Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 25.
července 2000, č.j. 23 265/2000-23 s platností od 1. září 2000
studijního oboru
82-41-M/007
(82-32-6/01) Propagační
výtvarnictví
- propagační grafika
82-41-M/008 (82-32-6/02)
Propagační výtvarnictví - výstavnictví
82-41-M/035
(82-32-6/03)
Propagační výtvarnictví - grafická
úprava tiskovin
82-41-M/009 (82-32-6/04)
Propagační výtvarnictví - aranžování
82-41-M/010
(82-32-6/05)
Propagační výtvarnictví - vědecká
kresba a ilustrace
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích
předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A. Povinné
vyučovací předměty |
142-146 |
1. Všeobecně vzdělávací |
44-
42 |
Český
jazyk a literatura |
10 |
Cizí
jazyk |
12 |
Občanská
nauka |
3 |
Dějepis |
2-0 |
Matematika |
4 |
Přírodovědné
předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Tělesná
výchova |
8 |
2. Odborné |
|
Společný odborný základ |
43-45 |
Dějiny
výtvarné kultury |
9-11 |
Výtvarná
příprava |
13 |
Technické
kreslení |
2 |
Písmo
|
6 |
Figurální
kreslení |
6 |
Počítačová
grafika |
5 |
Ekonomika |
2 |
|
|
82-41-M/007
|
|
Propagační
výtvarnictví-propagační grafika |
42 |
Technologie |
7 |
Navrhování |
16 |
Praktická
cvičení |
19 |
Výběrové
vyučovací předměty |
17 |
82-41-M/008 |
|
Propagační výtvarnictví-výstavnictví |
42 |
Technologie |
7 |
Navrhování |
16 |
Praktická
cvičení |
19 |
Výběrové
vyučovací předměty |
17 |
82-41-M/035 |
|
Propagační výtvarnictví-
grafická úprava tiskovin |
48 |
Dějiny
knižní kultury a užité grafiky |
2 |
Grafické
výtvarné techniky |
6 |
Typografie |
8 |
Retuš |
2 |
Tiskové
techniky |
8. |
Knihařské
zpracování |
2 |
Navrhování |
20 |
Výběrové
vyučovací předměty |
11 |
82-41-M/009 |
|
Propagační výtvarnictví-aranžování |
49 |
Aranžování |
16 |
Propagace |
4 |
Zbožíznalství |
2 |
Navrhování |
11 |
Praktická
cvičení |
16 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
82-41-M/010 |
|
Propagační
výtvarnictví- vědecká kresba a ilustrace |
43 |
Technologie |
8 |
Navrhování |
16 |
Praktická
cvičení |
19 |
Výběrové
vyučovací předměty |
16 |
|
|
B. Nepovinné
vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1.
Cílem učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího
procesu podle konkrétních podmínek, v rámci daného subjektu. Prostřednictvím
využití výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější
profilace studia.
2.
Konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků
studia, tvoří škola a schvaluje jej ředitel školy. Schválený učební plán
je součástí povinné dokumentace školy.
3.
Povinné vyučovací předměty ( všeobecně vzdělávací, odborné,
event. speciální odborné a studijní zaměření) představují základ vzdělání
studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin, uvedených v učebním
plánu.
4.
Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle učebních osnov
platných pro střední odborné školy a jsou vydány samostatně.
5.
Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v
konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
6.
Učivo přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu
člení na samostatné vyučovací předměty fyzika, chemie a základy
ekologie. Hodinová dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací
hodinu týdně za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví
školy podle charakteru studia.
7.
Pro zařazení učiva dějepisu může škola volit dvě varianty:
a)
Zařazení všeobecně vzdělávacího vyučovacího předmětu dějepis v prvním
ročníku v dotaci 2 vyučovací hodiny týdně. V tomto případě se výuka
odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury realizuje podle učební
osnovy DVK, varianta 1 od druhého ročníku studia.
b)
Zařazení odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury
varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu. V tomto případě se dějepis
jako samostatný vyučovací předmět nezařazuje.
8.
Vyučovací předmět výtvarná příprava se zařazuje do 1. a 2. ročníku.
Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na přípravné
kreslení a přípravné modelování.
9.
Vyučovací předmět navrhování se zařazuje do 3. a 4. ročníku.
Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na návrhové
kreslení a návrhové modelování.
10.
Ve studijním zaměření Propagační grafika může škola v závislosti
na materiálně technickém zabezpečení výuky rozpracovat učivo vyučovacích
předmětů technologie a praktická cvičení do samostatných vyučovacích předmětů:
litografie, sítotisk, typografie, hlubotiskové techniky apod. Rozpracované učební
osnovy schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
11.
Ve studijním zaměření Výstavnictví může škola rozpracovat učivo
vyučovacího předmětu technologie do dvou samostatných předmětů:
technologie a výstavnictví. Rozpracované učební osnovy schvaluje ředitel
školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
12.
Ve studijním zaměření Aranžování
může škola rozpracovat učivo vyučovacího předmětu aranžování do dvou
samostatných předmětů: aranžování a výstavnictví. Rozpracované učební
osnovy schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace - školy.
13.
Hodinové kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze
v konkretizovaném učebním plánu využít jednak na posílení hodinové
dotace povinných vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích, odborných,
event. speciálních odborných a předmětů jednotlivých studijních zaměření),
jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto
dalších vyučovacích předmětů zpracovává škola, schvaluje ředitel školy
a jsou součástí povinné dokumentace školy.
14.
Příklady výběrových vyučovacích předmětů: anatomie, základy
fotografování, práce s počítačem, sádrování, zbožíznalství, vedení
malé firmy, právní nauka, aplikovaná psychologie, matematický seminář,
další cizí jazyk, konverzace, základy zdravovědy, další speciální
odborné předměty atd.
15.
Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující
upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení
učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
16.
Struktura, obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích
předmětů jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet
skupiny žáků z různých tříd a ročníků.