Rozvoj tržní ekonomiky v rámci národního hospodářství
vyžaduje od jedince vyšší stupeň samostatnosti a podnikavosti. Tento rozvoj
je podmíněn úrovní všeobecného i odborného vzdělání. Obě tyto složky
musí působit vyváženě. Vzdělávání chápe absolvent jako soustavný celoživotní
proces, který souvisí i s vytvářením vlastních názorů.
Spojení teorie s praxí je umocněno nejen konáním
odborného výcviku, ale i realizací provozních praxí ve stavebně montážních
firmách. Přitom je absolvent firmou nucen:
-
ekonomicky a
samostatně pracovat
-
být odpovědný
za dodržování technologických postupů a koordinaci navazujících prací
-
přizpůsobit se
práci v týmu
-
jednat se zákazníky
a dodavateli
-
vytvářet si
osobní pozici v organizaci
-
pečovat o svěřené
nářadí, stroje a zařízení
-
dbát řádu
organizace (firmy)
-
odhadnout vlastní
možnosti v povolání
Všeobecně vzdělávací
složka profilu
absolventa 3letého učebního oboru je charakterizována komunikativními
dovednostmi a znalostmi z oblasti společenskovědní i přírodovědné v
souladu s poskytovanou úrovní středního odborného vzdělání.
Odbornou složku
profilu absolventa charakterizuje:
-
orientace v
technické dokumentaci, zejména ve stavebně montážních výkresech,
-
schopnost posoudit
vlastnosti materiálů a volit vhodný materiál,
-
ovládání
technologií potrubních spojů, ukládání potrubí,
-
seznámení se základními
konstrukčními prvky, jejich potřebnou údržbou a opravami u strojů a zařízení
používaných k dopravě, úpravě či skladování medií ve stanicích
(kompresní, čerpací, regulační, odorizační a čistící),
-
seznámení s
pracovními postupy při odstraňování havárií na potrubních systémech a
energetických soustavách,
-
orientace v zásobování
národního hospodářství energií,
-
znalost základních
vlastností paliv, spalovacích procesů, technologie odvodu spalin,
-
znalost konstrukce
spotřebičů,
-
schopnost volit
vhodné spotřebiče používané na ohřev pokrmů, teplé užitkové vody,
otop, případně pro další technologické účely a navrhnout jejich
instalaci.