Schválilo Ministerstvo školství,
mládeže a tělovýchovy
dne 16. srpna 2002, č.j. 24 597/2002-23 s platností od 1. září 2002 počínaje
1. ročníkem
studijního oboru
82-51-L/003 (85-03-4/01)
Uměleckořemeslné zpracování kovů
-
práce kovářské a zámečnické
82-51-L/004
(85-03-4/04)
Uměleckořemeslné zpracování kovů
82-51-L/024 (85-03-4/03)
Uměleckořemeslné zpracování kovů
Denní studium
Kategorie a názvy vyučovacích
předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A. Povinné
vyučovací předměty |
140 |
1. Všeobecně vzdělávací |
45-
47 |
Český
jazyk a literatura |
10 |
Cizí
jazyk |
12 |
Občanská
nauka |
3 |
Dějepis |
0-2 |
Matematika |
5 |
Přírodovědné
předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Práce
s počítačem |
2 |
Tělesná
výchova |
8 |
2. Odborné |
|
Společný odborný základ |
23-25 |
Dějiny
výtvarné kultury |
7-9 |
Výtvarná
příprava |
8 |
Technické
kreslení |
2 |
Materiály |
4 |
Ekonomika |
2 |
82-51-L/003
Uměleckořemeslné zpracování kovů -
práce kovářské a zámečnické |
70 |
Technologie |
8 |
Technologická dokumentace |
2 |
Odborný výcvik |
56 |
Výběrové vyučovací předměty |
4 |
82-51-L/004 Uměleckořemeslné zpracování kovů - práce pasířské |
70 |
Technologie |
8 |
Technologická dokumentace |
2 |
Odborný výcvik |
56 |
Výběrové vyučovací předměty |
4 |
82-51-L/024
Uměleckořemeslné zpracování kovů - práce
rytecké |
70 |
Technologie |
8 |
Technologická dokumentace |
2 |
Odborný výcvik |
56 |
Výběrové vyučovací předměty |
4 |
B. Nepovinné vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1.
Cílem
učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího procesu podle
konkrétních podmínek, v rámci daného subjektu. Prostřednictvím využití
výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější profilace
studia.
2.
Konkretizovaný
učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků studia, tvoří škola
a schvaluje jej ředitel školy. Schválený učební plán je součástí
povinné dokumentace školy.
3.
Povinné
vyučovací předměty (všeobecně vzdělávací a odborné) představují základ
vzdělání studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin,
uvedených v učebním plánu.
4.
Všeobecně
vzdělávací předměty se realizují podle učebních osnov platných pro střední
odborné školy a jsou vydány v samostatném souboru.
5.
Český
jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v konkretizovaném
učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
6.
Učivo
přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu člení na
samostatné vyučovací předměty fyzika, chemie a základy ekologie. Hodinová
dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací hodinu týdně
za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví školy podle
charakteru studia.
7.
Pro
zařazení učiva dějepisu může škola volit dvě varianty:
a)
Zařazení všeobecně vzdělávacího
vyučovacího předmětu dějepis v prvním ročníku v dotaci 2 vyučovací
hodiny týdně. V tomto případě se výuka odborného vyučovacího předmětu
dějiny výtvarné kultury realizuje podle učební osnovy dějiny výtvarné
kultury, varianta 1 od druhého ročníku studia.
b)
Zařazení odborného vyučovacího
předmětu dějiny výtvarné kultury varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu.
V tomto případě se dějepis jako samostatný vyučovací předmět nezařazuje.
8.
Vyučovací
předmět výtvarná příprava lze podle charakteru oboru členit na dva
samostatné předměty, a to na přípravné kreslení a přípravné modelování.
9.
Společný
odborný základ představuje učivo společné pro všechny tři specifické
oblasti přípravy. Specifické učivo je obsaženo ve speciálních odborných
předmětech, které jsou obsahově strukturovány podle profilace jednotlivých
oblastí specifické přípravy.
10.
Technologie
a odborný výcvik musí být v konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v
každém ročníku.
11.
Hodinové
kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze v konkretizovaném
učebním plánu využít jednak na posílení hodinové dotace povinných vyučovacích
předmětů (všeobecně vzdělávacích nebo odborných, nebo odborného výcviku),
jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto
dalších vyučovacích předmětů a rozšíření učebních osnov využitím
hodinové kapacity výběrových vyučovacích předmětů zpracovává škola,
schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
12.
Příklady
výběrových vyučovacích předmětů: výrobní zařízení, základy
fotografování, výpočetní technika, seminář z matematiky, právo,
psychologie, ekonomika podnikání, technika administrativy, konverzace v cizím
jazyce, písmo, sádrování atd. Lze využít i soubor učebních osnov výběrových
vyučovacích předmětů vydaných NÚOV Praha.
13.
Obsah
učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující upravit až
do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení učiva
specifickým podmínkám školy a regionu.
14.
Struktura,
obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích předmětů
jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet
skupiny žáků z různých tříd a ročníků.
15.
Maturitní
zkouška se připravuje a organizuje podle platných předpisů.