmětů (povinných i výběrových)
nesmí klesnout pod 15 hodin týdně v obou ročnících. U večerní formy
studia možnost změn hodinové dotace projekt nepředpokládá. Počet hodin všeobecně
vzdělávacích předmětů je ve všech ročnících stanoven pevně učebním
plánem. Klesající hodinová dotace těchto předmětů je z důvodu pozdějšího
provazování vědomostí u odborných předmětů. Základním kriteriem pro
dotaci všeobecně vzdělávacích předmětů je jejich parita mezi denní a večerní
formou.
2.
Počet hodin českého jazyka lze v případech, kde to charakter přípravy
absolventů vyžaduje zvýšit o jednu hodinu. (Platí pro alternativy, kde v tříletém
učebním oboru byla hodinová dotace nižší, což je případ kvalifikační
pyramidy).
3.
Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení z celkového počtu týdenních
vyučovacích hodin předmětu. Při vyučování formou cvičení se třída
obvykle dělí do skupin v souladu s platnými předpisy.
4.
V povinném vyučovacím předmětu cizí jazyk pokračuje žák zpravidla ve
studiu toho cizího jazyka, kterému se učil v tříletém učebním oboru.
Pokud žák začne se studiem dalšího cizího jazyku zvýší se týdenní
hodinová dotace o jednu hodinu bez ohledu na formu studia a ročník.
5.
Počet hodin tělesné výchovy lze u denní formy studia podle místních podmínek
zvýšit o jednu hodinu týdně. Tato hodina se pak nepovažuje (z hlediska duševní
hygieny) za další rozšiřování počtu hodin v učebním plánu.
6.
Struktura a obsah výběrových předmětů je v plné kompetenci ředitele školy,
který schválí na základě doporučení předmětové komise jejich učební
osnovy. Jako výběrové odborné předměty se zařadí vyučovací předměty
technologického nebo komerčního charakteru podle podmínek zaměstnavatelů
na trhu práce. Stanovený počet hodin lze využít i k posílení dotace
povinných odborných vyučovacích předmětů.
Doporučeny
jsou tyto předměty:
-
základy lomařství a zpracování
hornin
-
laboratorní a měřické práce
(u večerní formy studia)
-
technologie staveb v intravilánu
Tyto
předměty budou vyučovány podle zájmu, podobně jako cizí jazyk. Předpokládá
se zejména u večerního studia specifikovaný požadavek zaměstnavatele.
Koncepce zohledňuje zaměření firem.
7.
Výběr nepovinných vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele
školy. Při výběru se přihlíží k profesionálním a osobním potřebám a
zájmům žáků a specifikům trhu práce. Schválení učební osnovy u
nepovinných předmětů provádí ředitel. Osnovu zpracovává předmětová
komise.
8.
Obsah učiva zejména v odborných předmětech lze upravit až do 30% jeho
rozsahu k zařazení nových poznatků vědy a techniky, z aktuálních změn v
prostředí tržní ekonomiky a k lepšímu přizpůsobení učiva specifickým
podmínkám a technologiím.
9.
Maturitními odbornými předměty budou v širších souvislostech:
-
technologie (staveb a údržby silnic)
-
stroje a zařízení (silničního stavitelství)