Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 25.
července 2000, č.j. 23 270/2000-23 s platností od 1. září 2000
studijního oboru
82-41-M/022 (82-37-6/00) Modelářství a návrhářství oděvů
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích
předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A. Povinné
vyučovací předměty |
142-146 |
1. Všeobecně vzdělávací |
44-
42 |
Český
jazyk a literatura |
10 |
Cizí
jazyk |
12 |
Občanská
nauka |
3 |
Dějepis |
2-0 |
Matematika |
4 |
Přírodovědné
předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Tělesná
výchova |
8 |
2. Odborné |
|
Společný odborný základ |
37-39 |
Dějiny
výtvarné kultury |
9-11 |
Výtvarná
příprava |
13 |
Písmo |
2 |
Figurální
kreslení |
8 |
Počítačová
grafika |
2 |
Ekonomika |
2 |
Skupina
výběrových předmětů A |
57 |
Technologie |
8 |
Textilní materiály |
2 |
Konstrukce oděvů |
8 |
Navrhování |
12 |
Modelování oděvů |
4 |
Praktická cvičení |
23 |
Výběrové
vyučovací předměty |
8 |
Skupina
výběrových předmětů B |
55 |
Technologie |
8 |
Konstrukce oděvů |
8 |
Navrhování |
12 |
Modelování oděvů |
3 |
Praktická cvičení |
24 |
Výběrové
vyučovací předměty |
10 |
B. Nepovinné vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1. Cílem učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího procesu podle konkrétních podmínek, v rámci daného subjektu. Prostřednictvím využití výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější profilace studia.
2. Konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků studia, tvoří škola a schvaluje jej ředitel školy. Schválený učební plán je součástí povinné dokumentace školy.
3. Povinné vyučovací předměty ( všeobecně vzdělávací, odborné, event. speciální odborné a studijní zaměření) představují základ vzdělání studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin, uvedených v učebním plánu.
4. Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle učebních osnov platných pro střední odborné školy a jsou vydány samostatně.
5. Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
6. Učivo přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu člení na samostatné vyučovací předměty fyzika, chemie a základy ekologie. Hodinová dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací hodinu týdně za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví školy podle charakteru studia.
7.
Pro zařazení učiva dějepisu může škola volit dvě varianty:
a)
Zařazení
všeobecně vzdělávacího vyučovacího předmětu dějepis v prvním ročníku
v dotaci 2 vyučovací hodiny týdně. V tomto případě se výuka odborného
vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury realizuje podle učební
osnovy DVK, varianta 1 od druhého ročníku studia.
b) Zařazení odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu. V tomto případě se dějepis jako samostatný vyučovací předmět nezařazuje.
8. Vyučovací předmět výtvarná příprava se zařazuje do 1. a 2. ročníku. Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na přípravné kreslení a přípravné modelování.
9. Vyučovací předmět navrhování se zařazuje do 3. a 4. ročníku. Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na návrhové kreslení a návrhové modelování.
10. Hodinové kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze v konkretizovaném učebním plánu využít jednak na posílení hodinové dotace povinných vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích, odborných, event. speciálních odborných a předmětů jednotlivých studijních zaměření), jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto dalších vyučovacích předmětů zpracovává škola, schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
11. Příklady výběrových vyučovacích předmětů: anatomie, základy fotografování, práce s počítačem, sádrování, zbožíznalství, vedení malé firmy, právní nauka, aplikovaná psychologie, matematický seminář, další cizí jazyk, konverzace, základy zdravovědy, další speciální odborné předměty atd.
12. Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
13.
Struktura, obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích
předmětů jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet
skupiny žáků z různých tříd a ročníků.