MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ
REPUBLIKY
Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
dne 9.7.1996, čj. 22 366/96-23 s platností od 1. září
1996 počínaje 1. ročníkem
pro Střední odborné učiliště v Třeboni
stdijního oboru
41-41-L/504 (45-12-4/01) Zemědělství - rybářství
Denní studium
Kategorie a názvy
vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|
1. |
2. |
1. Všeobecně vzdělávací předměty |
16 |
14 |
Povinné |
11 |
9 |
Český
jazyk a literatura |
4 – 6 |
|
Cizí
jazyk |
4 – 6 |
|
Základy
společenských věd |
2 |
|
Matematika |
5 – 6 |
|
Tělesná
výchova |
4 |
|
|
|
|
Volitelné |
5 |
5 |
Biologie |
2 – 4 |
|
Chemie |
2 – 4 |
|
Fyzika |
1 – 3 |
|
Estetická
výchova |
1 – 2 |
|
|
|
|
2. Odborné předměty |
19 |
20 |
Povinné |
9 |
10 |
Pěstování
rostlin |
4 – 6 |
|
Chov
hospodářských zvířat |
4 – 6 |
|
Mechanizace
zemědělství |
4 – 6 |
|
Ekonomika
a organizace |
4 – 6 |
|
Práce
s počítačem |
1 – 2 |
|
|
|
|
Volitelné |
10 |
10 |
Hydrochemie |
2 – 4 |
|
Rybářství |
4 – 6 |
|
Rybářská
technologie |
4 – 6 |
|
Právní
nauka |
2 – 3 |
|
Účetnictví |
2 – 3 |
|
Psychologie |
1 – 2 |
|
Marketing
a management |
2 – 4 |
|
Technika
administrativy |
2 – 3 |
|
Základy
myslivosti |
2 |
|
Ochrana
a tvorba životního prostředí |
2 – 3 |
|
Základy
lesnictví |
2 – 3 |
|
Volitelný
předmět podle region.potřeb |
1 – 2 |
|
|
|
|
Celkem |
35 |
34 |
Nepovinné
předměty
Ředitel SOU má možnost zavést nepovinné předměty podle profesionálních i osobních potřeb a zájmů žáků.
1.
Strukturu, rozdělení a dotaci vyučovacích hodin volitelných odborných
předmětů určí ředitel školy podle zájmu žáků, podmínek školy a požadavků
regionu a trhu práce.
2.
Počet týdenních vyučovacích hodin jednotlivých povinných a
volitelných předmětů v ročnících stanoví ředitel SOU na základě
doporučení předmětové komise v rámci rozpětí stanoveného učebním
plánem.
3.
Učební plán je možné v povinných i volitelných vyučovacích
předmětech upravit až do výše 10 % celkového týdenního počtu vyučovacích
hodin v příslušném ročníku. Při této úpravě není možné zrušit
žádný povinný vyučovací předmět, ani překročit celkový týdenní počet
hodin stanovený učebním plánem.
4.
Výuku předmětu cizí jazyk je nutno zajistit tak, aby žák, v případě,
že absolvoval výuku cizího jazyka již ve tříletém učebním oboru, mohl
na studium tohoto cizího jazyka navázat. Žák může konat maturitní zkoušku
z cizího jazyka pokud absolvoval minimálně 12 týdenních hodin jeho
studia, přičemž se mohou sčítat hodiny výuky cizího jazyka ve tříletém
učebním oboru a v nástavbovém studiu (vč. nepovinných), jedná-li se
o stejný cizí jazyk.
5.
Škola má možnost zvolit i jiné než doporučené volitelné předměty,
a to podle potřeb regionu, případně personálních a materiálních podmínek.
6.
Volba a struktura nepovinných předmětů je plně v kompetenci ředitele
školy, který také schvaluje učební osnovy navržené předmětovými
komisemi. Nepovinné předměty umožní žákům rozvinout intelektuální i
fyzické schopnosti dle jejich zájmu.
7.
Ředitel školy může při organizování teoretického vyučování
stanovit u odborných předmětů počet hodin cvičení a v souladu s platnými
předpisy dělit třídu na skupiny. Počet skupin
a počet žáků ve skupině určí ředitel podle podmínek školy a
charakteru vyučovacího předmětu a v souladu s požadavky na bezpečnost
práce a ochranu zdraví žáků. Rovněž při vyučování cizím jazykům se
třídy dělí na skupiny.
8. Odborná praxe se organizuje podle přehledu využití týdnů v období školního roku i v době prázdnin. Hodnocení praxí se zohlední v příslušných odborných předmětech.