MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 23. října 1997, č.j. 32 721/97-71 s platností od 1. září 1998 počínaje 1. ročníkem
UČEBNÍ PLÁN
studijního oboru
41-04-M/001 (42-35-6) ROSTLINOLÉKAŘSTVÍ
Denní studium pro absolventy základních škol
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
|
|
1. |
2. |
3. |
4. |
|
A. |
Povinné vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
a) |
Základní |
|
|
|
|
|
1. |
Všeobecně vzdělávací |
|
|
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
2 |
2 |
2 |
3 |
9 |
|
Cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
|
Občanská nauka |
- |
- |
2 |
- |
2 |
|
Dějepis |
2 |
- |
- |
- |
2 |
|
Hospodářský zeměpis |
- |
2 |
- |
- |
2 |
|
Matematika |
3 |
2 |
2 |
- |
7 |
|
Fyzika |
3(1) |
- |
- |
- |
3 |
|
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
2. |
Odborné |
|
|
|
|
|
|
Biologie a ekologie |
4(1) |
3(1) |
- |
- |
7 |
|
Chemie |
4(1) |
3(0,5) |
- |
- |
7 |
|
Biometrie |
- |
2(0,5) |
- |
- |
2 |
|
Stroje a zařízení |
3(1) |
2(0,5) |
2(0,5) |
- |
7 |
|
Motorová vozidla |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
|
Výpočetní technika |
2(2) |
2(2) |
- |
- |
4 |
|
Pěstování rostlin |
- |
3(1) |
4(1) |
4(1) |
11 |
|
Ekonomika a podnikání |
- |
- |
3(1) |
4(1) |
7 |
|
Fytopatologie |
- |
- |
3(1) |
3(1) |
6 |
|
Rostlinolékařská zoologie |
- |
- |
3(1) |
3(1) |
6 |
|
Herbologie |
- |
- |
2(0,5) |
3(1) |
5 |
|
Metody a systémy ochrany rostlin |
- |
- |
- |
2(0,5) |
2 |
|
Právo a předpisy v rostlinolékařství |
- |
- |
- |
1 |
1 |
|
Praxe |
4 |
2 |
- |
- |
6 |
b) |
Výběrové vyučovací předměty |
- |
2 |
2 |
4 |
8 |
|
Celkem |
32 |
32 |
32 |
32 |
128 |
B. |
Nepovinné vyučovací předměty |
|
Doporučené výběrové vyučovací předměty |
|
Ročník |
Předmět |
Počet hodin |
2. |
Konverzace v cizím jazyce |
2 |
|
Technika administrativy |
2 |
3. |
Konverzace v cizím jazyce |
2 |
|
Hospodářská korespondence |
2 |
|
Účetnictví |
2 |
|
Laboratorní kontrola |
2 |
4. |
Konverzace v cizím jazyce |
2 |
|
Psychologie v podnikání |
2 |
|
Ochrana a tvorba životního prostředí |
2 |
|
Řízení speciálních strojů |
2(0,5) |
|
Šlechtění a semenářství |
2(0,5) |
|
Informatika v zemědělství |
2 |
|
Marketing a management |
2 |
|
Biotechnické procesy |
2 |
Poznámky :
1. Konkrétní rozvržení učiva do jednotlivých ročníků navrhnou vyučující a po projednání v předmětových komisích je schvaluje ředitel školy.
2. Pomlčka (-) u příslušného předmětu a ročníku učebního plánu znamená, že předmět se v tomto ročníku nezařazuje.
3. Počet hodin tělesné výchovy lze podle podmínek školy zvýšit o jednu hodinu s tím, že tato hodina nebude započítávána do součtu týdenních vyučovacích hodin.
4. V základních matematicko-přírodovědných a odborných i výběrových vyučovacích předmětech se do učebního plánu zařazují cvičení, při kterých se třída dělí na skupiny podle platných předpisů. Cvičení lze organizovat jako pravidelně se opakující cvičení v rámci týdenní hodinové dotace předmětu nebo jako bloková cvičení, přičemž počet hodin cvičení v bloku se započítává do celkové dotace předmětu. Počet hodin cvičení z celkové dotace předmětu v příslušném ročníku je uveden u jednotlivých předmětů v závorce.
5. Struktura výběrových a nepovinných vyučovacích předmětů je plně v kompetenci ředitele. Seznam výběrových předmětů je rámcový a lze ho rozšířit podle potřeb regionu, podmínek školy a zájmu žáků. Za obsah učiva a zpracování učební osnovy odpovídá ředitel školy. Pro výuku výběrových předmětů je možno vytvářet skupiny žáků z různých tříd i ročníků.
6. Výuka praxe je organizována jako praxe odborná (individuální, prázdninová) a učební. Rozdělení týdnů praxe do jednotlivých ročníků je orientační a může být upraveno podle podmínek školy. Strukturu a organizaci praxe stanoví ředitel školy v souladu s učební osnovou praxe v závislosti na specifických podmínkách školy, školního hospodářství a regionu. Celkový rozsah praxe musí být dodržen. Část praxe mohou žáci vykonat v období hlavních školních prázdnin. Praxi je možné realizovat i v zahraničí.
7. Časová rezerva je určena k upevňování učiva, exkurzím a kurzům. Žáci mohou v každém ročníku absolvovat exkurze v délce maximálně 5 dnů.
8. Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků, vyplývajících z rozvoje vědy a techniky a pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
9. Počet vyučovacích týdnů ve 4. ročníku je stanoven jako minimální a nesmí být dále snižován.