MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 21. prosince 1994 č.j 27 584/94-23s platností od 1. září 1995 počínaje 1. ročníkem
UČEBNÍ PLÁN
Kmenový
obor: 3742L Provoz, organizace a ekonomika pošt
Kód a název :
37-42-L/501 Poštovní
provoz
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|
1. |
2. |
Celkem |
A. |
Všeobecně vzdělávací předměty |
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
3 |
3 |
6 |
|
Cizí jazyk I. |
4 |
4 |
8 |
|
Cizí jazyk II. |
4 |
4 |
8 |
|
Základy společenských věd |
1 |
1 |
2 |
|
Matematika |
4 |
4 |
8 |
|
Zeměpis |
3 |
2 |
5 |
|
Tělesná výchova |
2 |
2 |
4 |
B. |
Odborné předměty |
|
|
|
|
Ekonomika a řízení |
2 |
3 |
5 |
|
Poštovní technologie |
4 |
4 |
8 |
|
Psychologie řízení |
- |
2 |
2 |
|
Základy práva |
2 |
- |
2 |
|
Výpočetní technika |
3 |
3 |
6 |
|
Celkem |
32 |
32 |
64 |
Poznámky:
1. Počet hodin českého jazyka lze zvýšit o 1 hod. týdně.
2. Při vyučování formou cvičení se třída obvykle dělí do skupin v souladu s platnými předpisy.
3. V povinném vyučovacím předmětu 1. cizí jazyk pokračuje žák zpravidla ve studiu toho cizího jazyka, kterému se učil ve tříletém učebním oboru, hodinová dotace činí 2 vyučovací hodiny týdně v každém ročníku. Žák však začíná se studiem dalšího cizího jazyka, i v tom případě činí hodinová dotace 3 hodiny v každém ročníku.
4. Počet hodin tělesné výchovy lze podle místních podmínek zvýšit o 1 hodinu týdně. Tato hodina se nepovažuje (z hlediska duševní hygieny žáků) za další rozšiřování počtu hodin v učebním plánu.
5. Výběr nepovinných vyučovacích předmětů je v plné kompetenci ředitele SOU (SOŠ). Při výběru se přihlíží k profesionálním a osobním potřebám a zájmům žáků a specifickým potřebám regionu.
Přihlíží se také k personálním a materiálním podmínkám SOU (SOŠ). Ředitel SOU (SOŠ) schvaluje i jejich učební osnovu, vypracovanou předmětovou komisí.
6. Obsah učiva zejména v odborných předmětech je možno upravit až do 30 % jeho rozsahu k zařazení nových poznatků vyplývajících z rozvoje vědy a techniky, z aktuálních otázek přechodu k tržní ekonomice a k lepšímu přizpůsobování učiva specifickým potřebám jednotlivých regionů.