Schválilo
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
dne 20.července
2001, č.j. 21651/2001-23 s platností od 1. září 2001 počínaje 1.
ročníkem
studijního oboru
82-51-L/011
(85-06-4/01) Uměleckořemeslné zpracování
textilu – práce tkalcovské
82-51-L/012
(85-06-4/04) Uměleckořemeslné zpracování
textilu – ruční výšivky
82-51-L/029
(85-06-4/02) Uměleckořemeslné zpracování
textilu – práce gobelínářské
Denní studium
Kategorie
a názvy vyučovacích předmětů |
Celkový
počet týdenních vyučovacích hodin za studium |
A. Povinné vyučovací předměty
|
140 |
1.
Všeobecně vzdělávací |
45-47 |
Český jazyk a literatura |
10 |
Cizí jazyk |
12 |
Občanská nauka |
3 |
Dějepis |
0-2 |
Matematika |
5 |
Přírodovědné předměty (FYZ, CHE, ZEK) |
5 |
Práce s počítačem |
2 |
Tělesná výchova |
8 |
2.
Odborné |
|
společný odborný základ |
18-20 |
Dějiny výtvarné kultury |
6-8 |
Výtvarná příprava |
7 |
Ekonomika |
2 |
Textilní techniky |
3 |
82-51-L/011
(85-06-4/01) |
|
Uměleckořemeslné
zpracování textilu - |
|
práce
tkalcovské |
75 |
Vazby
a rozbory tkanin |
2 |
Technologie |
8 |
Technologická
dokumentace |
2 |
Odborný
výcvik |
50-57 |
Výběrové vyučovací předměty |
6-13 |
82-51-L/012
(85-06-4/04) |
|
Uměleckořemeslné
zpracování textilu - |
|
ruční výšivky
|
75 |
Technologie |
10 |
Technologická dokumentace |
2 |
Odborný
výcvik |
50-57 |
Výběrové
vyučovací předměty |
6-13 |
82-51-L/029
(85-06-4/02) |
|
Uměleckořemeslné
zpracování textilu - |
|
práce gobelínářské |
75 |
Technologie |
10 |
Technologická dokumentace |
2 |
Odborný výcvik |
50-57 |
Výběrové
vyučovací předměty |
6-13 |
B. Nepovinné vyučovací předměty |
|
Poznámky:
1. Cílem učebního plánu je umožnit školám organizaci vzdělávacího procesu podle konkrétních podmínek v rámci daného subjektu. Prostřednictvím využití výběrových vyučovacích předmětů pak dosáhnout pružnější profilace studia.
2.
Konkretizovaný učební plán, rozpracovaný do jednotlivých ročníků
studia, tvoří škola a schvaluje jej ředitel školy.
3. Celkovou výši hodinové dotace odborného výcviku stanovuje ředitel školy v závislosti na regionálních potřebách trhu práce a z nich vyplývajících požadavků na šíři profilace absolventa.
4. Povinné vyučovací předměty (všeobecně vzdělávací a odborné) představují základ odborného vzdělání studijního oboru a jsou závazné v minimálním počtu hodin, uvedených v učebním plánu.
5. Všeobecně vzdělávací předměty se realizují podle platných učebních osnov schválených MŠMT a jsou vydány v samostatném souboru. Jedná se o tyto učební osnovy:
Český jazyk a literatura - č.j. 25 625/99-22 ze dne 19.7.1999
Cizí jazyk - č.j. 27 669/99-22 ze dne 3.9.1999
Občanská nauka - č.j. 23 212/98-23/230 ze dne 21.7.1998
Dějepis - č.j. 23 094/99-22 ze dne 14.6.1999
Matematika - č.j. 23 212/98-23/230 ze dne 21.7.1998
Fyzika - č.j. 23 212/98-23/230 ze dne 21.7.1998
Chemie - č.j. 23 212/98-23/230 ze dne 21.7.1998
Základy ekologie - č.j. 23 212/98-23/230 ze dne 21.7.1998
Práce s počítačem - č.j. 25 876/98-23 ze dne 7.9.1998
Tělesná výchova - č.j. 19 891/96-50 ze dne 23.5.1996
V případě inovace výše uvedených učebních osnov budou automaticky nahrazovány inovovanými.
6. Český jazyk a literatura, cizí jazyk a tělesná výchova musí být v konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku studia.
7. Učivo přírodovědných předmětů se v konkretizovaném učebním plánu člení na samostatné vyučovací předměty fyzika FYZ, chemie CHE a základy ekologie ZEK. Hodinová dotace předmětu základy ekologie se doporučuje na 1 vyučovací hodina týdně za studium. Hodinové dotace předmětů fyzika a chemie stanoví škola podle charakteru studia.
8.
Pro zařazení učiva dějepisu může škola volit jednu ze dvou
variant:
a) Zařazení všeobecně vzdělávacího předmětu dějepis v prvním ročníku v dotaci 2 vyučovací hodiny týdně. V tomto případě se výuka odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury realizuje podle učební osnovy dějiny výtvarné kultury, varianta 1 od druhého ročníku studia.
b) Zařazení odborného vyučovacího předmětu dějiny výtvarné kultury varianta 2, která obsahuje učivo dějepisu. V tomto případě se dějepis jako samostatný předmět nezařazuje.
9. Vyučovací předmět výtvarná příprava lze podle charakteru oboru členit na dva samostatné předměty, a to na odborné kreslení a odborné modelování.
10. Společný odborný základ představuje učivo společné pro všechny tři specifické oblasti přípravy pro studijní obor. Specifické učivo je obsaženo ve speciálních odborných předmětech, které jsou obsahově strukturovány podle profilace jednotlivých oblastí specifické přípravy.
11. Technologie a odborný výcvik musí být v konkretizovaném učebním plánu zastoupeny v každém ročníku.
12. Hodinové kapacity stanovené pro výběrové vyučovací předměty lze v konkretizovaném učebním plánu využít jednak na posílení hodinové dotace povinných vyučovacích předmětů (všeobecně vzdělávacích nebo odborných, nebo odborného výcviku), jednak pro zařazení dalších vyučovacích předmětů. Učební osnovy těchto dalších vyučovacích předmětů a rozšíření učebních osnov využitím hodinové kapacity výběrových vyučovacích předmětů zpracovává škola, schvaluje ředitel školy a jsou součástí povinné dokumentace školy.
13. Příklady výběrových vyučovacích předmětů: výrobní zařízení, základy fotografování, výpočetní technika, seminář z matematiky, právo, psychologie, ekonomika podnikání, technika administrativy, konverzace v cizím jazyce, písmo, sádrování, zařizování interiérů a exteriérů atd.
14. Obsah učiva jednotlivých vyučovacích předmětů může vyučující upravit až do 30% jeho rozsahu zařazením nových poznatků a pro přizpůsobení učiva specifickým podmínkám školy a regionu.
15. Struktura, obsah, rozsah i zpracování učební osnovy nepovinných vyučovacích předmětů jsou plně v kompetenci ředitele školy. Pro výuku je možné vytvářet skupiny žáků z různých tříd a ročníků.
16.
Maturitní zkouška se připravuje a organizuje podle platných předpisů.