Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 11. 1. 1995, č.j. 10 638/95-23 s účinností od 1. září 1995 počínaje 1. ročníkem.
41-41-L/503 (45-12-4) Zemědělství
Denní studium:
Kategorie a názvy předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v roční ku |
|
1. |
2. |
|
1. Všeobecně vzdělávací |
16 |
13 |
Povinné |
11 |
9 |
Český jazyk a literatura |
4 - 6 |
|
Cizí jazyk |
6 - 8 |
|
Matematika |
4 - 6 |
|
Dějepis |
2 |
|
Tělesná výchova |
4 |
|
Volitelné |
5 |
4 |
Biologie |
2 - 4 |
|
Chemie |
2 - 4 |
|
Fyzika |
1 - 3 |
|
Estetická výchova |
1 - 2 |
|
2. Odborné |
19 |
20 |
Povinné |
9 |
10 |
Pěstování rostlin |
4 - 6 |
|
Chov hospodářských zvířat |
4 - 6 |
|
Mechanizace zemědělství |
4 - 6 |
|
Ekonomika a organizace |
4 - 6 |
|
Práce s počítačem |
1 - 2 |
|
Volitelné |
10 |
10 |
Právní nauka |
2 - 3 |
|
Účetnictví |
2 - 3 |
|
Psychologie |
1 - 2 |
|
Marketing a management |
2 - 4 |
|
Technika administrativy |
2 - 3 |
|
Plemenářství a inseminace |
2 - 3 |
|
Šlechtění a semenářství |
2 - 3 |
|
Zelinářství |
1 - 2 |
|
Ovocnictví |
1 - 2 |
|
Agroturistika |
2 - 4 |
|
Regionální geografie a historie |
1 - 2 |
|
Sociologie a historie venkova |
1 - 2 |
|
Alternativní zemědělství |
2 - 4 |
|
Základy myslivosti |
2 |
|
Včelařství |
2 - 3 |
|
Pěstování a sběr léčivých bylin |
4 - 5 |
|
Základy lesnictví |
2 - 3 |
|
Veterinářství |
2 - 3 |
|
Pícninářství |
2 - 3 |
|
Ochrana rostlin |
2 - 3 |
|
Ochrana a tvorba životního prostředí |
1 - 2 |
|
Zeměměřičství |
1 - 2 |
|
Laboratorní kontrola |
2 - 3 |
|
Volitelný předmět podle regionálních potřeb |
1 - 2 |
|
Celkem |
35 |
33 |
Nepovinné předměty:
Ředitel SOU má možnost zavést nepovinné předměty podle profesionálních i osobních potřeb a zájmů žáků.
Poznámky:
1. Strukturu, rozdělení a dotaci vyučovacích hodin volitelných odborných předmětů určí ředitel školy podle zájmu žáků, podmínek a požadavků regionu a trhu práce.
2. Počet týdenních vyučovacích hodin jednotlivých povinných a volitelných předmětů v ročnících stanoví ředitel SOU na základě doporučení předmětové komise v rozpětí stanoveném učebním plánem.
3. Učební plán je možné v povinných i volitelných vyučovacích předmětech upravit až do výše 10 % celkového týdenního počtu vyučovacích hodin v příslušném ročníku. Při této úpravě není možné zrušit žádný povinný vyučovací předmět, ani překročit celkový týdenní počet hodin stanovený učebním plánem.
4. Vyučující mohou v učebních osnovách provést úpravu učiva v rozsahu 30% celkové hodinové dotace v ročníku k zařazení nových poznatků vyplývajících z rozvoje vědy a techniky, z aktuálních otázek přechodu k tržní ekonomice a k lepšímu přizpůsobení učiva specifickým potřebám organizací, včetně podnikatelů. Úpravy schvaluje ředitel.
5. Škola má možnost zvolit i jiné než doporučené volitelné předměty, a to podle potřeb regionu, případně personálních a materiálních podmínek.
6. Volitelný předmět “Speciální plodiny” zvolí ta škola kde v regionu, vzhledem k přírodním a půdním podmínkám, mají ekonomický význam. Učební osnovu schvaluje ředitel.
7. Volba a struktura nepovinných předmětů je plně v kompetenci ředitele školy, který také schvaluje učební osnovy navržené předmětovými komisemi. Nepovinné předměty umožní žákům rozvinout intelektuální i fyzické schopnosti dle jejich zájmu.
8. Ředitel školy může při organizování teoretického vyučování stanovit u odborných předmětů počet hodin praktických cvičení a dělit třídu na skupiny. Počet skupin a počet žáků ve skupině určí ředitel podle podmínek školy a charakteru vyučovacího předmětu a v souladu s požadavky na bezpečnost práce a ochranu zdraví žáků. Při vyučování cizím jazykům se třídy dělí na skupiny.
9. Odborná praxe se organizuje podle přehledu využití týdnů v období školního roku i v době prázdnin. Hodnocení praxí se zohlední v příslušných odborných předmětech.
10. Maturitní zkouška se připravuje a organizuje na závěr studia podle příslušných předpisů.