Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 10. 4. 2001, čj. 15 382/2001-23 s platností od 1. září 2001 počínaje prvním ročníkem
studijního oboru
64-43-M/002 Ekonomika zemědělství a výživy
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích
předmětů |
Počet
týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
A.
Povinné |
|
|
|
|
|
a)
základní |
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
2-3 |
2-3 |
2-3 |
2-3 |
10-12 |
První
cizí jazyk |
3-4 |
3-4 |
3-4 |
3-4 |
12-14 |
Druhý
cizí jazyk |
|
8- |
10 |
|
8-10 |
|
-
|
0-1 |
1 |
1-2 |
3 |
Matematika
|
|
10- |
12 |
|
10-12 |
Dějepis |
0-2 |
1-2 |
|
|
2-3 |
Zeměpis |
0-2 |
1-2 |
|
|
2-3 |
Základy
přírodních věd |
4-
|
5
|
|
|
4-5 |
Základy
biologie a ekologie |
2
|
|
|
|
2 |
Tělesná
výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Výpočetní
technika |
|
6- |
10 |
|
6-10 |
Ekonomika |
|
8 |
-10 |
|
8-10 |
Účetnictví |
|
9 |
-11 |
|
9-11 |
Obchodní
korespondence |
2 |
2 |
2 |
2-3 |
8-
9 |
Statistika |
|
2 |
|
|
2 |
Právo |
|
|
3 |
-4 |
3-4 |
Rostlinná
výroba |
|
2 |
2 |
|
4 |
Živočišná
výroba |
|
2 |
2 |
|
4 |
Zpracování
zemědělských výrobků |
|
|
|
2 |
2 |
Praxe |
|
|
|
|
|
B.
Výběrové |
0-2 |
2-4 |
2-6 |
2-8 |
6-20 |
Celkem
hodin týdně |
30-33 |
31-33 |
31-33 |
31-33 |
123
-132 |
Poznámky
k učebnímu plánu
1. Součástí
povinné dokumentace školy je konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do
vyučovacích předmětů s příslušnými hodinovými dotacemi v jednotlivých
ročnících. Jako konkretizovaného
učebního plánu je možno použít uvedeného příkladu rozpracovaného
učebního plánu.
2 2. Strukturu,
obsah a rozsah výběrových předmětů stanoví ředitel školy. Obsah a
rozsah výběrových předmětů zaměřených na agroturistiku musí odpovídat
požadavkům Standardu středoškolského odborného vzdělávání pro cestovní
ruch. (MŠMT čj. 28 280/98-23 ze 14. 10. 1998).
3. Všeobecně
vzdělávací předměty se vyučují podle platných učebních osnov schválených
MŠMT pro střední odborné školy, které jsou vydány samostatně. Škola si
v nich provede úpravy vyplývající z případných odlišností v týdenních
hodinových dotací předmětů.
V případě potřeby používání jiných učebních osnov všeobecně vzdělávacích
předmětů je musí škola předložit ke schválení MŠMT.
Cizí
jazyk – schválilo MŠMT dne 3. 9. 1999, čj. 27 669/99-22
Občanská nauka – schválilo MŠMT dne 21. 7.
1998, čj. 23 212/98-23/230
Matematika – schválilo MŠMT dne
14. 6. 2000, čj. 21 307/2000
Dějepis – schválilo MŠMT dne 14. 6. 1999, čj.
23 094/99-22
Zeměpis – schválilo MŠMT dne 14. 6. 1999, čj.
23 093/99-22
Základy přírodních věd – schválilo MŠMT dne
20. 6. 1995, čj. 18 269/95-23
Tělesná výchova – schválilo MŠMT dne 23. 5.
1996, čj. 19 891/96/50 alternativní učební osnova
Výpočetní technika – schválilo MŠMT dne 7. 9.
1998, čj. 25 875/98-23
4. Vyučující mohou ve schválených učebních osnovách
provést úpravu učiva v rozsahu 30 procent celkové hodinové dotace v ročníku,
směřující zejména k inovacím obsahu a k promítnutí regionálních aspektů.
5. Časovou dotaci jednotlivých vyučovacích předmětů v 1. - 4. ročníku může ředitel školy upravit v rozsahu až do 10 procent celkového počtu týdenních vyučovacích hodin. Přitom nesmí být překročen celkový týdenní počet vyučovacích hodin a z učebního plánu nesmí být vyřazen žádný vyučovací předmět.
6. Výuka praxe je organizována podle podmínek školy a potřeb regionu jako praxe odborná a učební. Celkový rozsah praxe uvedený v přehledu využití týdnů v období školního roku je stanoven jako maximální. Rozdělení týdnů praxe do jednotlivých ročníků je orientační a může být upraveno podle podmínek školy. Strukturu a organizaci praxe stanoví ředitel školy v závislosti na specifických podmínkách školy, školního hospodářství a regionu. Část praxe mohou žáci vykonat v období hlavních školních prázdnin. V tom případě končí období školního vyučování ve druhém pololetí před termínem stanoveným platným předpisem o organizaci školního roku ve středních školách, tj. druhé pololetí je kráceno o počet vyučovacích dnů odpovídající délce prázdninové praxe. Praxi je možné realizovat i v zahraničí. Náplň praxe stanoví učební osnova předmětu praxe.
Příklad konkretizovaného učebního plánu - denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích
předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|
|||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
Celkem |
A.
Povinné |
|
|
|
|
|
a)
základní |
|
|
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
3 |
2 |
3 |
3 |
11 |
První
cizí jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Druhý
cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Občanská
nauka |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
Matematika
|
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
Dějepis |
2 |
1 |
|
|
3 |
Zeměpis |
2 |
|
|
|
2 |
Základy
přírodních věd |
2 |
2 |
|
|
4 |
Základy
biologie a ekologie |
2 |
|
|
|
2 |
Tělesná
výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Výpočetní
technika |
2 |
3 |
2 |
2 |
9 |
Ekonomika |
2 |
2 |
3 |
2 |
9 |
Účetnictví |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Obchodní
korespondence |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Statistika |
|
2 |
|
|
2 |
Právo |
|
|
2 |
2 |
4 |
Rostlinná výroba |
|
2 |
2 |
|
4 |
Živočišná výroba |
|
2 |
2 |
|
4 |
Zpracování zemědělských výrobků |
|
|
|
2 |
2 |
Praxe |
|
|
|
|
|
B. Výběrové |
1-2 |
2-3 |
2-4 |
2-5 |
7-14 |
|
30-31 |
32-33 |
|
|
123-130 |