MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 9.8.2000 č.j. 25057/2000-23 s platností od 1.9.2000 počínaje prvním ročníkem
Kmenový obor: 4141M Obecné zemědělství
Studijní
obor: 41-41-M/001
Agropodnikání
Denní studium (obecný UP)
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
||
A. Povinné vyučovací předměty |
28-33 |
32-33 |
32-33 |
32-33 |
124-132 |
a) základní |
|
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Občanská nauka |
- |
1 |
1 |
1 |
3 |
Dějepis |
0-2 |
- |
- |
2 |
|
Zeměpis |
0-2 |
- |
- |
2 |
|
Matematika |
3 |
3 |
2 |
2 |
10 |
Fyzika |
2-3 |
- |
- |
- |
2-3 |
Práce s počítačem |
0-2 |
- |
! |
||
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Biologie a ekologie |
0-5 |
- |
- |
5 |
|
Chemie |
0-5 |
- |
- |
5 |
|
Základy mechanizace |
0-5 |
- |
- |
5 |
|
Pěstování rostlin |
- |
0-5 |
! |
||
Chov zvířat |
- |
0-5 |
! |
||
Ekonomika a podnikání |
- |
0-5 |
! |
||
Motorová vozidla |
- |
2 |
2 |
- |
4 |
Praxe |
0-2 |
- |
! |
||
b) výběrové |
|
|
|
|
24-32 |
B. Nepovinné |
|
|
|
|
|
Poznámky:
1.
Ve sloupci „Celkem“
nejsou uvedeny celkové týdenní hodinové dotace jednotlivých vyučovacích předmětů,
protože je může stanovit ředitel školy ve vymezeném rozpětí. Přitom však
musí být u jednotlivých povinných
předmětů dodržen alespoň tento minimální počet týdenních hodin za
studium:
český jazyk a literatura
112 in |
12 hodin |
cizí jazyk
2 hodin |
12 hodin |
občanská nauka
32 |
3
hodiny |
dějepis |
2
hodiny |
zeměpis |
2
hodiny |
matematika |
10 hodin |
fyzika |
2
hodiny |
práce s počítačem |
4
hodiny |
tělesná výchova |
8
hodin |
biologie a ekologie |
5
hodin |
chemie |
5
hodin |
základy mechanizace |
5
hodin |
pěstování rostlin |
8
hodin |
chov zvířat |
8
hodin |
ekonomika a podnikání |
8
hodin |
motorová vozidla |
4
hodiny |
praxe |
4
hodiny |
Při stanovení konkrétního počtu hodin jednotlivým předmětům
a při jejich zařazování do ročníků
ředitel přihlíží k zachování nezbytných mezipředmětových návazností.
Na uvedený minimální počet hodin je rovněž rozepsáno učivo v učebních
osnovách.
K
případnému zvýšení tohoto počtu hodin je možno využít hodin vymezených
pro výběrové předměty. Konkrétní rozvržení učiva do jednotlivých ročníků
a jeho hodinové dotace navrhnou vyučující a po projednání v předmětových
komisích je schvaluje ředitel školy.
2.
Rozpětí hodin uváděné u některých předmětů umožňuje volbu
jejich hodinové dotace podle podmínek školy. Přitom nesmí být překročen
celkový týdenní počet hodin v
daném ročníku a musí být dodržen stanovený celkový minimální počet
hodin daného předmětu za dobu studia.
3.
Počet hodin tělesné výchovy lze podle podmínek školy zvýšit o
jednu hodinu s tím, že tato hodina nebude započítávána do součtu týdenních
vyučovacích hodin.
4.
V matematicko - přírodovědných a základních i výběrových odborných
vyučovacích předmětech se do učebního
plánu zařazují cvičení, při
kterých se třída dělí na skupiny
podle platných předpisů. O počtu hodin
cvičení rozhoduje ředitel školy dle možností a potřeb školy.
Cvičení lze organizovat jako pravidelně se opakující cvičení v rámci týdenní
hodinové dotace předmětu nebo
jako bloková cvičení, přičemž počet hodin cvičení v bloku se započítává
do celkové hodinové dotace předmětu.
5.
Struktura, rozdělení a dotace hodin výběrových vyučovacích předmětů
jsou plně v kompetenci ředitele
školy. Za obsah učiva a zpracování
učební osnovy odpovídá ředitel
školy. Škola může vhodným výběrem těchto předmětů vytvářet zaměření
školy, které je možno uvádět na vysvědčení.
6.
Struktura, počet hodin a učební osnovy nepovinných vyučovacích předmětů
jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je
možné vytvářet skupiny žáků z různých tříd a ročníků.
7.
Výuka praxe je organizována podle
podmínek školy a potřeb regionu jako praxe odborná (individuální,
prázdninová) a učební. Celkový rozsah praxe uvedený v přehledu využití
týdnů v období školního roku
je stanoven jako maximální. Rozdělení týdnů praxe do jednotlivých ročníků
je orientační a může být upraveno podle podmínek
školy. Strukturu a organizaci praxe stanoví ředitel školy
v závislosti na specifických
podmínkách školy, školního hospodářství
a regionu. Část praxe mohou žáci vykonat v období hlavních školních prázdnin.
