MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 30.8. 2001, čj. 24031/01-23 s platností od 1. září 2002 počínaje 1. ročníkem
UČEBNÍ PLÁN
Kmenový obor: 6651H Prodavač, obchodník, obchodní provoz
Studijní obor: 66-51-H /022 Prodavač a výrobce lahůdek
denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|||
|
1. |
2. |
3. |
Celkem |
A. Povinné
vyučovací předměty |
|
|
|
|
1. Všeobecně
vzdělávací předměty |
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
3 |
2 |
1 |
6 |
Cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
6 |
Občanská nauka |
1 |
1 |
1 |
3 |
Matematika |
2 |
1 |
1 |
4 |
Základy přírodních věd |
1 |
1 |
1 |
3 |
Tělesná výchova |
1 |
1 |
1 |
3 |
Výběrové předměty |
|
|
- |
2 |
2. Odborné
předměty |
|
|
|
|
Ekonomika |
- |
1 |
1,5 |
2,5 |
Obchodní provoz |
1 |
1 |
1 |
3 |
Administrativa provozu |
2 |
1 |
- |
3 |
Obchodní počty |
1 |
- |
- |
1 |
Účetnictví |
- |
- |
2 |
2 |
Informační technologie |
1 |
1 |
1 |
3 |
Oborová legislativa |
- |
- |
1 |
1 |
Psychologie |
1 |
1 |
- |
2 |
Propagace |
1,5 |
- |
- |
1,5 |
Zbožíznalství |
1,5 |
1 |
1 |
3,5 |
Gastronomie |
1 |
0,5 |
1 |
2,5 |
Odborný výcvik |
12 |
17,5 |
17,5 |
47 |
Celkem hodin
týdně |
33 |
33 |
33 |
99 |
B.
Nepovinné předměty |
|
|
|
|
Poznámky:
Všeobecně vzdělávací předměty podle učebního plánu se realizují podle platných učebních osnov schválených MŠMT ČR pro učební obory. Jsou vydány v samostatných souborech. Jedná se o tyto učební osnovy: český jazyk a literatura - č.j. 25 625/99-22 ze dne 19.7.1999, cizí jazyk - č.j. 27 668/99-22 ze dne 3.9.1999, občanská nauka - č.j. 23 212/98-23/230 ze dne 21.7.1998, matematika - č.j. 23 093/99-22 ze dne 14.6.1999, výběrové předměty - č.j. 23 213/98-23/230 ze dne 22.7.1998. Pro předmět tělesná výchova doporučujeme používat alternativní učební osnovy pro SŠ - č.j. 19 891/96-50 ze dne 23.5.1996. V případě inovace učebních osnov budou stávající učební osnovy nahrazeny nově schválenými učebními osnovami.
V rámci výuky českého jazyka se s ohledem na potřeby oboru zvyšuje podíl řečově komunikačních dovedností.
Pokud je vyučování organizováno tak, že se střídá týden teoretického vyučování a týden odborného výcviku, a pokud není možno zajistit výuku tělesné výchovy i v týdnech odborného výcviku, nesmí klesnout počet hodin tělesné výchovy v týdnu teoretického vyučování pod 2 hodiny. Doporučuje se však zařadit podle možností další hodiny tělesné výchovy, které se nezapočítávají do týdenního počtu vyučovacích hodin.
Výběr, struktura a zařazení výběrových předmětů do ročníků je v kompetenci ředitele střední školy. Při výběru vychází z potřeb učebního oboru, předpokladu a zájmu žáků. Hodinovou dotaci určenou pro výběrové předměty lze využít i k posílení výuky povinných vyučovacích předmětů. Učební osnovy výběrových předmětů vypracují předmětové komise a předloží ke schválení řediteli střední školy. Rovněž je možné využít i učební osnovy schválené MŠMT ČR.
Výběr a zařazení nepovinných vyučovacích předmětů je v kompetenci ředitele střední školy.
Učební osnovy vyučovacích předmětů včetně odborného výcviku jsou rámcové, aby je mohl vyučující doplnit o nové poznatky vyplývající z inovace vzdělávacího obsahu a promítnout regionální aspekty. V kompetenci ředitele střední školy je úprava obsahu až do výše 30 %.
Ředitel střední školy má možnost provést úpravy hodinové dotace jednotlivých vyučovacích předmětů v rozsahu do 10 % celkového počtu týdenních vyučovacích hodin v příslušném ročníku stanovených učebním plánem s tím, že z učebního plánu nebude vypuštěn žádný vyučovací předmět a stanovený celkový počet týdenních vyučovacích hodin nebude překročen.
Závěrečná zkouška se realizuje podle platných právních předpisů.