Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
25. července
2000, č.j. 23 267/2000-23 s platností od 1. září 2000
studijního oboru
82-41-M/038 Výtvarné zpracování keramiky a porcelánu-kamnářství
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A.
Povinné vyučovací předměty |
142-146 |
1.
Všeobecně vzdělávací |
44-
42 |
Český
jazyk a literatura |
10 |
Cizí
jazyk |
12 |
Občanská
nauka |
3 |
Dějepis |
2-0 |
Matematika |
4 |
Přírodovědné
předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Tělesná
výchova |
8 |
2.
Odborné |
|
Společný
odborný základ |
40-42 |
Dějiny
výtvarné kultury |
9-11 |
Výtvarná
příprava |
13 |
Technické
kreslení |
2 |
Písmo |
2 |
Figurální
kreslení |
2 |
Technologie
|
10 |
Ekonomika |
2 |
82-41-M/018 Výtvarné
zpracování keramiky |
50 |
Navrhování |
14 |
Praktická
cvičení |
36 |
Výběrové
vyučovací předměty |
12 |
82-41-M/036 Výtvarné
zpracování keramiky
|
50 |
Navrhování |
14 |
Praktická
cvičení |
36 |
Výběrové
vyučovací předměty |
12 |
82-41-M/037 Výtvarné
zpracování keramiky
|
50 |
Navrhování |
14 |
Praktická
cvičení |
36 |
Výběrové
vyučovací předměty |
12 |
82-41-M/038
Výtvarné zpracování keramiky |
56 |
Konstrukce
kamen a krbů |
6 |
Navrhování |
14 |
Praktická
cvičení v sádrovně |
12 |
Praktická
cvičení v konstrukci kamen a krbů |
23 |
Praktická
cvičení ve zdobení |
1 |
Výběrové
vyučovací předměty |
6 |
B.
Nepovinné vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1. Cílem učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího procesu podle konkrétních podmínek, v rámci daného subjektu. Prostřednictvím využití výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější profilace studia.
2. Konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků studia, tvoří škola a schvaluje jej ředitel školy. Schválený učební plán je součástí povinné dokumentace školy.
3. Povinné vyučovací předměty ( všeobecně vzdělávací, odborné, event. speciální odborné a studijní zaměření) představují základ vzdělání studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin, uvedených v učebním plánu.
4. Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle učebních osnov platných pro střední odborné školy a jsou vydány samostatně.
5. Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
6.
Učivo přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu
člení na samostatné vyučovací předměty fyzika, chemie a základy
ekologie. Hodinová dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací
hodinu týdně za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví
školy podle charakteru studia.
7. Pro zařazení učiva dějepisu může škola volit dvě varianty:
a) Zařazení všeobecně vzdělávacího vyučovacího předmětu dějepis v prvním ročníku v dotaci 2 vyučovací hodiny týdně. V tomto případě se výuka odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury realizuje podle učební osnovy DVK, varianta 1 od druhého ročníku studia.
b) Zařazení odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu. V tomto případě se dějepis jako samostatný vyučovací předmět nezařazuje.
8. Vyučovací předmět výtvarná příprava se zařazuje do 1. a 2. ročníku. Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na přípravné kreslení a přípravné modelování.
9. Vyučovací předmět navrhování se zařazuje do 3. a 4. ročníku. Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na návrhové kreslení a návrhové modelování.
10. Ve studijním zaměření 03 Vytváření keramiky může škola podle místních podmínek učivo vyučovacího předmětu praktická cvičení členit na tři samostatné vyučovací předměty, a to na praktická cvičení v sádrovně, praktická cvičení ve vytváření keramiky a praktická cvičení ve zdobení.
11. Hodinové kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze v konkretizovaném učebním plánu využít jednak na posílení hodinové dotace povinných vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích, odborných, event. speciálních odborných a předmětů jednotlivých studijních zaměření), jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto dalších vyučovacích předmětů zpracovává škola, schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
12. Příklady výběrových vyučovacích předmětů: anatomie, základy fotografování, práce s počítačem, sádrování, zbožíznalství, vedení malé firmy, právní nauka, aplikovaná psychologie, matematický seminář, další cizí jazyk, konverzace, základy zdravovědy, další speciální odborné předměty atd.
13. Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
14.
Struktura, obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích
předmětů jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet
skupiny žáků z různých tříd a ročníků.