V tom případě končí období školního vyučování ve druhém pololetí
před termínem stanoveným platným předpisem o organizaci školního roku ve
středních školách, který se posunuje o počet vyučovacích dnů odpovídající
délce prázdninové praxe.
Praxi je možné realizovat i v zahraničí. Náplň praxe stanoví učební osnova předmětu praxe.
8.
Tělovýchovný kurs může být zařazen do 1., 2., nebo 3. ročníku
podle možnosti školy a zájmu žáků.
9.
Časová rezerva je určena k opakování a procvičování učiva,
exkurzím, výchovně vzdělávacím akcím apod. Žáci mohou v každém ročníku absolvovat exkurze v délce maximálně pěti dnů. O jejich
termínu a náplni ve smyslu platných předpisů rozhodne ředitel školy.
10. Škola může provádět úpravy až do výše 10 % celkového týdenního počtu hodin v příslušném ročníku. Při této úpravě se nesmí překročit horní hranice celkového týdenního počtu hodin stanovená učebním plánem.
11.
Obsah učiva jednotlivých
vyučovacích předmětů může vyučující upravit až do 30 % jeho
rozsahu zařazením nových poznatků vyplývajících z rozvoje vědy a
techniky, aktuálních otázek tržní ekonomiky, podmínek vstupu do evropských
struktur a pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
12.
Počet vyučovacích týdnů ve 4. ročníku je stanoven jako minimální
a nesmí být snižován.
13.
Do vydání nových učebních osnov pro předmět fyzika lze pro
uvedenou hodinovou dotaci použít stávající
alternativní učební osnovu fyziky schválenou MŠMT ČR dne 21.7.1998,
čj. 23 212/98-23/230.
Dálkové studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Počet
konzultačních hodin v ročníku |
Celkem |
|||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
|||
A. Povinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
|
|
a) základní |
220 |
220 |
220 |
160 |
150 |
970 |
|
Český jazyk a literatura |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
150 |
|
Cizí jazyk |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
150 |
|
Občanská nauka |
- |
20 |
- |
- |
- |
20 |
|
Dějepis |
30 |
- |
- |
- |
- |
30 |
|
Zeměpis |
20 |
- |
- |
- |
- |
20 |
|
Matematika |
40 |
30 |
20 |
10 |
- |
100 |
|
Fyzika |
20 |
- |
- |
- |
- |
20 |
|
Práce s počítačem |
- |
25 |
25 |
- |
- |
50 |
|
Biologie a ekologie |
25 |
35 |
20 |
- |
- |
80 |
|
Chemie |
25 |
20 |
30 |
- |
- |
75 |
|
Základy mechanizace |
- |
30 |
25 |
- |
- |
55 |
|
Pěstování rostlin |
- |
- |
20 |
25 |
30 |
75 |
|
Chov zvířat |
- |
- |
20 |
25 |
30 |
75 |
|
Ekonomika a podnikání |
- |
- |
- |
40 |
30 |
70 |
|
b) výběrové |
|
|
|
60 |
40 |
100 |
|
Celkem hodin
týdně |
220 |
220 |
220 |
220 |
190 |
1070 |
Poznámky k učebnímu plánu dálkového studia:
1.
V dálkovém
studiu se vyučuje podle učebních osnov denního studia. Obsah a rozsah učiva
v tematickém plánu si přizpůsobí vyučující podle počtu konzultačních hodin, které jsou uvedeny v učebním
plánu dálkového studia. Upravený tematický plán schvaluje ředitel školy.
2.
Počty
konzultačních hodin v ročníku, které stanoví učební plán dálkového
studia, jsou závazné a musí se rovnoměrně rozložit do dvou pololetí školního
roku. Ředitel školy rozhodne, zda
se stanovené počty konzultačních hodin zařadí do pravidelného týdenního
nebo čtrnáctidenního rozvrhu nebo jinak uspořádaného harmonogramu
konzultací.
3.
Na závěr
každého pololetí se skládají zkoušky ze všech předmětů, jimž se v
tomto pololetí vyučuje. V jednom dni smí být vykonány nejvýše 3 zkoušky.
4.
Výběrové
předměty se chápou jako otevřený systém, který lze měnit podle aktuálních
potřeb. Volba předmětů je v kompetenci ředitele školy. Hodiny určené na
výběrové předměty lze využít i k posílení předmětů základních.
5.
V odborných
povinných i výběrových vyučovacích předmětech se do učebního plánu zařazují
cvičení, při kterých se třída dělí na skupiny podle platných předpisů.
O počtu hodin cvičení rozhoduje ředitel školy podle možností a potřeb školy.
6.
Škola může podle potřeb studujících organizovat
pro ně individuálně v zemědělských podnicích praxi, která se
nezapočítává do celkového počtu konzultačních hodin v jednotlivých
ročnících.