Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 25.
července 2000, č.j. 23 266/2000-23 s platností od 1. září 2000
studijního oboru
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A.
Povinné vyučovací předměty |
142-148 |
1.
Všeobecně vzdělávací |
44-
42 |
Český
jazyk a literatura |
10 |
Cizí
jazyk |
12 |
Občanská
nauka |
3 |
Dějepis |
2-0 |
Matematika |
4 |
Přírodovědné
předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Tělesná
výchova |
8 |
2.
Odborné |
|
Společný
odborný základ |
17-19 |
Dějiny
výtvarné kultury |
9-11 |
Technické
kreslení |
2 |
Písmo |
2 |
Počítačová
grafika |
2 |
Ekonomika |
2 |
82-41-M/012 Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů-plošné a plastické rytí |
77 |
Výtvarná
příprava
|
13 |
Technologie
rytí |
10 |
Navrhování
v rytectví |
16 |
Praktická
cvičení v rytectví |
38 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
82-41-M/013 Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů-umělecké zámečnictví a kovářství |
77 |
Výtvarná
příprava |
13 |
Technologie
uměleckého kování |
10 |
Navrhování
uměleckých výkovků |
16 |
Praktická
cvičení kovářská |
38 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
82-41-M/014 Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů-zlatnictví a stříbrnictví |
77 |
Výtvarná
příprava |
13 |
Technologie
zlatnictví |
10 |
Navrhování
šperků |
16 |
Praktická
cvičení zlatnická |
38 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
82-41-M/015 Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů-broušení a rytí drahých kamenů |
77 |
Výtvarná
příprava
|
13 |
Technologie
broušení drahých kamenů |
10 |
Navrhování
broušení |
16 |
Praktická
cvičení v broušení |
38 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
82-41-M/016 Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů umělecké odlévání |
77 |
Výtvarná
příprava |
13 |
Technologie
uměleckého odlévání |
10 |
Navrhování
uměleckých odlitků |
16 |
Praktická
cvičení v odlévání |
38 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
B.
Nepovinné vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1. Cílem učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího procesu podle konkrétních podmínek, v rámci daného subjektu. Prostřednictvím využití výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější profilace studia.
2. Konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků studia, tvoří škola a schvaluje jej ředitel školy. Schválený učební plán je součástí povinné dokumentace školy.
3. Povinné vyučovací předměty ( všeobecně vzdělávací, odborné, event. speciální odborné a studijní zaměření) představují základ vzdělání studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin, uvedených v učebním plánu.
4. Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle učebních osnov platných pro střední odborné školy a jsou vydány samostatně.
5. Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
6. Učivo přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu člení na samostatné vyučovací předměty fyzika, chemie a základy ekologie. Hodinová dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací hodinu týdně za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví školy podle charakteru studia.
7.
Pro zařazení učiva dějepisu může škola volit dvě varianty:
a) Zařazení všeobecně vzdělávacího
vyučovacího předmětu dějepis v prvním ročníku v dotaci 2 vyučovací
hodiny týdně. V tomto případě se výuka odborného vyučovacího předmětu
dějiny výtvarné kultury realizuje podle učební osnovy DVK, varianta 1 od
druhého ročníku studia.
b) Zařazení odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu. V tomto případě se dějepis jako samostatný vyučovací předmět nezařazuje.
8. Vyučovací předmět výtvarná příprava se zařazuje do 1. a 2. ročníku. Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na přípravné kreslení a přípravné modelování.
9. Vyučovací předmět navrhování se zařazuje do 3. a 4. ročníku. Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na návrhové kreslení a návrhové modelování.
10. Hodinové kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze v konkretizovaném učebním plánu využít jednak na posílení hodinové dotace povinných vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích, odborných, event. speciálních odborných a předmětů jednotlivých studijních zaměření), jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto dalších vyučovacích předmětů zpracovává škola, schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
11. Příklady výběrových vyučovacích předmětů: anatomie, základy fotografování, práce s počítačem, sádrování, zbožíznalství, vedení malé firmy, právní nauka, aplikovaná psychologie, matematický seminář, další cizí jazyk, konverzace, základy zdravovědy, další speciální odborné předměty atd.
12. Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
13.
Struktura, obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích
předmětů jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet
skupiny žáků z různých tříd a ročníků.