MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY

 

Schválilo Ministerstvo školství,mládeže a tělovýchovy České republiky

dne 25. května 1993, čj. 17 277/93-23 s platností od 1. září 1993 počínaje prvním ročníkem

 

UČEBNÍ PLÁN 

 

studijního oboru

64-41-L/5** (**-96-4) Podnikání v oboru …

 

Denní studium

Předmět

Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku

1.

2.

A. Všeobecně vzdělávací předměty

 

 

p o v i n n é

10 - 12

9 – 11

Český jazyk a literatura

2

2

Cizí jazyk

3 - 4

3 – 4

Základy společenských věd

1

1

Matematika

2 - 3

1 – 2

Tělesná výchova

2

2

 

 

 

v ý b ě r o v é

2 - 3

2 – 3

Fyzika

2 – 4

Chemie

2 – 4

Zeměpis

1 – 2

Estetická výchova

1 – 2

 

 

 

B. Odborné předměty

 

 

p o v i n n é

16 – 20

16 - 20

Práce s počítačem

2 – 4

2

Technická dokumentace

2

-

Korespondence

-

2

Právní nauka

2

2

Ekonomika podniku

3

3

Marketing a management

2

2

Účetnictví

3

3

Psychologie

2

-

 

 

 

v ý b ě r o v é

4 - 9

4 - 8

 

 

 

Celkem maximálně

35

33

 

 

 

C. Nepovinné předměty

 

 

 

Poznámky: 

1)      Všeobecně vzdělávacím předmětům se vyučuje podle učebních osnov studijních oborů SOU pro  absolventy tříletých učebních oborů (denní studium) vydaných MŠMT ČR dne 9.7.1991, čj. 18 049/91-21.

2)      Počet hodin tělesné výchovy lze podle místních podmínek zvýšit o 1 hodinu týdně s tím, že tato hodina nebude považována za další rozšiřování počtu hodin v učebním plánu.

3)      Volba a struktura výběrových předmětů je v kompetenci vedení školy. Výběrové odborné předměty tvoří jednak předměty navazující na přípravu v učebním oboru, popřípadě předměty doplňující ekonomický blok učiva.

4)      Volba a struktura nepovinných vyučovacích předmětů je plně v kompetenci ředitele školy, který také schvaluje jejich učební osnovy navržené předmětovými komisemi.

5)      V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu musí každý vyučující:

a) Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

b) Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k péči o životní prostředí.

c) Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky vědy a techniky se zřetelem na postupné zavádění výsledků vědeckotechnického pokroku v příslušném odvětví a v organizaci, pro kterou se žáci připravují.

 

 

MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY

Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky

dne 24. ledna 1994, čj. 10 913/94-23 s platností od 1. září 1994 počínaje prvním ročníkem

 

 

UČEBNÍ PLÁN 

 

Večerní studium

Předmět

Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku

1.

       2.

3.

A. Všeobecně vzdělávací předměty

 

 

 

p o v i n n é

7

7

7

Český jazyk a literatura

1 - 2

1

2

Cizí jazyk

2

2 - 3

3

Základy společenských věd

1

1

-

Matematika

1

1

1

 

 

 

 

v ý b ě r o v é

1 - 2

1 - 2

1

Fyzika

 

 

 

Chemie

 

 

 

Zeměpis

 

 

 

Estetická výchova

 

 

 

 

 

 

 

B. Odborné předměty

 

 

 

p o v i n n é

8

8

8

Práce s počítačem

2 - 1

1 - 2

1 – 2

Technická dokumentace

1

-

-

Korespondence

-

1

-

Právní nauka

1

1

-

Ekonomika podniku

2

1

1

Marketing a management

-

1

1

Účetnictví

1

1

1

Psychologie

-

-

1

 

 

 

 

v ý b ě r o v é

1 - 2

2 - 3

2 – 3

 

 

 

 

Celkem maximálně

15

15

15

 

 

 

 

C. Nepovinné předměty

 

 

 

 

 Poznámky: 

1.      Pro večerní studium platí stejné učební osnovy jako pro denní studium. Obsah a rozsah učiva si přizpůsobí vyučující v tematickém plánu vzhledem k počtu hodin uvedených v učebním plánu oboru přípravy. Tematické plány učiva schvaluje ředitel SOU.

2.      Každý vyučovací předmět se ukončuje zkouškou. Konání zkoušek stanovují příslušné předpisy. Každý den je možno vykonat nejvíce 3 zkoušky.

3 V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu musí každý vyučující:

a) Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

b) Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k péči o životní prostředí.

c) Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky vědy a techniky se zřetelem na postupné zavádění výsledků vědeckotechnického pokroku v příslušném odvětví a v organizaci, pro kterou se žáci připravují.

 

 

Dálkové studium

Předmět

Počet konzultačních hodin v ročníku

1.

2.

3.

A. Všeobecně vzdělávací předměty

80

80

80

p o v i n n é

60 - 70

60 – 70

80

Český jazyk a literatura

10 - 20

10 - 20

20

Cizí jazyk

20

20

30

Základy společenských věd

10

10

-

Matematika

20

20

10

 

 

 

 

v ý b ě r o v é

10 - 20

10 - 20

10

Fyzika

 

 

 

Chemie

 

 

 

Základy ekologie

 

 

 

Zeměpis

 

 

 

 

 

 

 

B. Odborné předměty

80

80

80

p o v i n n é

 

 

 

Práce s počítačem

20

10

20

Technická dokumentace

10

-

-

Korespondence

-

10

-

Právní nauka

10

10

-

Ekonomika podniku

20

10

10

Marketing a management

-

10

10

Účetnictví

10

10

10

Psychologie

-

-

10

 

 

 

 

v ý b ě r o v é

10

20

20

 

 

 

 

Celkem maximálně

160

160

160

  

 

Poznámky: 

1.      V dálkovém studiu se vyučuje podle učebních osnov denního studia. Obsah a rozsah učiva v tematickém plánu si přizpůsobí vyučující podle počtu konzultačních hodin uvedených v učebním plánu dálkového studia. Upravený tematický plán schvaluje ředitel středního odborného učiliště.

2.      Počty konzultačních hodin v ročníku stanovené učebním plánem dálkového studia jsou závazné a musí se rovnoměrně rozložit do dvou pololetí školního roku. Ředitel středního odborného učiliště rozhodne, zda stanovené počty konzultačních hodin se zařadí do pravidelného týdenního nebo čtrnáctidenního rozvrhu nebo podle jinak uspořádaného harmonogramu konzultací.

3.      V závěru každého pololetí se vykonají zkoušky ze všech předmětů, kterým se podle učebního plánu v příslušném pololetí vyučovalo (v jednom dnu se doporučuje konat zkoušky maximálně ze tří předmětů).

4. V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu musí každý  vyučující:

a) Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

b) Soustavně se zaměřovat na důslednou výchovu žáků k péči o životní prostředí.

c) Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové poznatky vědy a techniky se zřetelem na postupné zavádění výsledků vědeckotechnického pokroku v příslušném odvětví a v organizaci, pro kterou se žáci připravují.