PROFIL ABSOLVENTA
Kmenový obor: 6642L Propagace
Kód a název : 66-41-L/502 Propagace
Dosažený stupeň vzdělání : úplné střední odborné
Způsob ukončení a certifikace : maturitní zkouška, maturitní vysvědčení
Charakteristické rysy a schopnosti:
- estetický cit, vytříbený vkus, osobitý výtvarný projev,
- invence, fantazie, inspirace, samostatná tvořivost,
- samostatné a iniciativní řešení pracovních úkolů,
- přesné a pečlivé provádění jednotlivých pracovních operací,
- systematičnost a systémový přístup,
- profesní etika,
- rozvinuté organizační schopnosti,
- organizování a samostatné řízení pracovních činností,
- cílevědomé, rozvážné, pohotové a rozhodné jednání a společenské vystupování,
- umění jednat s lidmi,
- praktická aplikace získaných vědomostí a dovedností,
- adaptace na měnící se požadavky trhu práce,
- všestranná péče o rozvoj osobnosti.
Všeobecně vzdělávací složka profilu
Požadavky na absolventa:
- pohotové, kultivované a správné vyjadřování v mateřském jazyce (v ústním i písemném projevu), zvládnutí pravopisných norem a stylistických postupů ve všech komunikativních situacích, a to jak obecných, tak i profesních,
- znalost a pochopení umělecké a společenské funkce literatury i ostatních druhů umění, jejich hlavních vývojových etap a rysů, vytvoření pozitivních čtenářských návyků,
- odpovědný vztah ke kul
turním a estetickým hodnotám,- schopnost vytvářet si hodnotovou orientaci odpovídající životu
v demokratické společnosti,
- chápání důležitých společenských norem,
- schopnost komunikace v jednom cizím jazyce o běžných pracovních i společenských situacích, porozumění odbornému textu, pohotová práce se slovníkem a jinými informačními zdroji,
- osvojení souboru znalostí středoškolské matematiky,
- pozitivní vztah k tvorbě a ochraně životního prostředí.
Odborná složka profilu
Požadavky na absolventa:
- má osvojeno výtvarné myšlení, prvky výtvarného jazyka a estetické zásady propagační tvorby,
- používá klasické i netradiční materiály v aranžérské a propagační činnosti i ve výstavnictví,
- má hlubší znalosti z tvorby písma rozšířené o další typy a umí je používat při tvorbě složitějších řešení výtvarných písmařských úkolů,
- má základní znalosti tiskového písma, umí připravit rukopis pro tisk, maketu propagačního prostředku doplněného kresbou, grafikou nebo fotografií,
- má vědomosti a dovednosti z oblasti uměleckých grafických technik,
- aktivně využívá grafický program při realizaci výtvarných úkolů,
- má odpovídající výtvarné a technické dovednosti, realizuje vlastní i cizí návrhy,
- jasně formuluje výtvarné myšlenky včetně jejich slovního a grafického vyjádření,
- aplikuje nové technické a technologické poznatky v propagační tvorbě i ve výstavnictví,
- samostatně vykonává aranžérské a propagační činnosti,
- umí pozorovat, analyzovat a hodnotit výtvarné návrhy z technologického, funkčního, estetického,
psychologického i ekonomického hlediska,- zhotovuje různé poutače i nejsložitějších tvarů v interiéru a v exteriéru,
- navrhuje a zhotovuje značky, ochranné známky a symboly,
- zajišťuje reklamní akce, jejich sledování a vyhodnocování,
- samostatně navrhuje a realizuje výstavní expozice, interiéry a exteriéry v oblasti obchodu a služeb,
- zpracovává, v rámci širokého sortimentu, složitější kompozice a témata včetně technické dokumentace, výtvarného zpracování makety až po aranžování exkluzivní výkladní skříně i výstavního prostoru,
- umí zpracovat větší propagační akce (libreto, scénář, maketu)
a je schopen svůj návrh realizovat,
- zajišťuje všechny způsoby propagace a reklamy výrobků, služeb i značek organizací a firem včetně vypracování a realizace
vlastních návrhů v tuzemsku i v zahraničí,
- je schopen pracovně se zařadit do realizačního týmu národních i mezinárodních výstav většího rozsahu,
- umí se orientovat v dějinách výtvarného a užitého umění v českých zemích a využívat odborné poznatky v propagační činnosti i ve výstavnictví,
- chápe principy marketingu, které mají bezprostřední vztah k budoucímu povolání,
- ovládá činnosti podnikatelských subjektů, umí se orientovat v pracovním právu, zejména v oblastech vztahujících se k výkonu pov
olání,- uplatňuje poznatky psychologie práce a trhu v konkrétních činnostech a etikety při jednání a setkání s klienty, obchodními partnery a spolupracovníky.