MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne
12. 3. 1996, čj. 10 444/96-23 s účinností od 1.
září 1997
pro SOU plynárenské, Pardubice, Poděbradská 93
studijního oboru
36-45-L/003 (36-97-4/07)
Technik plynových zařízení a tepelných soustav
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
|
Počet
týdenních vyuč.hodin v ročníku |
|
|
|
Zkr. |
1. |
2. |
Celkem |
A.
Povinné vyučovací předměty |
|
34 |
34 |
68 |
1. Společenskovědní |
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
CJL |
2 |
2 |
4 |
Cizí
jazyk |
CIJ |
3 |
3 |
6 |
|
|
|
|
|
2. Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
|
Matematika
|
MAT |
2 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
3. Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
4. Odborné |
|
|
|
|
Ekonomika a
řízení |
EKR |
2 |
2 |
4 |
Výpočetní
technika |
VYT |
2/2 |
2/2 |
4/4 |
Plynárenská
technolog. |
PLT |
2 |
2 |
4 |
Plynová zařízení |
PLZ |
2 |
2 |
4 |
Základy
stavitelství |
ZAS |
4 |
- |
4 |
Technická zařízení
budov |
TZB |
3 |
4 |
7 |
Mechanika |
MEC |
2 |
2 |
4 |
Elektrotechnika |
ELE |
2 |
- |
2 |
Měřící a
regulační technika |
MRT |
- |
2 |
2 |
Konstrukční
a laboratorní cvičení |
KLC |
2(2) |
3(3) |
5(5) |
Volitelné předměty |
VOP |
4 |
6 |
10 |
B.
Doporučené volitelné předměty |
|
|
|
|
Vybrané statě
z oboru (energetiky, plynárenství) |
VSO |
2 |
2-4 |
4-6 |
Ekonomika
podniku |
EKP |
2 |
2 |
2-4 |
Technika
administrativy |
TEA |
2 |
2 |
2-4 |
Psychologie |
PSY |
- |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
C.
Doporučené nepovinné předměty |
|
|
|
|
Další cizí
jazyk |
DCJ |
2 |
2 |
4 |
Konverzace v
cizím jazyce |
KCJ |
2 |
2 |
2-4 |
Cvičení z
matematiky |
CVM |
- |
2 |
2 |
Cvičení z
fyziky |
CVF |
- |
2 |
2 |
Sportovní
hry |
SPH |
2 |
2 |
2-4 |
Personalistika |
PER |
2 |
- |
2 |
Poznámky:
1.
Počet týdenních
vyučovacích hodin jednotlivých povinných a volitelných předmětů v ročnících
může ředitel školy na základě doporučení předmětové komise změnit až
do 10 % celkového počtu vyučovacích hodin uvedených v učebním plánu
pro jednotlivé ročníky s tím, že celkový počet vyučovacích hodin týdně
nebude překročen, a že z učebního plánu nebude vypuštěn žádný vyučovací
předmět.
2.
Vyučující mohou
v učebních osnovách provést úpravu učiva do rozsahu 30% celkové hodinové
dotace předmětu v ročníku, a to vzhledem ke vstupním znalostem a studijním
předpokladům žáků, k aktualizaci učiva a specifickým potřebám uplatnění
v regionu. Schvaluje ředitel školy.
3.
Struktura doporučených
volitelných předmětů vychází z charakteru studijního oboru, zájmu žáků
a jejich předpokládaného uplatnění. Je plně v kompetenci ředitele školy.
Vzhledem k úzké vazbě předmětu vybrané statě z oboru na odborné povinné
předměty a vzhledem k náplni tohoto předmětu se předpokládá, že ředitel
upřednostňuje výběr tohoto předmětu. Škola má možnost zvolit i jiné předměty
než doporučené, a to dle potřeby regionu, souvislosti s event. absolvovaným
vyučením studentů, případně personálními a materiálními podmínkami školy.
Výběrem volitelných předmětů a jejich hodinovými dotacemi specifikuje škola
své zaměření v souladu s potřebami stavebněmontážní praxe.
4.
Volba a struktura
nepovinných vyučovacích předmětů je plně v kompetenci ředitele školy,
který také schvaluje učební osnovy navržené předmětovými komisemi.
Doporučené nepovinné předměty umožní studentům doplnit si vědomosti v případě
předpokládaného pokračování ve studiu nebo rozvíjet osobnost podle jejich
zájmu.
5.
Ředitel střední
školy může při organizaci teoretického vyučování v souladu s učebním
plánem dělit třídy na skupiny. Při vyučování formou cvičení se třída
obvykle dělí do skupin. Počet skupin a počet žáků ve skupině určí ředitel
podle podmínek školy a charakteru vyučovacího předmětu a v souladu s požadavky
na bezpečnost práce a ochranu zdraví žáků. Při vyučování cizím jazykům
se třída vždy dělí na skupiny.
6.
V předmětu
ekonomika a řízení jsou zahrnuty základy psychologie, základy práva,
managementu a marketingu. Dle potřeby a zájmu je možno tyto zařadit jako
samostatné volitelné vyučovací předměty.
7.
Předmět výpočetní
technika ve 2. ročníku studia je možno vyučovat aplikovaně v rámci
profilujících odborných předmětů s posílením jejich hodinových dotací.
8.
Ředitel školy určí
1 - 4 týdny z časové rezervy na souvislou odbornou praxi, např. formou stáže
u stavebněmontážní firmy nebo organizace, a to ve 3., 4. a 5. ročníku. Náplň
této praxe by měla být v souladu se zaměřením studia a profilem
absolventa. Hodnocení praxe se zohlední v odborném výcviku, resp. v některém
profilujícím odborném předmětu.
9.
Maturitní zkouška
se připravuje a organizuje podle platných předpisů. Doporučené odborné předměty,
jejichž učivo je obsahem teoretické zkoušky z odborných předmětů, jsou
plynová zařízení, plynárenská technologie, technická zařízení budov, případně
ekonomika a řízení v širších odborných souvislostech.