Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 25. července 2000, č.j. 23 276/2000-23 s platností od 1. září 2000
studijního oboru
82-41-M/058 (82-48-6/02) Kamenosochařství-kamenosochařská tvorba
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A. Povinné
vyučovací předměty |
142-146 |
1. Všeobecně vzdělávací |
44- 42 |
Český jazyk a literatura |
10 |
Cizí jazyk |
12 |
Občanská nauka |
3 |
Dějepis |
2-0 |
Matematika |
4 |
Přírodovědné předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Tělesná výchova |
8 |
2. Odborné |
|
Společný odborný základ |
28-30 |
Dějiny výtvarné kultury |
9-11 |
Výtvarná příprava |
13 |
Technické kreslení |
2 |
Počítačová grafika |
2 |
Ekonomika |
2 |
Kamenosochařská
tvorba |
65 |
Technologie |
8 |
Figurální kreslení |
6 |
Modelování |
18 |
Praktická cvičení |
33 |
Výběrové vyučovací předměty |
9 |
|
|
B. Nepovinné
vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1.
Cílem učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího
procesu podle konkrétních podmínek, v rámci daného subjektu. Prostřednictvím
využití výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější
profilace studia.
2.
Konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků
studia, tvoří škola a schvaluje jej ředitel školy. Schválený učební plán
je součástí povinné dokumentace školy.
3.
Povinné vyučovací předměty ( všeobecně vzdělávací, odborné,
event. speciální odborné a studijní zaměření) představují základ vzdělání
studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin, uvedených
v učebním plánu.
4.
Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle učebních osnov
platných pro střední odborné školy a jsou vydány samostatně.
5.
Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v
konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
6.
Učivo přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu
člení na samostatné vyučovací předměty fyzika, chemie a základy
ekologie. Hodinová dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací
hodinu týdně za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví
školy podle charakteru studia.
7.
Pro zařazení učiva dějepisu může škola volit dvě varianty:
a) Zařazení všeobecně vzdělávacího vyučovacího
předmětu dějepis v prvním ročníku v dotaci 2 vyučovací hodiny týdně.
V tomto případě se výuka odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné
kultury realizuje podle učební osnovy DVK, varianta 1 od druhého ročníku
studia.
b) Zařazení odborného vyučovacího předmětu dějiny
výtvarné kultury varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu. V tomto případě
se dějepis jako samostatný vyučovací předmět nezařazuje.
8.
Vyučovací předmět výtvarná příprava se zařazuje do 1. a 2. ročníku.
Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na přípravné
kreslení a přípravné modelování.
9.
Vyučovací předmět navrhování se zařazuje do 3. a 4. ročníku.
Podle charakteru oboru jej lze členit na dva samostatné předměty, a to na návrhové
kreslení a návrhové modelování.
10.
Hodinové kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze
v konkretizovaném učebním plánu využít jednak na posílení hodinové
dotace povinných vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích, odborných,
event. speciálních odborných a předmětů jednotlivých studijních zaměření),
jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto
dalších vyučovacích předmětů zpracovává škola, schvaluje ředitel školy
a jsou součástí povinné dokumentace školy.
11.
Příklady výběrových vyučovacích předmětů: anatomie, základy
fotografování, práce s počítačem, sádrování, zbožíznalství,
vedení malé firmy, právní nauka, aplikovaná psychologie, matematický seminář,
další cizí jazyk, konverzace, základy zdravovědy, další speciální
odborné předměty atd.
12.
Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující
upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení
učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
13.
Struktura, obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích
předmětů jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet
skupiny žáků z různých tříd a ročníků.