Vydalo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
dne 4. 10. 1990, č.j. 22 337/90-31 s platností od 1. září 1990 počínaje
prvním ročníkem
učebního oboru
82-51-H/004 (85-51-2) Umělecký štukatér
Denní studium
|
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
||
1. |
2. |
3. |
|
1.
Společenskovědní |
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
2 |
2 |
2 |
Cizí
jazyk |
2 |
2 |
2 |
Občanská
nauka |
1 |
1 |
- |
2.
Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
Matematika |
1 |
1 |
1 |
Základy
ekologie |
1 |
- |
- |
3.
Tělesná výchova |
|
|
|
Tělesná
výchova |
2 |
2 |
2 |
4.
Odborné |
|
|
|
Ekonomika
a organizace |
- |
- |
2 |
Výtvarná
výchova |
2 |
2 |
2 |
Dějiny
umění |
- |
2 |
2 |
Technické
kreslení |
1 |
1 |
- |
Fotografování |
- |
- |
1 |
Materiály |
2 |
1 |
- |
Technologie |
2 |
2 |
2 |
Odborný
výcvik |
15 |
15 |
17,5 |
Celkem
|
31 |
31 |
33,5 |
Nepovinné
vyučovací předměty |
|
|
|
Estetická
výchova |
2 |
2 |
2 |
Další
cizí jazyk |
2 |
2 |
2 |
Konverzace
v dalším živém jazyku |
2 |
2 |
2 |
Sportovní
hry
|
2 |
2 |
2 |
Výchova
k rodičovství |
- |
-/1 |
- |
Základy
rodinné výchovy |
2 |
2 |
- |
Člověk
a prostředí |
- |
2 |
- |
Výpočetní
technika |
- |
2 |
2 |
Technika
administrativy |
- |
- |
1 |
Laboratorní
cvičení |
- |
2 |
1 |
Modelování
|
2 |
2 |
2 |
Poznámky:
1.
Učivo všech vyučovacích
předmětů je rozvrženo do 33 týdnů. Zbývající týdny se využijí podle
dále uvedené tabulky.
2.
Při. vyučování předmětům český jazyk a literatura a cizí jazyk,
lze třídu, má-li nejméně 24 žáků, dělit na dvě skupiny.
3.
Zařazení a realizace nepovinných vyučovacích předmětů je plně v
kompetenci SOU.
4. Závěrečná zkouška se připravuje a organizuje podle platných předpisů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého vyučovacího předmětu včetně
odborného výcviku musí každý vyučující:
1.
Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce a ochrany zdraví
při práci.
2.
Soustavně se zaměřovat na výchovu žáků k péči o životní prostředí.
3.
Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové
poznatky vědy a techniky. Zvláštní důraz klást na zavádění nových
materiálů. Učivo aktualizovat se zřetelem na postupné zavádění výsledků
vědeckotechnického pokroku v příslušném odvětví a v organizaci, pro
kterou se žáci připravují.
Učební osnovy odborných předmětů
včetně odborného výcviku jsou rámcové. Počet hodin jednotlivých tematických
celků si může vyučující při dodržení obsahu upravit v tematickém
plánu v rozsahu do 30 % u každého tematického celku. Tematický plán musí
být schválen ředitelem středního odborného učiliště.
Večerní studium
|
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
||
1. |
2. |
3. |
|
1.
Společenskovědní |
|
|
|
Český
jazyk a literatura |
2* |
1 |
2 |
Cizí
jazyk |
1 |
2* |
2 |
Občanská
nauka |
1 |
1 |
- |
2.
Matematicko-přírodovědné |
|
|
|
Matematika |
1 |
1 |
1 |
Základy
ekologie |
1 |
- |
- |
3.
Odborné |
|
|
|
Ekonomika
a organizace |
- |
- |
1 |
Výtvarná
výchova |
2 |
2 |
2 |
Dějiny
umění |
- |
2 |
2 |
Technické
kreslení |
1 |
1 |
- |
Fotografování |
- |
- |
1 |
Materiály |
2 |
1 |
- |
Technologie |
2 |
2 |
2 |
Odborný
výcvik |
2 |
2 |
2 |
Celkem
|
15 |
15 |
15 |
Poznámky:
1.
Ve večerním studiu se vyučuje podle učebních osnov denního studia.
Obsah a rozsah učiva v tematickém plánu si přizpůsobí vyučující podle
počtu týdenních vyučovacích hodin uvedených v učebním plánu večerního
studia. Upravený tematický plán schvaluje ředitel středního odborného učiliště.
2.
Do vyučovacích hodin označených * je nutné zahrnout i obsah učiva
stanovený učební osnovou pro předcházející nebo následující ročník
denního studia.
3.
Vyučovací hodiny stanovené pro odborný výcvik se soustřeďují do větších
vyučovacích celků - dní (např. jeden vyučovací den - 4 hodiny). Tyto vyučovací
hodiny jsou stanoveny pro souborné práce a doplňující instruktáže.
Souborné práce se zaměřují na doplnění a upevnění profilových
dovedností.
4.
Závěrečná zkouška se připravuje a organizuje podle platných předpisů.
V souvislosti s konkrétním obsahem každého
vyučovacího předmětu včetně odborného výcviku musí každý vyučující:
1.
Průběžně se zabývat otázkami bezpečnosti práce a ochrany zdraví
při práci.
2.
Soustavně se zaměřovat na výchovu žáků k péči o životní prostředí.
3.
Podle charakteru oboru a obsahu předmětu aktualizovat učivo o nové
poznatky vědy a techniky. Zvláštní důraz klást na zavádění nových
materiálů. Učivo aktualizovat se zřetelem na postupné zavádění výsledků
vědeckotechnického pokroku v příslušném odvětví a v organizaci, pro
kterou se žáci připravují.